Gå til innhold

Samboer synes magen min er for stor

Fremhevede innlegg

Gjest Jente, 29
Skrevet

Hei,

Jeg er 163 cm høy, veier 58 kg, trener 3 ganger i uken og liker å kose meg med god mat og drikke.

Min samboer synes jeg har for stor mage og bemerker det ofte. Han gir magen kallenavn. (Ellers er jeg slank)

Har dere noen råd til meg for hvordan jeg kan bli kvitt magen? Gode tips til meg?

Takker for alt som kan hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvitt deg med typen.

163 cm og 58 kilo?? hallo! Du er jo slank, og litt mage har sa selv den slankeste personen.

Skrevet

Jeg hadde nær spurt om det ikke heller er samboeren du burde kvitte deg med....? (Åja, det gjorde gjesten ovenfor også. Så ikke det før jeg skrev.) Men det er usaklig, så jeg skal ikke gjøre det. Men et relevant spørsmål er vel om du selv synes magen din er stor. Hvis ikke, så synes jeg du burde gi sambo klar beskjed om at det er din mage og du trives med den som den er.

Jeg er helt enig med gjest i at 58 kg fordelt på 163 cm høres ut som en slank person så jeg skjønner ikke hva samboeren din "maser med". Beste tipset jeg ellers kan gi er vel at du forhører deg litt der du trener om der finnes noen gode øvelser for å få flatere mage.

Skrevet

Uansett hvordan magen din er, så bør du gi denne kjæresten din en verbal ørefik! Han er sikkert ikke klar over hva han gjør mot deg, så du får fortelle han det i klartekst..

Skrevet

det er fullt mulig å være slank, men at fettet legger seg rundt magen. Det er typisk å legge på seg på magen hvis man har et svingende blodsukker. Diabetikere feks sliter med slik fedme. hvis det er tilfellet for deg at det er svingende blodsukekr som er årsak i dette, ville jeg sett på kostholdet mitt og justert det. Ikke for å se penere ut, men fordi man får mer energi og overskudd av å ikke ha så svingende blodsukker. Fedon-metoden er typisk kosthold som skal ivareta dette, dvs kutte ut raske karbohydrater.

I tillegg kan du begynne å ta mageøvelser og ryggøvelser. ikke fordi du trenger å ta deg bra ut, men fordi å trene forebygger belastningsskader som veldig mange får av å ha sittestillende arbeid. kjenner altfor mange som har ryggproblemer etter å ha sittet stille uten å ha trent noe. For det må da gå an å trene uten at man gjør det for å se bra ut?

hva samboeren din mener om magen din er selvsagt helt uinteressant. Du skal tenke på deg selv og hva som er sunt for din kropp: det er ikke sunt å være utrent, ha dårlig kosthold, svak rygg og mage osv. Men som de andre skriver her: du skal ikke bry deg om hva samboeren mener, det er din kropp! Men håper jo du er såpass glad i deg selv at du har vett til å ta vare på kroppen og helsa di :)

Skrevet
Hei,

Jeg er 163 cm høy, veier 58 kg, trener 3 ganger i uken og liker å kose meg med god mat og drikke.

Min samboer synes jeg har for stor mage og bemerker det ofte. Han gir magen kallenavn. (Ellers er jeg slank)

Har dere noen råd til meg for hvordan jeg kan bli kvitt magen? Gode tips til meg?

Takker for alt som kan hjelpe  :)

Har samboeren din sagt i klartekst at han synes magen din er for stor? At han gir magen kallenavn trenger ikke å være negativt, men en form for "kosenavn".

Dersom han sier at magen din er for stor og du er helt sikker på at det er det han mener, er det bare en ting å gjøre: Kvitt deg med samboeren.

Skrevet

Man kvitter seg vel ikke med samboeren, selv om han synes magen er for stor?

Jeg synes magen til samboeren min er stor. Bør han dumpe meg? Nei!!!

Skrevet

Hva mener du med at du ellers er slank? Er det et etablert faktum at du har stor mage? Det at samboeren synes det behøver ikke nødvendigvis ha noe med virkeligheten å gjøre. Kanskje samboeren har komplekser for sin egen store mage og prøver å projisere sin usikkerhet over på deg? Eller kanskje du har glemt å fortelle ham om bollen du har i ovnen? :ler:

Du må ha en veldig merkelig fysikk, eller merkelige fysiske plager, for å ha en stor mage når du er 163 cm høy og veier 58 kg. Spør du meg høres du deilig ut. ;)

-Babyboy

Skrevet

Har han faktisk bedt deg om å slanke magen? Eller er det du som tolker kommentarene hans dithen?

Hvis det første: si at du skal gjøre det når han foretar seg noe for å få større penis.

Hvis det andre: slutt å legge ord i munnen på ham.

Skrevet
Man kvitter seg vel ikke med samboeren, selv om han synes magen er for stor?

Jeg synes magen til samboeren min er stor. Bør han dumpe meg? Nei!!!

Om min mann hadde gått rundt og kommentert mine negative sider, ville han måttet finne seg en annen dame å leve med. Får være måte hva man skal tolere.

En sak er hva man tenker, en annen sak er hva som kommer ut av munnen på en.

Gjest Betty Boop
Skrevet
Om min mann hadde gått rundt og kommentert mine negative sider, ville han måttet finne seg en annen dame å leve med. Får være måte hva man skal tolere.

En sak er hva man tenker, en annen sak er hva som kommer ut av munnen på en.

:klappe:

Jeg har også en del problemer med å se hvorfor det skal være greit å la seg mobbe av samboer.

Skrevet

Jeg ble rasende da jeg leste innlegget ditt. Hvis han ikke synes du er fantastisk som du er, så bør du vurdere å kvitte deg med ham!!

Det han holder på med kan ødelegge mye for ditt selvbilde hvis du lar ham fortsette... Hva blir det neste? Veldig ødeleggende å være sammen med en sånn type, snakker av erfaring!

Du fortjener en som elsker kroppen din som den er, stor eller liten mage.

Og ps. Plager magen DEG?

Klarer ikke svare noe annet på spørsmålet ditt.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Kjæresten min elsker meg han og han elsker kroppen min.

Han mobber meg for all del ikke, da tror jeg diskusjonen har gått i en annen retning og at diskusjonen forandrer mening.

Saken er at det blir nevnt nå og da at jeg er kakemums og at magen er litt større enn resten av kroppen, selvsagt sier han det med humor og et smil. Jeg er enig at den er litt stor, dvs den buler ut fra siden hvis jeg tar på meg noen trangt.

Jeg kunne vel tenke meg at den ble borte (eller mindre) men er alt for glad i sjokolade og desserter.

Skrevet

Nettopp!!!

Du er heldig som både elsker kaker og en mann som elsker deg tilbake. Jippi!!!

:)

Skrevet

Det er vel ikke magen det er noe feil med............... men samboer'n :sjenert:

Skrevet

Hvis jeg var i ferd med å bli fet og miste fasongen ville jeg satt pris på om samboeren min hadde gjort meg oppmerksom på det.

Skrevet

Skjønner ikke disse svarene jeg. Kan man ikke ha litt humoristisk og godmodig erting uten at samboeren blir ansett som uegna og kicka ut.

Skrevet
Skjønner ikke disse svarene jeg. Kan man ikke ha litt humoristisk og godmodig erting uten at samboeren blir ansett som uegna og kicka ut.

:klappe: Enig! Det skal ikke mye til å bli kasta ut av disse damene!

Skrevet

Nå har jeg lest dette høyt for mannen min. Han kom med følgende kommentar:

" Det er mye bedre at jeg blir feit enn at du blir det".

:ler:

Og det er jeg helt enig i.

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...