Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra arten oppstod og frem til i dag, har menneske levd lengre og lengre. Har vi nådd potensialet på drøyt 100 år? Eller er det mer potensial i organismen?

Kanskje potensialet ligger rundt 2-300 år under helt perfekte forhold?

Anonymkode: f7ef8...71f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fra arten oppstod og frem til i dag, har menneske levd lengre og lengre. Har vi nådd potensialet på drøyt 100 år? Eller er det mer potensial i organismen?

Kanskje potensialet ligger rundt 2-300 år under helt perfekte forhold?

Anonymkode: f7ef8...71f

Tja, eldste menneske med dokumentasjon er Jeanne Calment som ble 122 år gammel. Jeg håper selv på udødelighet.

Anonymkode: 7dc28...802

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Under perfekte forhold heile livet kanskje opp mot 130 år. Vi er nok ikkje skapt for å leve 200 år men kven veit om teknologi kan strekka det lenger? Kanskje folk blir litt cyborgs 🙃

Skrevet (endret)

Per nå avhenger det veldig av levevilkår, og helse hvor lenge noen lever. Det er derfor vestlige land feks har høyere levealder enn feks de fleste land i Afrika.

Så forventet levealder vil ikke være likt uansett, fordi klimaet, hygieniske forhold og helsehjelp varierer verden rundt.

Men i fremtiden i Skandinavia, så tror jeg at forventet levealder kommer tilå øke med  3 år for hvert 20 år. JEG tror derimot at grensen kommer til å ligge på en rundt 120/130 år til slutt i kanskje år 2500? 

Endret av tussi84
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tja, eldste menneske med dokumentasjon er Jeanne Calment som ble 122 år gammel. Jeg håper selv på udødelighet.

Anonymkode: 7dc28...802

Vil du leve evig? For et torturhelvete det må være å aldri få slippe, selv tross lidelse, sorg og sykdom etter som årene og alderdommen trer inn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...