lillesmurfen Skrevet 21. februar 2002 #1 Del Skrevet 21. februar 2002 Da har jeg kopiert innleggene fra den gamle dagboken over i den nye, og fortsetter herfra 11.11.01 Ja, hei og hopp! Det var vel kanskje på tide å lage en dagbok i og med at jeg har surfet rundt på sidene her og plukket opp det ene tipset etter det andre (tusen takk alle sammen, ganske fantastisk å se hva vi jenter klarer å få til ) siden kjæresten...ehm.... forloveden fridde i oktober. Etter å ha begynt å snakke litt rundt i sommer om at vi kanskje muligens en gang i fremtiden skulle gifte oss, så kom kom det faktisk som en kjempe-overraskelse da ha fridde!!! Så etter å ha svevet rundt på en rosa sky en stund, var det bare å setter seg rett ned å gå løs på alle oppgavene som lå foran oss. Jeg fikk jo nesten hetta til å begynne med og mente sterkt og tydelig at vi trengte mer enn 8 1/2 måned på å planleggingen. Men takket være min kjære (og hans nettverk så har det meste falt relativt for på plass Pr dags dato med ca 7 mnd igjen har vi fått unnagjort: - gjesteliste - kirke og Pater ( i og med at vi skal ha en katolsk vielse) - forlovere - lokaler - kokk - alt som har med invitasjoner, bordkort, takkekort,osv - servitører - toastmaster - blomster - frisør/sminke ganske greit ikke sant ? så nå gjenstår det litt småtterier som å sette menyen, velge ut vin, og finne kjole!!!!! Forsåvidt ingen krise, da jeg får kjolen tegnet og sydd til meg. I vårt første møte med Pater forteller han på en "bestefar-aktig" måte hva ser etter hos mennesker som kommer til ham og gjerne vil gifte seg. Så spør han selvfølgelig litt rundt hvordan vi vil ha det og foreslår en aldri så liten symbolsk detalj ved vielsen: At vi tenner hvert vårt lys i hver ende av en trearmet lysestake før vielsen. Ved vielsens slutt slukker vi disse lysene samtidig som vi tenner på det midterste. slik symboliserer vi at vi avslutter våre separate liv og begynner et liv sammen. Syns det var utrolig nydelig... Kanskje det er noen andre som skal ha noe lignende under sin vielse..... Ellers så har det kommet et bittelite skjær i sjøen, min mor har utrykket mer eller mindre at vi har tatt oss vann over hodet med hensyn til antall gjester (mellom 80 og 90 et sted ) men jeg har planlagt en aldri så liten prat med henne om at det vårt bryllup, osv så det går nok bra til slutt 15.11. 15:43 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: juni02 Profil Heisann! Koselig å få hilsen i dagboken min Syns det høres spennende ut med katolsk vielse - litt mer stemningsfullt liksom? Det med å tenne lys var jo veldig fint, lurer på om det går an å gjøre noe sånt selv om vi vier oss protestantisk... Presten vår virker veldig konservativ så det spørs! Gøy å få litt tips og råd av hverandre frem mot den store dagen Snakkes 15.11. 15:54 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: 20April2002 Profil | E-post Heisann Jeg ser at du også skal gifte deg Katolsk. Det skal jeg også. Hvilken Kirke og hvilken Pater har dere valgt. Vi skal ha pater Rolf Bowitz og vi har hatt 2 møter med ham så langt- skal ha 5 møter til frem til bryllupet. Gleder meg stort. Det er så koselig å se at kanskje andre gifter seg Katolsk. Kan du ikke plinge noen ord for å si hvordan det går med deres planlegging. Er dere begge Katolikker eller er det kun deg ? - - - - - - - - - - - 20 April 2002 15.11. 16:28 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: Cristina Profil | E-post Hei igjen ! Jeg smiler fra øre til øre, det er så koselig å få hilsener i dagboka mi Jeg skal gifte meg katolsk, og det blir i St Olavs Kirke i Oslo. Pater Iru (Iruthayanathan heter han egentlig men det er så langt at han kaller seg bare Iru ) Vi har vært i et møte med ham og skal ha møte nr 2 i Januar. Det er Thomas som er Katolsk (begge foreldre ) og han er også døpt i St olavs så det blir jo litt spesielt da På min side er pappa katolsk og jeg er døpt protestant men oppdratt med den katolske tro så jeg er vel blanding på en måte I dag var jeg ute med en venninne og prøvde 8 forskjellige brudekjoler, så jeg begynner å nærme meg å finne drømmekjolen nå tror jeg (sukk!) Jeg er litt oppe på en rosa sky og svever nå Skriver igjen når jeg har landet....... 21.11. 15:38 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: Cristina Profil | E-post Ja da var det på tide med en liten oppdatering. Nå er drømmekjolen i boks! Jeg er superfornøyd med den (akkurat mitt i blinken) Så jeg hentet den i går hos Grace Brudesalong i Oscarsgt i Oslo. Butikken ligger bare 300 meter fra der jeg bor og jeg oppdaget ikke salongen før bare et par uker siden ( er ikke så greit når man ikke ser skogen for bare trær tihi..) Syns de var veldig flinke hos Grace, jeg fikk kjempegod service og noen lure tips mens jeg var der. Så jeg skal tilbake for å plukke ut tiara + sko rett over nyttår tenkte jeg Hadde selvfølgelig med meg min beste venninne og tårene begynte å trille nedover kinnene hennes da jeg sto der i full brudestas, og da begynte jeg å gråte også! Så vi sto der og tutet begge to, tror det var litt av et syn Ellers så har jeg brukt siste uken på å oversette invitasjonen til Spansk, Katalansk og Fransk i og med at de skal sendes ut så fort som mulig. Regner med at jeg roer meg ned litt nå som de store tingene er på plass, kanskje på tide å se frem til Jul også i stedet for bare bryllup hele tiden? Tidligere så nevnte jeg såvidt en bekymring om moren min vedrørende antall gjester osv.. Tok en kveld sammen med henne hvor vi skravlet, diskuterte og surret med planlegging av bryllupet. Hun syns det var kjempemoro og sendte meg en herlig mail dagen etterpå med masse ros og masse klemmer. Ganske deilig å få den bekymringen ute av verden, så nå er alt rosa igjen Cristina 06.12. 15:08 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: Cristina Profil | E-post Ja nå begynner julestria å sette inn for alvor, og det har ikke blitt gjort så fryktelig mye mer når det gjelder bryllupsforberedelser. Det er fullt fokus på julekort/gaver/pynting og baking til jul. Har vel mer eller mindre bestemt at nå er det ferie fra Bryllupsting - og tang Vi ombestemte oss angående invitasjonene da så Thomas satt foran PC'n i går og tegnet, klipte og limte en god stund, men jeg tror resultatet blir veldig bra! Ellers så har jeg tittet litt rundt med tanke på farger/blomster osv.... Vil liksom ikke har for duse farger og heller ikke for sterke så vi får prøve og feile litt og se hva som ser bra ut .....også skal jeg ringe frisøren min i dag og få henne til å komme med forslag til hva hun skal gjøre med håret mitt Syns det er veldig greit å ha venner og bekjente som jobber i riktig bransje med hensyn til bryllup Så jeg er storfornøyd hittil. Det eneste jeg gruer meg til er utdrikningslaget for jeg er stygt redd for at mine kjære venner finner på noe fandenskap den dagen....det gjentstår å se Nå er det snart fredag og enda en uke har forsvunnet, syns tiden bare flyr....det er 6 1/2 mnd igjen til 22 juni så jeg tror at jeg mener at jeg har god tid ennå 13.12. 15:19 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: Misty Profil Hei Cristina Takk for kos hilsen i dagboken min, tenkte jeg måtte gjøre gjengjeld.... Enig med deg i at det er utrolig hva vi jenter kan klare, bare vi får summet oss Det er deilig å ha det meste i boks, julen skla benyttes til å skrive endelig gjesteliste. Gleder meg massevis. Håper vi snakkes igjen på chatten, for det var kjempekoselig synes jeg. Lykke til med videre forberedelser........ Masse klemmer - - - - - - - - - - - Misty - selvutnevnt tåkelegger 06.01. 02:33 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: Cristina Profil | E-post Ja da var på tide med en liten oppdatering igjen ...eller kanskje ikke ??? Har ikke fått gjort noen ting som har med bryllupet å gjøre siden sist jeg oppdaterte dagboka.... har benyttet høytiden til å sammen med venner og familie og bare kost oss glugg ihjel !! Men så begynte tankene å svirre rundt bryllupet igjen og jeg kjenner at stresset begynner å melde seg, syns liksom at tiden går alt for fort! Jeg har bestemt meg for dyprøde roser i buketten og hårpynt som står til disse rosene Ellers så tror jeg at jeg vil ha små sølvklokker på bordene mellom blomstene Det er rimelig kaotisk oppe i hodet mitt akkurat nå så jeg tror jeg skal skrive en aldri så liten liste over oppgavene som skal gjøres de neste ukene, både for meg og kjærsten, da blir han sikkert glad ! tihi... Jeg har ennå 5 1/2 mnd på meg til å stresse, planlegge, organisere, og drive kjærsten fra vettet ...også vet jeg at han elsker meg uansett, det er en god følelse det ! - - - - - - - - - - - klem fra lillesmurf 07.01. 09:41 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: HMSP Profil | E-post Kjære deg! Kan jeg være så snil å få lov til å "låne" en av dine detaljer? Jeg falt helt for lystenningen med den tre armede lysestaken. Hvis jeg får lov av vår prest håper jeg på å gjøre det samme selv. Det virket så samlende. Ellers ønsker jeg deg lykke til videre. Klem - - - - - - - - - - - ~~~HMSP~~~ 07.01. 12:40 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: 20April2002 Profil | E-post Cristina Vi skal også ha en trearmet lysestake i vårt bryllup. Kjenner du til om dette er noe særs Katolsk over dette. Jeg har aldri bitt merke i dette i bryllup i Statskirken. Jeg var i to Katolske bryllup her for en tid siden og de hadde begge dette lys ritualet med i vielsen Er helt enig i at det er en kjempenydelig ting Lykke til videre med planleggingen - - - - - - - - - - - 20 April 2002 12.01. 16:16 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: viwi Profil | E-post Hei! Ser at vi skal gifte oss samme dag. Ble nesten stressa da jeg leste alt du er ferdig med. Jeg har nesten ikke fått noe i box. Joda lokale og kirke og kjole og nå er vi nesten ferdig med innbydelsene. Men resten , jo maten og forresten. Men noe stort mer er ikke ferdig. Selv om det er 5 måneder igjen syns jeg egentlig jeg har god tid.. Er det mye jeg ikke har tenkt på kanskej?? jaja lytte til iallfall med planleggingen! klem - - - - - - - - - - - viwi 29.01. 07:30 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: Cristina Profil | E-post Nå er det lenge siden jeg har oppdatert dagboken min, men det kan kanskje ha litt sammenheng med at jeg har vært kjempe-busy Tusen takk for alle de hyggelige hilsene her, jeg syns det er så hyggelig Siden sist har jeg vært så heldig å få brudepike og brudesvenn, da mamma'n til Nicole og Nicolas fortalte at de hadde sagt ja og gledet seg masse begynte jeg selvfølgelig å tute, (buhu!!!!!! De hadde allerede begynt å øve på å gå sammen i gangen hjemme, de er så skjønne!!!!) Så nå skal vi ut og finne kjole til Nicole, og blomsterkurv, og søte små sko Jeg gleder meg sånn!!! Nicole er 5 år og hun spurte meg hvordan hun skulle hjelpe meg med slør og slep, hun er bare såååå nydelig !!! ...(hun skulle se ut som en prinsesse sa hun Jeg har begynt å tenke litt på hvor lenge det er igjen til bryllupet, og det er 144 dager til! HJELP !!! Syns liksom tiden går litt for fort... jeg har ikke fått handlet sko ennå, heller ikke undertøy... Det ordner seg vel (overhysterisk, nevrotisk "bride to be", jepp det er meg ) Når det gjelder akkurat den detaljen med tenning av lys under vielsen så er det veldig vanlig i katolske vielser, ikke bare her i Norge, men også i Spania, syns det samler helheten på en nydelig måte Cristina 19.02. 16:42 RE: Cristina og Thomas 22 Juni 2002 Av: lillesmurfen Profil | E-post Ny oppdatering! Ja det virker som om tiden bare flyr fra oss, nå er det bare rundt 4 mnd igjen!!!!! Det er mange ting som ikke faller på plass før ca 1 mnd for bryllupet, så de har jeg ikke tenkt å stresse med Men siden sist har dette falt på plass: - bryllupskake - papir til invitasjoner, og straks meny, bordkort, kirkeprogram. - brudebukett, den skal kjærsten ordne så jeg gidder ikke å tenke på det. - Foreldrene våre har møtt hverandre for første gang, veldig hyggelig Fremover så skal jeg fikse - organist (evt. via min tante som skal synge i kirken ) - undertøy - sko - borddekorasjoner som lys, blomster, lysestaker, riktig farge på servietter osv... - nytt møte forloverne slik at vi får planlagt hva som skal gjøres den nærmeste tiden. - kjole til min forlover, + brudepike + klær til brudesvenn - gave til kjærsten - gave til forloverne - gaver til alle hjelperne våre - velge ut blomster til kirken hm.... denne listen blir bare lengre og lengre ja, ja det ordner seg nok på et vis men det ser ut som det blir "busy" fremover. Vi var ute og tittet på gifteringer i går, (sukk!) og fikk se noen ordentlig nydelige ringer! Vi skal nok se på noen flere før vi bestemmer oss Det var vel alt så langt, men jeg skal prøve å oppdatere med jevne mellomrom (om jeg får tid da.... ) - - - - - - - - - - - klem fra lillesmurf _________________ klem fra lillesmurf 1212[ lillesmurfen 2002-02-21 23:54 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesmurfen Skrevet 17. mars 2002 Forfatter #2 Del Skrevet 17. mars 2002 Nå er det på tide å oppdatere dagboken min Siden sist har vi: - sendt bestilling på ringene våre, de er så fine!!!! - Fotografen er bekreftet, ....og han er kjempeflink!!! - Blomstene blir fikset av min kjære (så slipper jeg å tenke på det, puh!) - Har funnet undertøy - Har fått et par ideer til gaver til forlovere, hjelpere + kjærsten - Nærmet oss valg av kjole til forlover, hun vet nesten hva hun vil ha - vi skal straks sette menyen og velge vin. (har en del ideer rundt det....) Har hatt møte med forloverne slik at de har fått noen flere oppgaver delegert til seg. ..også har vi briefet dem med noen ideer når det gjelder hva gjestene skal gjøre mens vi er hos fotografen ..men vi mangler fremdeles organist. ... og sko og booking av manikyr til den store dagen. Jeg merker at det begynner å nærme seg, så sommerfuglene i magen min har begynt å våkne til liv 97 dager igjen !!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #3 Del Skrevet 5. april 2002 Hei på deg Nå måtte jeg bare skrive i boka di nå som det nærmer seg for oss og for dere. Så hvordan ligger du an med planlegginga da ? Var hos frisøren i går og fikk bestemt hvordan vi ska ha håret - det blir relativt kort, men jeg skal vipper som vender utover samt noen striper i håret. Lykke til videre med planlegginga 15 dager igjen... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesmurfen Skrevet 5. april 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 5. april 2002 Hei på deg også !! Merker at det begynner å nærme seg nå, også du da med bare 15 dager igjen, iiiik!!!!!! Får skikkelige sommerfugler i magen på dine vegne, det høre kjempelekkert ut hva du har tenkt å gjøre med håret Sender deg mange gode tanker de siste dagene som frøken Vi har nettopp kommet hjem fra påskeferie og pleier alle fregnene vi (eh..jeg ) har fått. Skal snart he enda et møte med Pater Iru + booke organisten, + invitere kokkene hjem til oss for å sette menyen + velge ut vin og dagene bare løper avgårde......... 78 dager igjen... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #5 Del Skrevet 10. april 2002 MÅtte jo skrive en hilsen til deg jeg også. Ja nå er vi nede på 10 dager gleder meg masse og tenk ikke lenge til for deg heller -dagene kommer jo til å gå så fort da. Vi skal øve i Kirken på mandag det blir sikkert artig det da Du får ha all lykke til dersom vi ikke hører fra hverandre innen jeg er blitt konemor da 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 13. april 2002 #6 Del Skrevet 13. april 2002 Heisann! Nå er det snart bare 2mnd igjen. Vi begynner å få ting på plass og det føles godt! Er fullstendig klar over at mye må ordnes de siste 2 ukene men jeg tror det skal gå bra... HAr du den store kontrollen eller stresser du mere enn godt er? Er begynt å drømme litt om nettene nå. Masse om at kjolen blir skitten og at maten er kald og at presten ikke kommer-slike ting.. Huff det er ekkelt, men håper det skal gå bra ville bare innom for å ønske lykke til!! klem viwi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMSP Skrevet 18. april 2002 #7 Del Skrevet 18. april 2002 Hei! Måtte bare innom å kikke litt. Jeg slet litt med å finne deg igjen siden du endre nicket fra det gamle forumet, men jeg fant deg Håper at det fortsett går bra at jeg kommer og ser på. Synes dette med andre kirkesamfunn er utrolig spennende og i allefall en vielse så tett oppi min egen. Hvordan går det. Har alle gjestene svart? Vi sitter og pludrer med invitasjonene og lurer på hva vi kan forvente av frafall. Følte du at du kom nærmere din kjære og lærte mer om hans syn på ting gjennom samtalene med Pateren? Vi har ekteskapsveiledning med vår pastor og jeg føler det er utrolig kjekt. Får litt dårlig samvittighet når jeg ser de fleste har flyttet sine bøker hit, jeg har ikke kommet så lang - sukk Lykke til videre i allefall Klem 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesmurfen Skrevet 29. april 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 29. april 2002 Nå skal dagboken oppdateres igjen Siden sist har vi: - fått ringene våre (de var LEKRE!!!!!) - bestilt kjole til min forlover - hatt prøvetime hos frisøren, er kjempefornøyd så langt !!!! - ordnet klær til kjærsten, hans forlover, og brudesvenn. - satt menyen - bekreftet organist - booket sydame som skal sy opp og inn kjolen min - satt mesteparten av kirkeprogrammet - fått ok på sangene som skal synges - bekreftet 51 gjester av 100 hittil Så det begynner å roe seg ned nå har litt sommerfugler i magen, men er veldig avslappet og rolig når det gjeler alt dill og stæsj som skal ordnes - 54 dager igjen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesmurfen Skrevet 17. juni 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 17. juni 2002 Da er vi i gang med de siste tingene som skal ordnes før lørdag :D Vi har vært gjennom utdrikningslag og så og si alt er i skjønneste orden. Utdrikningslaget var helt fantastisk, jeg ble vekket av min beste vennine og fikk beskjed om å pakke med meg badetøy, treningstøy, klær til å gå ut på by'n med. Ut og ned trappen og der stod alle jentene med minibuss, og vi dro avgårde:) Vi reiste først ut mot Lillestrøm, og endte opp ved Kjeller flyplass hvor jeg skulle opp i et småfly. Med pilot og to av jentene fløy vi ca 1,5 time og jeg fikk opplæring i hvordan jeg skulle fly.... og det gjorde jeg ! Å kjøre berg og dalbane vil aldri noensinne bli det samme igjen:) Etter en meget vellykket landing, takket vi piloten vår og reiste videre langt ut i skogen til en "event"-låve, hvor vi var levende bowlingkuler, var gjennom sumobryting, klatrevegger, trillebårstafetter og masse annet Vi var kjempeslitne etter alle disse aktivitetene, hadde jo holdt på i 6 timer men dagen var langt fra ferdig Vi satte oss i minibussen og reiste videre, endte opp midt ute i skogen igjen ved en stor innsjø, hvor en del av mine kompiser hadde lagt ut vannjetene sine + en båt for å frakte alle til treningsbanen ca 10 min kjøring unna. Å kjøre vannjet er noe av det morsomste jeg vet, og alle jentene hadde det fantastisk morsomt når de prøvde for første gang:) Etterpå dro vi hjem til min forlover, hvor hun laget kjempegod mat og vi skravlet og lo så vi nesten trillet av stolene. Like før vi hadde planlagt å reise ut på by'n fikk jeg bind over øynene og da var "klemme på gave-leken" i gang:) Vi endet på by'n ca halv to på natten og danset og hadde en fantastisk kveld:) Alle jentene var superfornøyde og min forlover har fått masse ros og kjempeflott tilbakemelding fra alle som har hørt om utdrikningslaget. Nestemann som skal arrangere utdrikningslag har noen stooore sko å prøve å fylle Eller så har vi planlagt hele denne sisten uken til punkt og prikke slik at vi er i rute med alt:) Blomster, ringer, kjole, sko, frisør, kokker, meny, drikkevarer, bartender, lokale, musikk, kirke, bordplassering, kjøreplan, kaker, hjelpere, brudepike+brudesvenn, dekorasjoner, bordkort, bryllupsreise, ..og generalprøven er i morgen Gleder oss masse :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMSP Skrevet 17. juni 2002 #10 Del Skrevet 17. juni 2002 Åååå, høres helt fantastisk ut. Jeg håper det går i orden så jeg kan komme og se på. Når er det dere begynner? Jeg skal være veldig diskre. Helt i bakgrunnen. Jeg tror dere får en fantastisk dag. La oss bare håpe været blir bra også. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesmurfen Skrevet 20. juni 2002 Forfatter #11 Del Skrevet 20. juni 2002 Hei HMSP Vi begynner vielsen klokken 12 og holder på til 13 i St Olav kirken. Nå er det ikke mer enn 1 1/2 døgn igjen til jeg kan ta min kjæres navn Vi har hatt noen virkelig lange dager, jeg tok meg fri fra jobben for å rekke over alt, puh! Så nå gjenstår det bare noen små siste innkjøp, og så er det bare å slappe av og glede seg til lørdag Jeg sitter med en fantastisk lykkelig følelse inni meg, hvor alt er så riktig. Det spiller liksom ingen rolle om ikke alle bittesmå detaljer er perfekte, bare vi to kan dele denne dagen sammen....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMSP Skrevet 24. juni 2002 #12 Del Skrevet 24. juni 2002 Hvordan gikk det? Jeg ble kidnappet til mitt eget utdrikninslag og kunne derfor ikke komme. De hadde riktignok lagt inn en pause når de trodde vielsen din var, slik at jeg skulle få gå - men da hadde jeg mere lyst til å være sammen med dem. Jeg håper du hadde en fantastisk fin dag. Været var (i allefall storsett )på din side. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå