Gå til innhold

Vil reise til USA


Gjest ¤Chanela¤

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Chanela¤

Har lyst å reise til en by hvor jeg kan:

- Shoppe: Har hørt at USA er et hakk billigere enn i Norge, og vet at utvalget er større der enn her.

- Sole meg: Hvis jeg reiser, skjer det i juli, og da vil jeg naturligvis reise til et litt varmt sted med fine strender.

- Oppleve kultur: Har lyst å dra på f.eks. kino, konserter, teater, show e.l., være der ting skjer.

Hvor vil du anbefale meg å reise? New York, Miami, Orlando, Los Angeles, San Fransisco, Texas...? Kjempegøy hvis du som har vært i USA kan fortelle meg litt om hvor du var og hva du opplevde der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miami høres ut som noe for deg! Der har du fantastiske strender (Miami Beach), veldig bra shopping, og gode muligheter for å reise litt rundt hvis du vil det (Florida Keys/Key West, cruise til Bahamas, fornøyelsesparkene i Orlando eller Tampa noen timer unna, etc). Det pleier også å skje mye der av konserter og sånne ting. Fort Lauderdale er en litt mindre by som også er kjempefin. Du har et gigantisk shoppingsenter, Sawgrass Mills, litt utenfor sentrum, der kunne jeg garantert brukt en uke bare på å komme gjennom alle butikkene.

Los Angeles kan også være bra, men der er det store avstander ift by/strand, så det kan være lurt med leiebil.

USA generelt er et fantastisk land å feriere i, syns jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miami er selvfølgelig en glimrende plass, og Sawgrass Mills er uforglemmelig.

Men - favoritten min i USA vil nok alltid være Las Vegas. Shoppingen er helt utrolig, med mengder av shoppingsentre. Sol og varme er det rikelig av, ikke så mange strender, men masser av bassengområder som er større og stiligere enn man kan tenke seg. Det er mye man kan finne på også. Kulturlivet er enormt, og man kan leie bil og se seg rundt, det er vanskelig å få med seg alt på ei uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Takk for svar! Miami er fristende ;) Høres ut som en kul plass!

Er inne og ser på hva prisene på fly dit ligger på.. ;)

Har lyst å bestille billett i januar. Tror det ville motivert mer til å spare lommepenger om jeg har billetten i boks lenge før reisen.

Hvor er Sawgrass Mills, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Miami er fristende ;) Høres ut som en kul plass!

Er inne og ser på hva prisene på fly dit ligger på.. ;)

Har lyst å bestille billett i januar. Tror det ville motivert mer til å spare lommepenger om jeg har billetten i boks lenge før reisen.

Hvor er Sawgrass Mills, forresten?

Sawgrass Mills ligger i Fort Lauderdale. Fantastisk shopping. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...