AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 Dette er sikkert fryktelig enkelt men jeg har lest den setningen så mange ganger at den ikke gir mening mer🤣 Jeg mottar AAP frem til november 2024. For å få foreldrepenger av AAPen sa veilederen min at jeg måtte ha hatt inntekt 6 av de siste 10 månedene før fødsel. Når kan jeg senest føde for å få foreldrepenger? 6 av de 10 siste månedene, kan det være de 6 første og slik at det altså blir 4 måneder etter november 2024 når Aap utløper? 🤔 Anonymkode: 24938...b04
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Det jeg på en klønete måte prøver å formulere: kan det være de 6 første månedene av de 10, så de 4 siste er uten Aap men at man likevel er innenfor? Anonymkode: 24938...b04
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 Så lenge du har hatt inntekt i 6 av 10 mnd før fødsel så spiller det ingen rolle når disse 6 mnd er opparbeidet. MEN foreldrepenger beregnes jo ut fra de siste 3 mnd før fødsel. Anonymkode: b8ef9...edc
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge du har hatt inntekt i 6 av 10 mnd før fødsel så spiller det ingen rolle når disse 6 mnd er opparbeidet. MEN foreldrepenger beregnes jo ut fra de siste 3 mnd før fødsel. Anonymkode: b8ef9...edc Inne på nav så krysser man av på en egen som heter utbetaling fra nav, og der tror jeg ikke samme regel om de tre siste månedene gjelder, men at det er 6/10 Anonymkode: 24938...b04
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #5 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er sikkert fryktelig enkelt men jeg har lest den setningen så mange ganger at den ikke gir mening mer🤣 Jeg mottar AAP frem til november 2024. For å få foreldrepenger av AAPen sa veilederen min at jeg måtte ha hatt inntekt 6 av de siste 10 månedene før fødsel. Når kan jeg senest føde for å få foreldrepenger? 6 av de 10 siste månedene, kan det være de 6 første og slik at det altså blir 4 måneder etter november 2024 når Aap utløper? 🤔 Anonymkode: 24938...b04 Hvis du føder i desember 2024 eller før, så får du det samme i foreldrepenger som du har i aap nå. Føder du mellom august 2025 og mai 2025 får du foreldrepenger, men foreldrepengene blir da beregnet etter de 3 siste mnd før fødsel så da avhenger det av når du føder… føder du etter mai 2025, så har du ikke krav på foreldrepenger med mindre du har en annen inntekt enn aap Anonymkode: 6fa57...546
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #6 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er sikkert fryktelig enkelt men jeg har lest den setningen så mange ganger at den ikke gir mening mer🤣 Jeg mottar AAP frem til november 2024. For å få foreldrepenger av AAPen sa veilederen min at jeg måtte ha hatt inntekt 6 av de siste 10 månedene før fødsel. Når kan jeg senest føde for å få foreldrepenger? 6 av de 10 siste månedene, kan det være de 6 første og slik at det altså blir 4 måneder etter november 2024 når Aap utløper? 🤔 Anonymkode: 24938...b04 De 10 siste mnd før fødsel som gjelder, men det er ikke dermed sagt at du får det samme i foreldrepenger som du får i AAP. For å være sikker på at du får full opptjening burde du føde senest den mnd aap går ut 🙂 Men føder du før november 2024 så blir aap utsatt/ satt på vent og du kan søke om gjenopptakelse etter endt permisjon. Anonymkode: 6fa57...546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå