AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 var hos fastlegen . Det gikk like dårlig som forventet. Hun var forsinka og tydelig stressa. Tror jeg satt der inne i totalt 5 minutter. Skulle prøve å ta opp et hud og hår problem som blir verre og nå er veldig ille. Så ikke på hodebunn. skrev raskt ut en sterk shampo mot psoriasis. that's it. Har fått diagnosene rosacea av hudlege , men dette var også en svært rask undersøkelse. Aldri noe oppfølging. Det er svært lite hjelp å få i landet her sa jeg før jeg ble forvist ut døra. Føler aldri jeg blir hørt eller tatt seriøst. Har mange helseplager . Flere slektninger har blitt operert for åreknuter, men jeg skal visst bare gå med vonde bein. Jeg tror helsevesenet var bedre før- Nå er det bare stress og det er bare kritisk syke folk som får komme inn på sykehus- helst i helikopter. To av mine slektninger døde før helikopteret kom. Anonymkode: 4f158...fe5 2 4
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Om du er misfornøyd med fastlegen - bytt. 11
Catbert Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Bytt fastlege eller gå til privat lege 4
Wednesday Addams Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 1 minutt siden, Vixella said: Om du er misfornøyd med fastlegen - bytt. Vil legge til at du kan sjekke ut ulike leger her: https://www.legelisten.no 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 Er det ikke sånn at åreknuter må tas privat nå? Anonymkode: 76156...ef0
Eplejuice123 Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 Bytt lege, eller si ifra til ledelsen.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #7 Skrevet 27. februar 2023 Åreknuter opereres ikke lenger i det offentlige, det må du fikse privat. Hvorfor ikke bare forsøke shampoen du fikk av fastlegen før du klager? Du høres ut som en sånn som jakter diagnoser, vær glad du ikke har noe alvorlig. Anonymkode: 7a102...7d1 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #8 Skrevet 27. februar 2023 Har nesten motsatt problem 🙃. Neida, men blir fulgt veldig godt opp. Har en alvorlig, kronisk sykdom som må følges opp med prøver osv. Inne på full sjekk hver tredje mnd, og han prater og prater 🙃. Jeg hater å dra til legen, så før dette hadde jeg ikke vært der på 15 år. Får også sykebil til legevakt eller sykehus når det er nødvendig. Har absolutt ingenting å klage på vedr helsevesenet. Anonymkode: d06c8...635 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #9 Skrevet 27. februar 2023 Om du finner en fastlege med ledig plass og bytter innen det neste døgnet har du ny fastlege fra onsdag av. Anonymkode: 0f494...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #10 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er det ikke sånn at åreknuter må tas privat nå? Anonymkode: 76156...ef0 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Åreknuter opereres ikke lenger i det offentlige, det må du fikse privat. Hvorfor ikke bare forsøke shampoen du fikk av fastlegen før du klager? Du høres ut som en sånn som jakter diagnoser, vær glad du ikke har noe alvorlig. Anonymkode: 7a102...7d1 Sitat fra Helsenorge.no: "Gir åreknutene vedvarende plager, kan du få behandling i det offentlige helsevesenet. Men er det kun kosmetisk skjemmende, må du mest sannsynlig behandles hos en privat klinikk og dekke kostnaden selv." Anonymkode: 6db8d...6d9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #11 Skrevet 27. februar 2023 ankler er bestandig så hovne og vonde . beina er så sabla tunge. mye vann. Anonymkode: 4f158...fe5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #12 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): var hos fastlegen . Det gikk like dårlig som forventet. Hun var forsinka og tydelig stressa. Tror jeg satt der inne i totalt 5 minutter. Skulle prøve å ta opp et hud og hår problem som blir verre og nå er veldig ille. Så ikke på hodebunn. skrev raskt ut en sterk shampo mot psoriasis. that's it. Har fått diagnosene rosacea av hudlege , men dette var også en svært rask undersøkelse. Aldri noe oppfølging. Det er svært lite hjelp å få i landet her sa jeg før jeg ble forvist ut døra. Føler aldri jeg blir hørt eller tatt seriøst. Har mange helseplager . Flere slektninger har blitt operert for åreknuter, men jeg skal visst bare gå med vonde bein. Jeg tror helsevesenet var bedre før- Nå er det bare stress og det er bare kritisk syke folk som får komme inn på sykehus- helst i helikopter. To av mine slektninger døde før helikopteret kom. Anonymkode: 4f158...fe5 Du må ha egen time for hver ting du skal ta opp. Eller bestill dobbeltime. Har du små plager eller åreknuteplager kan du også spørre på et apotek. Anonymkode: a52c0...5ab
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #13 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): var hos fastlegen . Det gikk like dårlig som forventet. Hun var forsinka og tydelig stressa. Tror jeg satt der inne i totalt 5 minutter. Skulle prøve å ta opp et hud og hår problem som blir verre og nå er veldig ille. Så ikke på hodebunn. skrev raskt ut en sterk shampo mot psoriasis. that's it. Har fått diagnosene rosacea av hudlege , men dette var også en svært rask undersøkelse. Aldri noe oppfølging. Det er svært lite hjelp å få i landet her sa jeg før jeg ble forvist ut døra. Føler aldri jeg blir hørt eller tatt seriøst. Har mange helseplager . Flere slektninger har blitt operert for åreknuter, men jeg skal visst bare gå med vonde bein. Jeg tror helsevesenet var bedre før- Nå er det bare stress og det er bare kritisk syke folk som får komme inn på sykehus- helst i helikopter. To av mine slektninger døde før helikopteret kom. Anonymkode: 4f158...fe5 Kjøp deg et par kompresjonsstrømper kl 2. De vil garantert hjelpe deg. Jeg vil anbefale Jobst sport kl 2. Mulig de må bestilles. Anonymkode: a52c0...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #14 Skrevet 27. februar 2023 Hadde en slik lege engang. Spurte om jeg kunne få en dobbeltime da hun omtrent kastet meg ut av døra når jeg kom inn og ikke var interessert i å høre på meg. Byttet lege. Han jeg har nå tar seg alltid god tid, lytter og hjelper meg. Enormt forskjell. Og da gjør det heller ikke noe om han er forsinket i ny og ne. Anonymkode: 5f1d2...359
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #15 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): var hos fastlegen . Det gikk like dårlig som forventet. Hun var forsinka og tydelig stressa. Tror jeg satt der inne i totalt 5 minutter. Skulle prøve å ta opp et hud og hår problem som blir verre og nå er veldig ille. Så ikke på hodebunn. skrev raskt ut en sterk shampo mot psoriasis. that's it. Har fått diagnosene rosacea av hudlege , men dette var også en svært rask undersøkelse. Aldri noe oppfølging. Det er svært lite hjelp å få i landet her sa jeg før jeg ble forvist ut døra. Føler aldri jeg blir hørt eller tatt seriøst. Har mange helseplager . Flere slektninger har blitt operert for åreknuter, men jeg skal visst bare gå med vonde bein. Jeg tror helsevesenet var bedre før- Nå er det bare stress og det er bare kritisk syke folk som får komme inn på sykehus- helst i helikopter. To av mine slektninger døde før helikopteret kom. Anonymkode: 4f158...fe5 Kunne ikke vært mer enig, Ts. Leger er blitt følelsesløse, og det særlig etter korona, føler jeg. Det er fort inn og fort ut. Jeg går ikke lenger til lege, fordi jeg betaler for null shit. Anonymkode: 60097...d6b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #16 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kunne ikke vært mer enig, Ts. Leger er blitt følelsesløse, og det særlig etter korona, føler jeg. Det er fort inn og fort ut. Jeg går ikke lenger til lege, fordi jeg betaler for null shit. Anonymkode: 60097...d6b Så da er du ikke syk da. Sannsynligvis ikke vært det da du gikk tidligere heller. Siden du plutselig ikke behøver å gå mer. Man går ikke til legen med annet enn en er syk. Anonymkode: 9e372...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #17 Skrevet 28. februar 2023 Leger er absolutt ikke blitt følelsesløse. De jobber under umenneskelig press. Noe må gjøres i norsk helsevesen. behandling for hodebunnen din vil med all sannsynlighet være den sjampoen hun har skrevet ut for deg. Prøv den. Og trenger du oppfølging av rosacea må du si fra til legen. Ang åreknuter utføres ikke den operasjonen lenger av der offentlige, og må tas privat. Anonymkode: e9d3a...1f8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå