Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #1 Skrevet 26. desember 2005 Jeg sitter nå med forkjølelse for 3. gang på 1 mnd!! Hvordan går det an? Jeg har blitt smittet av andre alle gangene(altså, vært på besøk o.l hos folk som har vært forkjølet). Kan umulig ha noe særlig til immunforsvar.. Noen tips om hva jeg kan gjøre for å forbedre immunforsvaret mitt? Er så lei av å sitte her med rennende nese og hoste...
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #2 Skrevet 26. desember 2005 Grunnen til at dette er mulig er at det er mange typer forkjølelsesvirus ute og går. Når du har fått ett - og blitt ferdig med det- er du immun kun mot det aktuelle viruset. Kommer det et nytt virus derimot.... Har det akkurat på samme måte som deg. Har ligget rett ut i hele jula. Er vel 3-4. gangen jeg er syk nå. Sånn er det når man jobber i barnehage.
Gjest Madeline Skrevet 26. desember 2005 #3 Skrevet 26. desember 2005 Spis sunt og hold deg i form. Ikke dra på besøk til noen du vet er forkjølet (det er kanskje ikke så lett). Ta tran, rød solhatt og få i deg nok c-vitaminer. Forkjølelsesvirus finnes i utrolig mange varianter. Selv om du har hatt en type forkjølelse og dannet motstandsstoffer mot den, så hjelper det dessverre ikke mot de andre typene. Derfor kan du oppleve å få mange forkjølelser i løpet av en vinter. God bedring.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. desember 2005 #4 Skrevet 26. desember 2005 Takk for svar! Ble litt klokere nå Får gå til innkjøp av solhatt.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #5 Skrevet 26. desember 2005 Og prøv å la det behandle seg selv, da bygger du opp immunforsvaret
Gjest Virvel Skrevet 28. desember 2005 #6 Skrevet 28. desember 2005 I tillegg til alt annet som er nevnt: Bli blodgiver! Jeg har i hvert fall fått jernhelse etter at jeg begynte med det. Før var jeg gjerne sammenhengende forkjølet fra september til april, men nå blir jeg kvitt faenskapet i løpet av en knapp uke. Jeg er hellig overbevist om at blodbanken har æren for dette, sammen med at jeg nå går på en skole med betydelig bedre inneklima enn jeg gjorde tidligere, og jeg trener mer. :-D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå