Gå til innhold

Estetisk sykepleie/eget firma i eget hus- erfaring ?

eliseflisa

Anbefalte innlegg

Hei

Noen her som har gjort om deler av egen bolig til å drive eget firma?

Må selvsagt søke om endring av bolig osv- men er det noe spes å tenke på her? Er det vanskelig å få det godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ha rimelig lang CV fra feltet for at jeg skal ta en hjemmeklinikk seriøst. Tv2 hjelper deg har avslørt flere som gjør sånne behandlinger ulovlig (u-utdannet) hjemmefra med alvorlige bivirkninger og konsekvenser for kunden

Anonymkode: 8649b...23e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... De som driver hjemmefra har ikke redelige hensikter for å si det sånn... 

Anonymkode: eb2c8...f78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 15.38):

Du skal ha rimelig lang CV fra feltet for at jeg skal ta en hjemmeklinikk seriøst. Tv2 hjelper deg har avslørt flere som gjør sånne behandlinger ulovlig (u-utdannet) hjemmefra med alvorlige bivirkninger og konsekvenser for kunden

Dette er en seriøs utdannelse, med to leger som står bak deg. Det er ett must.

Jeg spurte ikke om hva som blir tatt seriøst.

Her er det en utdannelse på to år, som man bygger opp ett firma rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja... De som driver hjemmefra har ikke redelige hensikter for å si det sånn... 

eh? Haha,,,

Jeg skal gå en 2 år lang utdannelse- jeg har en mastergrad i bunnen av dette, samt jobbet som sykepleier i mange år. Jeg hadde drevet seriøst ja. Du får en ansvarlig lege bak deg, som går god for jobben du gjør

Spørsmålet gjaldt omgjøring av egen bolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eliseflisa skrev (1 minutt siden):

eh? Haha,,,

Jeg skal gå en 2 år lang utdannelse- jeg har en mastergrad i bunnen av dette, samt jobbet som sykepleier i mange år. Jeg hadde drevet seriøst ja. Du får en ansvarlig lege bak deg, som går god for jobben du gjør

Du må vel spørre kommunen du bor i. Deretter evt en søknad, med den tiden slike ting tar å få svar på.. akk, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PITTY skrev (Akkurat nå):

Du må vel spørre kommunen du bor i. Deretter evt en søknad, med den tiden slike ting tar å få svar på.. akk, stakkars.

Ja det skal jeg gjøre :)- ja det kan nok ta laaang tid :)

Vi har allerede en leilighet under som vi leier ut, så tenker bruke denne event. Håpet kanskje noen her inne hadde noe kjennskap til det. Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eliseflisa skrev (5 minutter siden):

Du kan sikkert ta en 5 årig utdanning i mellomtiden..🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (Akkurat nå):

Kosmetikk og helse er ikke kompatibelt. Helt ærlig: Uetisk.

Ja det er nok sant det, vet mange tenker sånn. Men det er store penger å tjene på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (1 minutt siden):

Du kan sikkert ta en 5 årig utdanning i mellomtiden..🥺

hehe, neida... vi omgjorde fra garasje til leilighet- tok ikke så lang tid. Dette kan vel ikke ta lenger tid. Men det koster endel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eliseflisa skrev (Akkurat nå):

hehe, neida... vi omgjorde fra garasje til leilighet- tok ikke så lang tid. Dette kan vel ikke ta lenger tid. Men det koster endel 

Kommer sikkert an på hvilken kommune du er belastet med. Min kones søster har klienter/pasienter hjemme i eget hus. Hun har forøvrig profesjonen. Henger sikkert på veggen som dokumentasjon.. Dette er på Møre, har aldri vært der inne.

Tror ikke hun har møtt særlig motbør for dette. Om hun har spurt om lov i det hele tatt da.. Hun er jo passe gæærn sånn generelt. Kanskje nettopp derfor psykologi, hjelp til selvhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (På 28.2.2023 den 20.37):

Kommer sikkert an på hvilken kommune du er belastet med. Min kones søster har klienter/pasienter hjemme i eget hus. Hun har forøvrig profesjonen. Henger sikkert på veggen som dokumentasjon.. Dette er på Møre, har aldri vært der inne.

Tror ikke hun har møtt særlig motbør for dette. Om hun har spurt om lov i det hele tatt da.. Hun er jo passe gæærn sånn generelt. Kanskje nettopp derfor psykologi, hjelp til selvhjelp.

😂😂😂😂 ja jeg vet ikke om jeg må omgjøre egentlig i hele tatt. Har bedt om møte med kommunen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
eliseflisa skrev (På 28.2.2023 den 20.20):

eh? Haha,,,

Jeg er i bransjen. 

Omtrent 80% av de ansvarlige legene er ubrukelige. Det er 3-4 stk som er ansvarlige leger for alle sykepleierne som driver i Norge. Tenk deg selv hvor mange klienter de da er "ansvarlige" for. Så det er definitivt ikke noe å "slå i bordet med". Hvem av disse 4 har du? 

Vil ikke engang nevne alle de klientene vi har fått inn som er halvdesperate etter å få hjelp for elendig behandling utført av hjemmemekkere og sykepleiere som ikke eier nok kompetanse. Vi kan desverre ikke hjelpe de, for vi aner jo ikke hva disse folka har dyttet inn i kroppen på disse menneskene. Filleren kjøper de ofte på ebay. Fordi filler kjøpt redelig er dyrt. 

Vil du bli tatt seriøst så kom deg inn på en allerede eksisterende klinikk, med leger inhouse. De "ansvarlige legene" kan ikke hjelpe deg når du står med en nekrose eller en vannvittig allergisk reaksjon når de er 300 mil unna. Tror du de skal ta jetfly nedover da eller? Tror du du blir hivd under bussen om noe uopprettelig skjer? 

Estetisk medisin burde vært forbeholdt leger. Og burde vært en egen spesialistutdanning. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
eliseflisa skrev (På 28.2.2023 den 20.18):

Dette er en seriøs utdannelse, med to leger som står bak deg. Det er ett must.

Jeg spurte ikke om hva som blir tatt seriøst.

Her er det en utdannelse på to år, som man bygger opp ett firma rundt. 

Hadde aldri gått til en som ikke har lang erfaring fra en anerkjent klinikk. Etter femten år i gamet kan du kanskje vurdere å ha hjemmeklinikk men om du tror du kunne levd av det som nyutdannet er du helt fjern 

Anonymkode: 03bdf...840

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig på grensen og vil nok ikke bli tatt på alvor. Bare se på Sofie Elise. For sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 2b293...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde aldri gått til en som ikke har lang erfaring fra en anerkjent klinikk. Etter femten år i gamet kan du kanskje vurdere å ha hjemmeklinikk men om du tror du kunne levd av det som nyutdannet er du helt fjern 

Anonymkode: 03bdf...840

Hvor har du fått for deg at jeg skal leve av det? jeg skal ha det som en tilleggsinntekt. 

Håper du ikke er like dårlig på å få frem dine argumenter uten tastatur å gjemme deg bak. Jeg stiller ett seriøst spørsmål, og du sier jeg er fjern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
eliseflisa skrev (På 28.2.2023 den 20.28):

Ja det er nok sant det, vet mange tenker sånn. Men det er store penger å tjene på det.

Nei, det er ikke store penger å tjene før etter mange år. De som skal bruke penger på kosmetisk behandling vil gjøre det hos annerkjente klinikker og behandlere, ikke i kjelleren til en de aldri har hørt om. Jeg kjenner en som driver en vellykket kosmetisk klinikk, de får lønn og klarer seg greit, men det er på ingen måte store penger å tjene på det. Og skal du gjøre det skikkelig krever det store kostnader i utstyrinvestering, datalisenser, forsikring ect. 

eliseflisa skrev (På 28.2.2023 den 20.29):

Stor forskjell på å omreuglere noe til bolig i et boligstrøk og få omregulert til næring i ett boligstrøk. Hvis ikke reguleringsplanen tillater næring får du det ikke omgjort enkelt og greit. 

Anonymkode: 92f64...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som hovedjobbeller ekstrajobb, hvis dette hadde vært noe å tjene penger på hadde det krydd av slike hjemmeklinikker. Det gjør det ikke, og de få som finnes er kjent for å være useriøse. Denne business idéen din kommer aldri til å gå, du får ikke kunder og det skal nok sykt mye til i forhold til godkjenninger også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...