Gå til innhold

Parkerer du på HC-plass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir alltid overrasket over hvor mange som parkerer på HC-plass, gjør aldri dette selv. Bare i løpet av den siste uka har jeg sett en pizzabil, en utsalgsbod og et stativ med planter på HC-plass. Hvorfor er det sånn? Synes som regel det er godt skiltet.

Anonymkode: d132d...410

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bli et bedre system på dette. Har sett utrolig mange biler med åpenbart hjemmelagede HC-kort parkere på HC-plass. Utrolig teit system som er latterlig enkelt å utnytte.

Anonymkode: 836a9...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er godt utstyrt med folkeskikk og samvittighet, så sånt gjør jeg ikke.

Men observerer at mange ikke har betenkeligheter med å gjøre det selv om de ikke trenger det.

Anonymkode: 14c60...a51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bor i en mindre by og her HC-plassene for langt unna. Da er det lettere å bare parkere foran inngangsdøren til butikken eller på fortauet. Bedre plass er det også.

Anonymkode: df1de...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare én gang, i mørket da jeg ikke så skiltet. Fikk bot, veldig fortjent. Gjør det aldri med vilje.

Anonymkode: dab19...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det aldri selv, men det er jo et gjengs problem overalt at forferdelig mange gjør det. 

Til og med i bhg er det et gjentagende problem at HC-parkeringen blir brukt av uvedkommende. 

Folk "skal bare". Så da så. 

Anonymkode: 3b93f...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Må bli et bedre system på dette. Har sett utrolig mange biler med åpenbart hjemmelagede HC-kort parkere på HC-plass. Utrolig teit system som er latterlig enkelt å utnytte.

Hjemmelagde? Hvordan i alle dager klarer de å lage selv

Anonymkode: 87e5c...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det en gang som jeg vet om, hvor jeg ikke så skiltet før etterpå. Heldigvis et veldig kort ærend. Fikk ikke bot, men jeg har blitt mer oppmerksom på skiltene, særlig utenfor legesenter, fysikalsk institutt osv. 

Anonymkode: e17d1...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn med hc kort, og parkerer der når han er med. Er jeg alene, parkerer jeg selvsagt ikke der. 

Er alltid noen uten kort som parkerer der, og det irriterer meg. Får meg ikke til å si noe, for er jo ikke alltid man ser at folk er handikappede, og de kan ha glemt kortet. 

Har selv fått tilsnakk for å stå der, siden jeg er funksjonsfrisk, og man kan ikke se at barnet skulle trenge det, og det føles ikke så bra. 

Anonymkode: 449fa...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjemmelagde? Hvordan i alle dager klarer de å lage selv

Anonymkode: 87e5c...5b1

En printer og en lamineringsmaskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit at de handikappede skal ha egne plasser, men da får de holde seg unna ikke-HC plasser også!

Anonymkode: f296f...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 19.50):

Greit at de handikappede skal ha egne plasser, men da får de holde seg unna ikke-HC plasser også!

For noe tull 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 59488...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har faktisk gjort det på jobben et par ganger i det siste. Men kun fordi jeg vet at den som opprinnelig bruker plassen er sykemeldt for øyeblikket og det er umulige parkeringsmuligheter pga store snømengder. 

Anonymkode: caca1...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.2.2023 den 11.57):

Det er fordi de er "hjemmelagde". Vi har ingen maskin som lager de og de blir printet ut, klippet til og laminert for hånd i min kommune.

Anonymkode: fbb30...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 19.50):

😂 seriøst ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , parkerer aldri der hvis vi ikke har skilt i bilen. Har et familiemedlem med kort , og trenger bredden på lommene for å få vedkommende ut når jeg kjører min bil . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...