Gå til innhold

Utskiftbare rundpinner

Gorbys

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg et sett med utskiftbare rundpinner. Hvilke er dere fornøyd med og hvilke er dere lite fornøyd med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd det, og pinnene skrudde seg selv ut hele tiden, før de til slutt knakk der hvor gjengene sitter. Holdt ikke til ett strikkeprosjekt engang.

Mener det var Knitpro, men er ikke helt sikker. Kastet dem i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg er aller mest fornøyd med er seeknit koshitsu. Det er bambuspinner og de tåler serriøst alt. Det skal MYE til før de knekker, da de er myke. Ikke blir de skrudd av lett heller, siden de har et rotasjonsledd mellom pinne og vaier. Man slipper da også at vaieren vrir seg. 

De koster litt da, men de er absolutt verdt det. Jeg har i tillegg knitpro symphonie og knitpro nova metall men jeg har ikke brukt de en eneste gang siden jeg fikk tak i seeknit sine. 

Anonymkode: db248...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et "stort" (rosewood) og et "lite" (symphony) sett fra KnitPro. Dvs. et sett med lange pinner og wirer for større arbeider og et med kortere pinner og wirer for f.eks ermer. Elsker dem. Har brukt dem jevnt og trutt i 3-4 år nå og har bare opplevd et par ganger at en pinne har prøvd å skru seg av, men da er det bare å feste den igjen. Begge er mye bedre å strikke med enn mine gamle trofaste metallpinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Cata said:

Jeg har et "stort" (rosewood) og et "lite" (symphony) sett fra KnitPro. Dvs. et sett med lange pinner og wirer for større arbeider og et med kortere pinner og wirer for f.eks ermer. Elsker dem. Har brukt dem jevnt og trutt i 3-4 år nå og har bare opplevd et par ganger at en pinne har prøvd å skru seg av, men da er det bare å feste den igjen. Begge er mye bedre å strikke med enn mine gamle trofaste metallpinner. 

Vil du anbefale lange eller korte pinner hvis man bare skal ha ett sett som fungerer til "alt"?

Anonymkode: c5c03...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjempefornøyd med knitpro symfonie :) En pinne har knekt under strikking, og en vaier har løsnet i festet i løpet av alle årene jeg har hatt de. Husker ikke hvor lenge, men er vel oppe i +10 år. 

Det man må huske med i hvertfall disse pinnene er å skru de fast med den lille "pinnen" som følger med for å låse de til vaieren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også veldig fornøyd med mitt knitpro-sett.

Men tror det kan være lurt å kjøpe en vaier + pinne løst og prøve først, om du ikke har erfaring med utskiftbare pinner fra før?

Fordi noen ser ut til å plages med at utskiftbare pinner skrur seg ut. Lurer på om det kan ha noe med strikketeknikk å gjøre? Kanskje en vrir på pinnene eller noe? Men det virker å være et individuelt problem. 

Anonymkode: d7bcb...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil du anbefale lange eller korte pinner hvis man bare skal ha ett sett som fungerer til "alt"?

Anonymkode: c5c03...865

Det må nesten bli de korte i så fall for de lange blir for lange med kort wire. Men det er ikke veldig behagelig å strikke større arbeider på korte pinnespisser heller tror jeg, så jeg har i grunnen ikke lyst å anbefale noen av delen. Det er vesentlig mer behagelig å strikke når pinnene passer til jobben de skal gjøre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...