Gå til innhold

Når kan barn reise med fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ideelt sett. Hvor gamle bør barn være før de reiser med fly? Tenker på det som er ubehagelig med flyreiser som flystøy, dårlig luft og dotter i ørene. Fra hvilken alder tåler barn dette?

Anonymkode: cb164...034

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flydd med mine fra de var bitte små. Den yngste var bare 2 uker gammel. 

Anonymkode: b36fa...595

Skrevet

Flydde til Spania med minstemann når han var 4 uker, gikk veldig fint 😊

Anonymkode: 36abe...847

Skrevet

Kommer jo an på hvor langt, formål med reisen, når på døgnet, vaksinekrevende områder, utfordringer hos ungene osv. Jeg bor i Nord-Norge og her blir nyfødte friske sendt med fly hjem når de er 2-3 dager, dette fordi de måtte til fødeavd og ikke fødestue ifm fødsel. 
Vårt ene barn reiste ikke til andre verdensdeler før han var 6 år, han ville blitt sprø i en kaviartube i 12 timer. Datter var bare fire, og syntes det var helt greitt. 

Innenlandsflyginger går jo greit fra bitteliten. 

• Liker 1
Skrevet

Det varierer sikkert litt fra barn til barn, og helt klart etter hvor langt en skal fly. Kanskje er lange flyreiser lettere med de aller minste babyene, hvis de er typen som kan sove godt over alt? 

Den eldste reiste 2,5 timer hver vei med fly da hun var 2,5 mnd., og sov det meste av tiden. Den yngste ble født i 2020, så det var ikke aktuelt med noen flytur da hun var baby. Men jeg tror hun kunne reagert mer på det også, hun sov lett og var mer urolig. 

Anonymkode: 23e06...00d

Skrevet

Det kommer an på barnet. På mange måter kan det være lettere å fly med en bitteliten baby fordi de fleste sover mye og man kan amme dem ved take off og landing (minsker risikoen for smertefulle dotter i ørene), mens en 2-3-4 åring må underholdes i større grad, forstår kanskje ikke alt som skjer og er dessuten midt i trassalderen, noe som ikke nødvendigvis er så lett å håndtere på en flytur. Så jeg vil si at det er lettest å fly med små babyer og større barn og så er det noen få år mellom som kan være litt mer utfordrende og kreve mer planlegging for å gjøre flyturen hyggelig for alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...