Gå til innhold

Problemer med kjeven

Fremhevede innlegg

Skrevet

På grunn av liten munn lå jeg i 6 timer med kjeven knekt ut av ledd i forbindelse med tannbehandling i narkose. Fikk beskjed om at jeg ville ha forbigående problemer med kjeven i en kort periode, både smerter og knepping og at den ville være hoven og ha lett for å låse seg. Men anestesilegen var fornøyd med eget arbeid og syntes kjeven hadde glidd fint tilbake igjen når han knakk den på plass, så dette skulle normalt gå over innen et par uker.

Er nå over et halvt år siden og er fortsatt plaget med knepping og at kjeven låser seg, både når jeg prater, gjesper og spiser. Kan ikke åpne munnen uten at det blir tull. Noen som har opplevd dette før, og hvor kan man gå for å fikse det? Vil en kiropraktor kunne hjelpe, for eksempel?

Anonymkode: 7bb80...183

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reagerer på at ikke tannlegen men anestesilege knakk på kjeven din🤨

Anonymkode: 8a6d1...cbc

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Reagerer på at ikke tannlegen men anestesilege knakk på kjeven din🤨

Aner ikke hvem som egentlig skal gjøre sånt og visste ikke på forhånd at det måtte gjøres. Eneste var at anestesilegen nevnte at de skulle finne på noe lurt da han testet hvor godt jeg kunne gape før jeg fikk narkosen. Tannlegen fortalte at anestesilegen var veldig flink til å knekke kjever, så jeg har bare stolt på at det var innafor. 😅

Skrevet

Har du vurdert å ta kontakt med en kjevekirurg for en sjekk? Det kan koste litt, men det er kanskje verdt det for å få en avklaring/bedring? 

Anonymkode: 261f1...991

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du vurdert å ta kontakt med en kjevekirurg for en sjekk? Det kan koste litt, men det er kanskje verdt det for å få en avklaring/bedring? 

Hva tenker du på med sjekk hos kjevekirurg?

Gjest Bombasi
Skrevet

Du burde ikke gå til kiropraktor med problemet. Du burde gå gjennom spesialisthelsetjenesten for å få undersøkt grundig og behandlet kjeven på en god måte. 

Skrevet

Knakk han kjeven mens du var våken eller narkose?

Skrevet

Legg fra deg tanken om kiropraktor, i alle fall. Gå til en lege som har legeutdanning av noe slag, ikke en kvakksalver. 

Anonymkode: 7d7f0...4e9

Skrevet (endret)

Gå til en osteopat! Om du bor i Oslo, kan du prøve OOAK. De er gode på problemer i munnen :)

Endret av shakini
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Knakk han kjeven mens du var våken eller narkose?

I narkose når den ble knekt ut. De hadde begynt å vekke meg når den ble knekt tilbake. Hadde visstnok gapt og lukket munnen på kommando når den var på plass, og det ble testet flere ganger etterhvert som jeg våknet mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker du på med sjekk hos kjevekirurg?

Jeg tenker at en kjevekirurg er rett person til å vurdere kjeven og problemene dine. Kjevekirurger er spesialister på kjeven, det er jo som regel kjevekirurgen som operer på kjeven. Men hva som har skjedd i ditt tilfelle vet jeg ikke. Jeg ville hvert fall ikke reist til en kiropraktor. Mange tannlegekontor er tilknyttet en kjevekirurg. Jeg har selv hvert hos en kjevekirurg etter at tannlegen min henviste meg dit pga problemer med kjeven. Det var litt dyrt, men jeg trengte bare et besøk og fikk da effektiv behandling som hjalp. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde veldig god nytte av kiropraktor. Jeg hadde gått med stress over tid og knytt/tygd så mye at muskelen var så anspent at den oppførte seg slik du beskriver, veldig smertefullt. 

Kan det være at du etter inngrepet har vært redd for smertene og dermed vært anspent i kjeven over tid ?

4 behandler hos kiropraktor (han manipulerte ikke men masserte og strakk muskelen) har jeg blitt kvitt problemet. 

Anonymkode: 0cfbc...a32

AnonymBruker
Skrevet

Du må gå til fastlegen. Han/hun henviser deg til kjeveortoped. 

Anonymkode: 8c0c1...79f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...