ItchyBitchySpider Skrevet 6. mars 2023 #201 Del Skrevet 6. mars 2023 Velvia skrev (9 minutter siden): Hvordan later man som man er en kvinne med kroppen full av østrogen og pupper? Om man faktisk har interesse av å voldta noen så er det dagens dummeste løsning å ta anti-androgener og østrogen siden det innebærer lavt libido og kvinnelig tenningsmønster. Siden som ble linket til er en hatside mot transpersoner og de er laget med tanke på å skape frykt i befolkningen. Bytt ut transperson med jøde så ser du hvor farlige de er. Men det er jo nettopp det vi snakker om. Har du pupper og østrogen, så ser du ut som dame. Men problemet er at man i 2023 kan skifte juridisk kjønn uten å foreta seg noe som helst fysisk. En mann med skjegg, baller og penis, ser ikke ut som kvinne. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freesummer3 Skrevet 6. mars 2023 #202 Del Skrevet 6. mars 2023 Velvia skrev (2 timer siden): Hvordan later man som man er en kvinne med kroppen full av østrogen og pupper? Om man faktisk har interesse av å voldta noen så er det dagens dummeste løsning å ta anti-androgener og østrogen siden det innebærer lavt libido og kvinnelig tenningsmønster. Siden som ble linket til er en hatside mot transpersoner og de er laget med tanke på å skape frykt i befolkningen. Bytt ut transperson med jøde så ser du hvor farlige de er. Det er jo når man kun bytter kjønn på papiret - men fremdeles har en mannekropp som er problematisk når det gjelder å bruke damegarderoben, sone i kvinnefengsler osv. Ingen som hater noen. Vil bare at ting skal være trygt og rettferdig. Har ikke frykt for en transperson, men når en slags ideologi går ut av kontroll og man blir beskyldt for rasisme, hat mot transpersoner osv. for ingenting -blir rettigheter truet. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freesummer3 Skrevet 6. mars 2023 #203 Del Skrevet 6. mars 2023 Velvia skrev (2 timer siden): Hvordan later man som man er en kvinne med kroppen full av østrogen og pupper? Om man faktisk har interesse av å voldta noen så er det dagens dummeste løsning å ta anti-androgener og østrogen siden det innebærer lavt libido og kvinnelig tenningsmønster. Siden som ble linket til er en hatside mot transpersoner og de er laget med tanke på å skape frykt i befolkningen. Bytt ut transperson med jøde så ser du hvor farlige de er. Man snakker om de menn som ikke har gjort noenting av hormoner etc. De er mannlige både utvendig og «innvendig»(fysisk med hormoner osv). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. mars 2023 #204 Del Skrevet 6. mars 2023 Jeg er ikke en ciskvinne, jeg er en kvinne. Ellers er det ikke spesielt overraskende, eller noe nytt, at de som støtter "woke" fremstår som de mest intolerante mot andre. 9 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freesummer3 Skrevet 6. mars 2023 #205 Del Skrevet 6. mars 2023 (endret) Korvetta skrev (8 timer siden): Det stemmer at mange transpersoner ønsker at kroppen deres skal være lik en annen fysiologi. Jeg er ikke forsker, så jeg vet ikke helt hvordan det fysiologiske aspektet overlapper med det sosiologiske. Tviler egentlig på at mange av de som kommenterer her inne bryr seg om det en gang. Så klart påvirker hormoner oppførsel, men det meste av oppførsel vil jeg si er lært. Det med frykt er interessant. Jeg vet at transkvinner har høyest sjanse for å bli myrdet av alle kjønnsidentiteter. Menn angriper oftere andre menn enn kvinner, og sånne ting. Så klart skal ikke det overskygge problemet med menn som voldtar kvinner. Voldtektskultur er et seriøst problem. Men, eh, jeg må si meg uenig i at menn ikke han bli gravide. Det er dokumentert flere fedre som har født. Så fint at menn kan føde- da slipper en kvinne som er sammen med en mann å bli gravid hver gang hvis de ønsker to barn - da kan jo bare mannen hennes bli gravid en av gangene. Så kan de bytte på- smart👍 Da regner jeg med den mannen som fødte som du mener er dokumentert også kan gjøre en kvinne gravid? Siden det er en mann? Da regner jeg med kvinner som vil være menn må inn til prostataundersøkelse også? Endret 6. mars 2023 av Freesummer3 8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Velvia Skrevet 6. mars 2023 #206 Del Skrevet 6. mars 2023 (endret) 4 hours ago, ItchyBitchySpider said: Men det er jo nettopp det vi snakker om. Har du pupper og østrogen, så ser du ut som dame. Men problemet er at man i 2023 kan skifte juridisk kjønn uten å foreta seg noe som helst fysisk. En mann med skjegg, baller og penis, ser ikke ut som kvinne. Fint, men da er vi jo enige i at det ikke er noe problem at transkvinner benytter kvinnegarderoben. Endret 6. mars 2023 av Velvia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 6. mars 2023 #207 Del Skrevet 6. mars 2023 Velvia skrev (18 minutter siden): Fint, men da er vi jo enige i at det ikke er noe problem at transkvinner benytter kvinnegarderoben. Så lenge de ser ut som kvinner - null problem. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freesummer3 Skrevet 6. mars 2023 #208 Del Skrevet 6. mars 2023 Velvia skrev (18 minutter siden): Fint, men da er vi jo enige i at det ikke er noe problem at transkvinner benytter kvinnegarderoben. Men ikke de som har en mannekropp men sier de føler seg som en kvinne. De kan ikke gå i damegarderoben. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 6. mars 2023 #209 Del Skrevet 6. mars 2023 Enda en tulling skrev (På 28.2.2023 den 1.19): Les resten av tråden, f.eks? Woke er rettighetskamp dratt langt ut i parodien, offer- og krenkelsesdyrking der det letes med lys og lykter etter noe noen kan føle seg undertrykket for. Man må jo lure på om det er noen rettigheter igjen å kjempe for når man må ty til begreper som "mikroaggresjon". Men mest av alt er det narsissisme forkledd som politisk aktivisme, det handler ikke så mye om de angivelig undertrykte, men om aktivistene selv som konkurrerer i godhetsposering, man tar ikke fem øre for å høvle over en annen utsatt gruppe om det kan få en til å framstå som en større forskjemper for hvilken gruppe som til enhver tid er i vinden. Som narsissister flest går de helt av skaftet om noen ymter frampå med kritiske synspunkter, og alt er svart/hvitt, enten er du med dem eller så er du djevelen selv, en gjennomond hater, rasist, nazist, fascist og allverdens -fob, og da skal du knuses til ingenting er igjen av deg. Men dette er gjerne ikke så rent lite projisering. Det følger gjerne av dette at det er bortimot umulig å ha noen form for konstruktiv dialog med en woke-aktivist. De er ute av stand til å se en sak fra noe annet synspunkt enn sitt eget. De tolker alt i verst mulige mening slik at de kan score flest mulig krenkepoeng. De aksepterer ikke heller normale regler for logikk og argumentasjon, alt koker ned til (falsk) moralisme, og en debatt er "vunnet" så fort motdebattanten kan "tas" og stemples med et eller flere av woke-aktivistenes favorittskjellsord. Dette er så perfekt skrevet og passer helt ypperlig til hva som har skjedd i denne tråden det siste døgnet. Går nok rett over hodet til de det gjelder, som alt annet, men lell. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 6. mars 2023 #210 Del Skrevet 6. mars 2023 Gjest Velvia skrev (2 timer siden): Fint, men da er vi jo enige i at det ikke er noe problem at transkvinner benytter kvinnegarderoben. Hva faen skal de inn der etter? De er ikke kvinner uansett hvor mye de føler det. Send de til transegarderoben. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglaise Skrevet 6. mars 2023 #211 Del Skrevet 6. mars 2023 (endret) Enda en tulling skrev (18 timer siden): Man trenger ikke forskning for å fastslå at en kvinne er en kvinne og en mann er en mann. De er definert som hhv hunkjønns. og hankjønnsmenneske (iallfall inntil woke-folket begynte å redigere ordbøkene) hun- og hankjønn bestemmes igjen av størrelsen på kjønnscellene de har anlegg for å produsere, selv om det som regel også er en del andre markører. At noen eventuelt kan ha en annen oppfatning av seg selv kan beskrives som kjønnsidentitet, som er noe helt annet. Det er dere som ikke klarer å holde styr på begrepene, eller dere blander dem sammen med vilje bare for å forvirre. Ironisk nok, samtidig som man jobber for å frata ordene "kvinne" og "mann" enhver betydning, så er det altså tydeligvis svært viktig for enkelte å bli sett på som en av delene. Hele identiteten er dermed knyttet til et meningsløst begrep. Fascinerende. Ja, dette er helt fantastisk. Kjønn er på den ene siden bare en sosial konstruksjon, ikke biologisk, valgfritt, flytende osv., samtidig er det livsviktig (ja, aktivistene viser til selvmordsfare hele tiden) å kunne få "bekreftet" kjønnet man "egentlig" er. Nøyaktig hva er det man "egentlig" kan være hvis kjønn ikke finnes? Dette henger overhode ikke sammen. Men det spiller vel ingen rolle så lenge man fremstår god og snill, i motsetning til oss "hatefulle". Og man kan ønske folk døde og hitle i en tråd der man samtidig fremstiller seg som tolerant... Absurditeten er total Endret 6. mars 2023 av Anglaise 6 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 6. mars 2023 #212 Del Skrevet 6. mars 2023 Gjest Velvia skrev (På 6.3.2023 den 5.22): Hvordan later man som man er en kvinne med kroppen full av østrogen og pupper? Om man faktisk har interesse av å voldta noen så er det dagens dummeste løsning å ta anti-androgener og østrogen siden det innebærer lavt libido og kvinnelig tenningsmønster. Ser du har slettet kontoen din, så det er vel liten vits i å svare, men jeg ser flere har svart veldig godt og skrevet akkurat det jeg ville ha skrevet; verden er ikke så enkel at det kun er snakk om transkvinner som gjennomgår operasjoner og hormonbehandling for å bli mest mulig kvinne rent fysisk. Jeg føler vi er flere som fortvilt har prøvd å forklare flere ganger nå at det ikke er disse transkvinnene vi er kritiske til å slippe inn i damegarderoben eller på damedoen. Nettopp fordi jeg tviler sterkt på at en voldtektsmann gidder å gå gjennom så mye for å få gjennomført voldtekter. Det er kanskje ikke så mange som velger å beholde mange mannlige trekk, men det er jo eksempler på at det finnes personer som kaller seg transkvinne/kvinne men velger å beholde mye av den mannlige fysikken. Da kommer problemstillingen; hvor går grensen? Hvor få endringer kan de gjøre og hvor mandige kan de se ut før det er lov å si nei til å slippe dem inn i damegarderoben eller damedoen? Jo mer woke, jo mer redd for å si ifra blir jo folk. Tabris skrev (På 6.3.2023 den 8.29): Ellers er det ikke spesielt overraskende, eller noe nytt, at de som støtter "woke" fremstår som de mest intolerante mot andre. Sant, jeg merket meg det samme. Når nazismen og jødeforfølgelsen blir trukket inn til sammenligning, og man gleder seg til motdebattantene skal dø, da tenker jeg at vi har fått servert et perfekt eksempel på at woke har gått for langt. Det er nettopp denne militante wokeekstremismen mange er dritlei av. Vi er alle mennesker på godt og vondt, og det finnes masse nyanser i verden. Det er fullt mulig å støtte transkvinner og transmenn samtidig som man er kritisk til at det skal holde å kun skifte kjønn på papiret for å slippe inn i dette kjønnets garderober og toaletter. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 7. mars 2023 #213 Del Skrevet 7. mars 2023 Ryddet for krenkende ytringer, brudd på rommets retningslinjer, brukerangrep, nedsettende ytringer, avsporing, hetsende ytringer og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uni_me Skrevet 8. mars 2023 #214 Del Skrevet 8. mars 2023 (endret) Korvetta skrev (På 5.3.2023 den 23.08): Fordi 'kvinne' ikke er et biologisk begrep. Det er sosiologisk og betegner diverse ting som sosial oppfatning. Nei, dette er kanskje den største «løgnen» som blir servert av «woke»-siden. «Sex and gender is not related».. altså hvor dum kan man være? Sex er female/male.. begrepet kan brukes innen de fleste dyrearter.. så hvis jeg sier «that female» og peker, så kan jeg peke på en hund, en ku eller et menneske som er hunnkjønn. Woman betyr spesifikt hunnkjønns-menneske.. altså «female human». Sier jeg «woman» altså: «female human» og peker, så er det ganske tydelig, basert på ordvalget mitt, at jeg peker på mennesket som står der IKKE hunden eller kua, og da spesifikt et kvinnelig menneske. Kjønnsroller derimot, altså at kvinner lager mat og menn spiller videospill, klær og farger. Er jo noe samfunnet har bestemt og det er ingen særlig gode grunner til at det skal opprettholdes. Ville selv kalt det utdatert. Men sex og gender henger veldig godt sammen. På samme måte som at løvinner og løver er female/male løver. Ku og okse.. osv. jeg blir så irritert at folk går rundt og prøver å vri definisjoner slik at de kan komme med helt blåste uttalelser som «transkvinner er kvinner».. nei! De er TRANS-kvinner! trans-delen er en ganske avgjørende del. Transkvinne betyr jo bokstaveligtalt «mann som har endret utseende og lever som kvinne»Og det er HELT greit, at noen ønsker å leve slik. Men ikke forsøk å vri logikk og fakta. Endret 8. mars 2023 av Uni_me 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 8. mars 2023 #215 Del Skrevet 8. mars 2023 Uni_me skrev (2 timer siden): Nei, dette er kanskje den største «løgnen» som blir servert av «woke»-siden. «Sex and gender is not related».. altså hvor dum kan man være? Sex er female/male.. begrepet kan brukes innen de fleste dyrearter.. så hvis jeg sier «that female» og peker, så kan jeg peke på en hund, en ku eller et menneske. Woman betyr spesfikt hunnkjønns-menneske.. altså «female human». Sier jeg «woman» altså: «female human» og peker, så er det ganske tydelig, basert på ordvalget mitt, at jeg peker på mennesket som står der IKKE hunden eller kua, og da spesifikt et kvinnelig menneske. Kjønnsroller derimot, altså at kvinner lager mat og menn spiller videospill, klær og farger. Er jo noe samfunnet har bestemt og det er ingen særlig gode grunner til at det skal opprettholdes. Ville selv kalt det utdatert. Men sex og gender henger veldig godt sammen. På samme måte som at løvinner og løver er female/male løver. Ku og okse.. osv. jeg blir så irritert at folk går rundt og prøver å vri definisjoner slik at de kan komme med helt blåste uttalelser som «transkvinner er kvinner».. nei! De er TRANS-kvinner! trans-delen er en ganske avgjørende del. Transkvinne betyr jo bokstaveligtalt «mann som har endret utseende og lever som kvinne»Og det er HELT greit, at noen ønsker å leve slik. Men ikke forsøk å vri logikk og fakta. Og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor enkelte ønsker å bli definert som nettopp KVINNE, hvis de mener at kjønn i er en ubetydelig, sosial konstruksjon. 7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 8. mars 2023 #216 Del Skrevet 8. mars 2023 Gratulerer med kvinnedagen til alle som bryr seg om kvinners sikkerhet. Til dere med øynene åpne for problematikken vi kvinner møter når biologiske menn skal ta fra oss mulighetene til å vinne konkurranser og å føle oss trygge i egne arenaer som vi har kjempet hardt for å få. Gratulerer også til transkvinner som ser de samme problemene og som står sammen med oss i disse temaene (de finnes, men blir selvsagt forsøkt kansellert). De som ikke fortjener å bli hedret i dag er de som gaslighter oss i debatten, forsøker å kneble oss og som skyter oss med hatefull retorikk og skjellsord. De som ikke tar oss biologiske kvinner på alvor når vi faktisk forsøker å belyse risikoen vi møter ved å tillate alle som "føler seg kvinne" inn i våre arenaer. De drar oss baklengs inn i fremtiden med sin "godhet". 6 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #217 Del Skrevet 8. mars 2023 yamask skrev (2 timer siden): Gratulerer med kvinnedagen til alle som bryr seg om kvinners sikkerhet. Til dere med øynene åpne for problematikken vi kvinner møter når biologiske menn skal ta fra oss mulighetene til å vinne konkurranser og å føle oss trygge i egne arenaer som vi har kjempet hardt for å få. Gratulerer også til transkvinner som ser de samme problemene og som står sammen med oss i disse temaene (de finnes, men blir selvsagt forsøkt kansellert). De som ikke fortjener å bli hedret i dag er de som gaslighter oss i debatten, forsøker å kneble oss og som skyter oss med hatefull retorikk og skjellsord. De som ikke tar oss biologiske kvinner på alvor når vi faktisk forsøker å belyse risikoen vi møter ved å tillate alle som "føler seg kvinne" inn i våre arenaer. De drar oss baklengs inn i fremtiden med sin "godhet". Kloke ord. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå