AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #1 Skrevet 27. februar 2023 ...har noen erfart dette, eller hørt at det ikke er unormalt...? Datteren min har vært veldig dårlig av kyssesyken i 4 måneder, og onsdag forrige uke besvimte hun plutselig hjemme, og kastet litt opp for hun ble først så svimmel. Dro til legevakta, og der begynte hun å kaste opp noe voldsomt, så legen konkluderte med magevirus. Blodprøver viste forhøyet antall hvite blodceller, men hun har også hovne lymfeknuter på halsen og i armhulene - og sistnevnte er vel ikke vanlig ved et virus...? Hun følte seg bedre allerede på kvelden samme dag, og resten av uken var hun bare "vanlig" dårlig (ikke vært på skolen på 3,5 mnd pga kyssesyken) og spiste som normalt. I dag tidlig begynte hun plutselig å kaste opp igjen, ganske så ekstremt 😟 Hun brakk seg lenge etter magen var tom... Kontaktet fastlege, som vil ha henne inn i morgen for en ny runde blodprøver. Det jeg stusset på var at legen sa ved magevirus er det ikke er unormalt med flere dager hvor man føler seg bra, for så å begynne å kaste opp igjen. Dette har jeg aldri opplevd, og jeg har 3 barn på 7, 14 og 19 - så magevirus er jeg godt kjent med 😏 Hun gikk altså 4 dager uten oppkast, og så ble hun kjempedårlig igjen... Ingen andre i huset har blitt syke 🤔 Er dette virkelig normalt...? Anonymkode: 3b1e1...f19
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #2 Skrevet 27. februar 2023 Jeg har faktisk nettopp opplevd det samme. Altså kastet opp flere ganger og var skikkelig dårlig et par dager, så var jeg nogenlunde ok (som i ikke oppkast, bare litt småslapp) i tre dager, og så var det plutselig tilbake til start med mer spying. Anonymkode: 23a2a...9f7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #3 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har faktisk nettopp opplevd det samme. Altså kastet opp flere ganger og var skikkelig dårlig et par dager, så var jeg nogenlunde ok (som i ikke oppkast, bare litt småslapp) i tre dager, og så var det plutselig tilbake til start med mer spying. Anonymkode: 23a2a...9f7 Så rart.... Jeg har hvertfall inntrykk av at dette ikke er normalt, både fra ege og andres erfaringer 🤔 Er det kanskje noe "nytt" dette da, med ett eller flere av magevirusene som herjer i år? Jeg syns også som sagt det er merkelig at ingen andre i husstanden har blitt dårlig, for det er sjeldent at til og med bare én har unngått smitte alle de andre gangene vi har fått slikt virus i hus 😐 Derfor er jeg skeptisk til at det faktisk er magevirus som feiler henne 😕 TS Anonymkode: 3b1e1...f19
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #4 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så rart.... Jeg har hvertfall inntrykk av at dette ikke er normalt, både fra ege og andres erfaringer 🤔 Er det kanskje noe "nytt" dette da, med ett eller flere av magevirusene som herjer i år? Jeg syns også som sagt det er merkelig at ingen andre i husstanden har blitt dårlig, for det er sjeldent at til og med bare én har unngått smitte alle de andre gangene vi har fått slikt virus i hus 😐 Derfor er jeg skeptisk til at det faktisk er magevirus som feiler henne 😕 TS Anonymkode: 3b1e1...f19 Har heldigvis svært sjelden hatt magasjau (to unger til tross!), men kan ikke si jeg har opplevd dette før. Her ble 3 av 4 i familien rammet, og også svigers som kom innom for å levere noe og bare sto i døren og sa hei og hadet.. Anonymkode: 23a2a...9f7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå