AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Skrevet 28. februar 2023 Jeg sa opp i dag og sjefen prøvde desperat å få meg til å skifte mening. Det kom nok som et sjokk for henne selv om jeg tidligere har fortalt henne om utfrysning og baksnakking gjennom lang tid. Hun forlot kontoret i raseri og snakker knapt med meg. Nå har jeg tre måneder som jeg ikke aner hvordan skal bli. Hvordan opplevde du oppsigelsen og oppsigelsestiden? Var det lett å ta ut ferie for å korte ned tiden? Sjefen min virker ikke å møte meg på dette... Anonymkode: fcfd0...1f8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Skrevet 28. februar 2023 Oi, så kjipt med en sånn reaksjon! Forhåpentligvis legger det seg litt når det verste sjokket har gitt seg, men du har min medfølelse. Jeg sa opp jobben selv nå nylig, etter å ha vært på ny arbeidsplass i bare en måned.. Det ble heldigvis tatt ganske bra, og jeg møtte forståelse for beslutningen min. Jobben jeg har i dag er bare en jobb på en måte, mens den jeg går til er drømmejobben med stor D. Oppsigelsen på forrige arbeidsplass var svært tøff, men det var også for at hele gjengen på den gamle arbeidsplassen min er blitt så tett knyttet sammen over mange år - ikke på grunn av dårlig stemning. Anonymkode: a29ae...684
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Skrevet 28. februar 2023 Var ingen problem, men hadde tatt videreutdannelse ved siden av jobb (med mye støtte fra jobben for å få det til ved ulønnet perm en del uker o.l) så lederen min forventet at jeg kom til å slutte når jeg var ferdig med utdannelsen. Jeg hadde en fantastisk sjef og savner egentlig kun den jobben fordi jeg savner sjefen. Anonymkode: fd089...928
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Skrevet 28. februar 2023 Sist jobb jeg sa opp så var sjefen overrasket. Men det har vært litt utskifting i den jobben de siste årene så det var ikke et sjokk. Så slapp jeg unna med bare en måneds oppsigelse da den nye jobben kunne la meg begynne ganske snart. Jeg sluttet pga mistrivsel med sjefen, så tror han synes det var greit jeg sluttet. Anonymkode: c28c5...26c
Queen94 Skrevet 28. februar 2023 #5 Skrevet 28. februar 2023 Sjefen trodde jeg tulla. Så hu måtte ha møte med meg noen dager etter fordi hu sa :jeg kan fortsatt ikke tro at denne er ekte og du sier opp på ekte! Min sjef var en stor drittkjerring, når jeg sa opp prøvde hu å spille snill den siste perioden sånn at jeg kun skulle huske den snille sjefen. Men jeg hadde faktisk jobbet på samme arbeidsplass i flere år, så kjente henne godt!
Andro Skrevet 28. februar 2023 #6 Skrevet 28. februar 2023 Har ikke sagt opp de siste 30 åra 😂 men har innimellom hatt et år eller tre i permisjon for å gjøre andre ting. Det har blitt greit mottatt. De vet at jeg trenger avveksling, og det gjør at jeg blir værende. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Jeg arbeider som mellomleder, og ble ekstremt dårlig behandlet i oppsigelsestiden. Jeg måtte arbeide ut oppsigelsesperioden, samtidig som ble jeg tatt vekk fra mange av mine ansvarsområder. Videre ble jeg satt til oppgaver som på ingen måte gikk under min stillingsbeskrivelse. De forsøkte å gi meg karantene, men da satte jeg ned foten siden de ikke hadde noe god grunn for karantene. Videre ble jeg stengt ute fra sosiale arrangementer, jobbturer osv. Sjefen min snakket ikke med meg i nærmest hele oppsigelsesperioden, men stengte meg systematisk ute fra alt. Jeg viste hvertfall at jeg hadde tatt det rette valget med å gå videre. Som ikke det var nok så oppførte sjefen seg som en komplett idiot og kjeftet på en leder ved den nye arbeidsplassen min. Han var rasende for de hadde "stjelt" meg og kalte det dårlig bransjeetikk. Som han eide meg. Anonymkode: 38480...93c 1
Reign Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg sa opp i dag og sjefen prøvde desperat å få meg til å skifte mening. Det kom nok som et sjokk for henne selv om jeg tidligere har fortalt henne om utfrysning og baksnakking gjennom lang tid. Hun forlot kontoret i raseri og snakker knapt med meg. Nå har jeg tre måneder som jeg ikke aner hvordan skal bli. Hvordan opplevde du oppsigelsen og oppsigelsestiden? Var det lett å ta ut ferie for å korte ned tiden? Sjefen min virker ikke å møte meg på dette... Anonymkode: fcfd0...1f8 Min forrige leder synes det var trist å miste meg, men ønsket meg lykke til videre og gav meg en god attest. Lederen innvilget uttak av ferie med lønn siste tiden før siste arbeidsdag. Jeg ble også invitert på sommeravslutningen som ble holdt noen måneder etter jeg sluttet.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 Min forrige leder sa "Gratulere! Så spennende, det høres ut som en skikkelig bra mulighet for deg! Det er selvfølgelig trist for oss, men jeg er glad på dine vegne! Skal du ta ut noe ferie i oppsigelsetiden?" Lederen i jobben før der sa "oj, det var uventet ja, er det noe vi kan gjøre for å beholde deg? ja, den lønna kan vi ikke matche nei... Men grattis! Rekker du få gjort ferdig det du holder på med, og oppdatere kundelisten?" Har for det meste fått den typen reaksjoner, har aldri fått negativ respons på en oppsigelse, og heller ikke sett kolleger få det. Vært i arbeidslivet i 23 år. Anonymkode: dd67e...f8f 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 Oi ts, det var en kjip reaksjon. Min nærmeste leder spurte om det var noe hun kunne gjøre for å beholde meg. Når jeg sa nei så lot hun saken ligge og var mest opptatt av å bruke oppsigelsestiden på at jeg skulle lære opp kolleger i det som hadde vært mitt ansvar i jobben. Øverste leder i firmaet ble skikkelig fornærmet og snakket ikke til meg i hele oppsigelsestiden. Vi var midt i et stort prosjekt og han hadde nok sett for seg at jeg skulle fortsette i rollen jeg hadde. Men jeg orket ikke mer og hadde funnet en annen jobb. De nærmeste kollegene visste godt hvorfor jeg sluttet, at jeg hadde et litt trøblete forhold til ledelsen så de støttet meg. Jeg fikk ikke ta ut ferie i oppsigelsestiden selvom jeg hadde noen dager igjen. Anonymkode: f2139...1c9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg sa opp i dag og sjefen prøvde desperat å få meg til å skifte mening. Det kom nok som et sjokk for henne selv om jeg tidligere har fortalt henne om utfrysning og baksnakking gjennom lang tid. Hun forlot kontoret i raseri og snakker knapt med meg. Nå har jeg tre måneder som jeg ikke aner hvordan skal bli. Hvordan opplevde du oppsigelsen og oppsigelsestiden? Var det lett å ta ut ferie for å korte ned tiden? Sjefen min virker ikke å møte meg på dette... Anonymkode: fcfd0...1f8 Det er vel egentlig et tegn på at du har tatt en god beslutning, man ønsker ikke å jobbe steder der ledere reagerer sånn. Og det er vel dessverre kanskje de fleste arbeidsplasser nå til dags, så det gjelder å finne de gode stedene å jobbe. Anonymkode: 87179...43b
Rødstrupa Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Oi, så kjipt med en sånn reaksjon! Forhåpentligvis legger det seg litt når det verste sjokket har gitt seg, men du har min medfølelse. Jeg sa opp jobben selv nå nylig, etter å ha vært på ny arbeidsplass i bare en måned.. Det ble heldigvis tatt ganske bra, og jeg møtte forståelse for beslutningen min. Jobben jeg har i dag er bare en jobb på en måte, mens den jeg går til er drømmejobben med stor D. Oppsigelsen på forrige arbeidsplass var svært tøff, men det var også for at hele gjengen på den gamle arbeidsplassen min er blitt så tett knyttet sammen over mange år - ikke på grunn av dårlig stemning. Anonymkode: a29ae...684 Gratulerer m/drømmejobben!
Rødstrupa Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi ts, det var en kjip reaksjon. Min nærmeste leder spurte om det var noe hun kunne gjøre for å beholde meg. Når jeg sa nei så lot hun saken ligge og var mest opptatt av å bruke oppsigelsestiden på at jeg skulle lære opp kolleger i det som hadde vært mitt ansvar i jobben. Øverste leder i firmaet ble skikkelig fornærmet og snakket ikke til meg i hele oppsigelsestiden. Vi var midt i et stort prosjekt og han hadde nok sett for seg at jeg skulle fortsette i rollen jeg hadde. Men jeg orket ikke mer og hadde funnet en annen jobb. De nærmeste kollegene visste godt hvorfor jeg sluttet, at jeg hadde et litt trøblete forhold til ledelsen så de støttet meg. Jeg fikk ikke ta ut ferie i oppsigelsestiden selvom jeg hadde noen dager igjen. Anonymkode: f2139...1c9 Håper det roer seg etterhvert, slik at det ikke blir en pinefull tid for deg…c’’. )Lykke til med den nye jobben som venter på deg!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Skrevet 1. mars 2023 Ble behandlet som luft. Hun svarte ikke en gang på oppsigelsen, og laget ingen plan for overføring av arbeidsoppgaver. Hadde heldigvis 4 uker ferie og en hel uke avspasering i oppsigelsestiden, som var planlagt før jeg sa opp. Anonymkode: 7deca...318
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #15 Skrevet 2. mars 2023 Rødstrupa skrev (På 1.3.2023 den 13.52): Håper det roer seg etterhvert, slik at det ikke blir en pinefull tid for deg…c’’. )Lykke til med den nye jobben som venter på deg! TS her. Møtte sjefen og kollegaene mine i dag på kontoret og hun behandlet meg nærmest som luft, snakket bare med de andre og virket sur. Føles som hun også har fortalt de andre kollegaene, stemningen var veldig rar. Anonymkode: fcfd0...1f8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #16 Skrevet 2. mars 2023 Jeg ble fratratt ansvarsoppgaver, avinvitert fra konferanser og sosiale opplegg, ble behandlet som «luft» og fikk en temmelig sur «avskjedstale» før jeg sluttet. Ingen bombe hvorfor jeg sa opp, altså. 🫣 Anonymkode: 9be9d...ed8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #17 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble fratratt ansvarsoppgaver, avinvitert fra konferanser og sosiale opplegg, ble behandlet som «luft» og fikk en temmelig sur «avskjedstale» før jeg sluttet. Ingen bombe hvorfor jeg sa opp, altså. 🫣 Anonymkode: 9be9d...ed8 Nei, fy søren, det der er ikke greit! Hva gjør man i sånne situasjoner? Skjer dette med meg tror jeg jammen jeg blir sykemeldt... Anonymkode: fcfd0...1f8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #18 Skrevet 2. mars 2023 Jeg synes ikke det er det spor rart at man verken blir tatt vekk fra konferanser, jobbturer eller må finne seg i en del andre arbeidsoppgaver i en oppsigelsestid. Hvorfor skal arbeidsgiver bruke midler på å kvalifisere opp folk som er på vei ut? Anonymkode: c4ab6...163
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #19 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke det er det spor rart at man verken blir tatt vekk fra konferanser, jobbturer eller må finne seg i en del andre arbeidsoppgaver i en oppsigelsestid. Hvorfor skal arbeidsgiver bruke midler på å kvalifisere opp folk som er på vei ut? Anonymkode: c4ab6...163 Fordi en tidligere ansatt lett kan bli en nyansatt i samme bedrift igjen på et senere tidspunkt? Og da i tillegg inneha både kjennskap til bedriftens rutiner samt ha ervervet seg nyttig erfaring fra annet arbeidssted i mellomtiden? Det er slett ikke uvanlig for folk å søke seg tilbake til tidligere arbeidsgivere. For ikke å nevne at det svekker bedriftens renommé dersom tidligere ansatte er misfornøyde og anbefaler andre å ikke søke seg dit. En ingeniør, kokk, elektriker, sykepleier eller hva-som-helst har gjerne gått på skole med, og dannet en vennskapskrets med, andre med tilsvarende kompetanse, og da bidrar det ikke akkurat til rekrutteringen at tidligere ansatte kan fortelle at X arbeidsgiver ikke er å anbefale. Anonymkode: 9be9d...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes ikke det er det spor rart at man verken blir tatt vekk fra konferanser, jobbturer eller må finne seg i en del andre arbeidsoppgaver i en oppsigelsestid. Hvorfor skal arbeidsgiver bruke midler på å kvalifisere opp folk som er på vei ut? Anonymkode: c4ab6...163 Man kan nok ikke regne med å få nye arbeidsoppgaver i en oppsigelsestid - men jo, det er rart hvis man blir fratatt eksisterende, det vitner bare om en hevnmentalitet fra arbeidsgiver. Men ikke så mye å forvente i norsk arbeidsliv for tiden, som egentlig har blitt ganske jalla... Når jeg en dag slutter, så må arbeidsgiver gjerne fjerne meg fra arbeidsoppgaver dog, men det er nok lite strategisk ettersom jeg er den eneste med de arbeidsoppgavene, så da får ting heller stoppe opp. Anonymkode: 87179...43b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå