MissPierce Skrevet 6. mars 2023 #261 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det som skjedde i Mandal viser problematikken. Molosserne biter og har eiere som ikke tar ansvar. Kjenner en som fikk varige mén etter å ha blitt angrepet av, den gang lovlig, amstaff, Vedkommende måtte selv dekke alle utgifter ifm dette da hundeeieren ikke tok noe ansvar. Han aksepterte heller ikke avlivning av amstaffen. For de som ikke kjenner Mandal-saken: Ofrenes skyld at de ble bitt. Anonymkode: 3a920...4fb Som sagt, eieren i Mandal saken var en idiot, og de er det mange av uansett hvilken rase de har. Her har du to saker med Schæfere som gjentatte ganger har bitt og terrorisert folk uten at eier har tatt ansvar. Å sånn kan vi holde på i evigheter. Selv hadde jeg en grusom kjærring med to Stor Puddeler som nabo tidligere. Hun ble fratatt hundene til slutt etter at de hadde angrepet og skadet fler hunder, bitt ett barn og drept en katt. Det er en grunn til at jeg mener rase forbudet er utdatert, og at vi trenger en forandring. For stygge bitt og angrep fortsetter, og har ikke blitt færre etter rase forbudet. https://www.f-b.no/nyheter/domt-etter-schafer-angrep/s/2-2.952-1.2216949 https://www.dagbladet.no/nyheter/skambitt-av-schaefer/65899727 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #262 Skrevet 6. mars 2023 Herregud så utrolig uakademiske altfor mange her er!? Grøsser! JA. Selvfølgelig kan de det!! De gjør det BEDRE enn gjennomsnittet på temperament tester. Inn meg teskje: PIBULLS ER DE MEST MISHANDLEDE HUNDENE SÅ SÅ KLART DE er de som på statistikk slår ut! Her jeg bor er det HELT VANLIG med Amstaff, pit etc hos meget ressurssterke pluss helt vanlige kjedelige familier. Patetisk å ikke forstå sammenhengen mellom MISHANDLING. Ræva ressurssvake "eiere ". Det er IKKE noe iboende galt med pitbulls. Det er dere molboene som 1. Ikke har noe erfaring 2. Fullstendig akademisk kollaps LES OG LÆR. Takk og farvel. Anonymkode: 07a13...9f6 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #264 Skrevet 6. mars 2023 Møt Petey, hunden til rakkerungene (hvis noen husker den serien). Han var en pitbull. Anbefaler også å lese hva Cesar Millan (hundehviskeren) sier om pitbulls. Han bruker dem som veiledere for problemhunder. Anonymkode: 906c9...082 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #265 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, men man må ta konsekvensen av realitetene. Det er heller ingen annen rase som har ført til så mye lidelse hos mennesker (og i særlig grad deres hunder) som pitbull. Savner fortsatt en fornuftig forklaring på hvorfor folk MÅ ha akkurat denne rasen og jobber for at den skal bli tillatt. Anonymkode: 3a920...4fb Du og andre har fått fornuftige forklaringer men dere overser det med den snevre tankegangen deres. Anonymkode: 07d94...ae2 3 1
Gjest Automagisk Skrevet 6. mars 2023 #266 Skrevet 6. mars 2023 Altså 268 svar på om en hund som er forbudt i norge hadde vært en god familiehund??..🙈😂🙈..Tullete!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #267 Skrevet 6. mars 2023 https://www.cesarsway.com/why-i-love-pit-bulls/ Anonymkode: 906c9...082 1
Antiviruset Skrevet 6. mars 2023 #268 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 21.54): En tispe f eks? Barn som er 7-12 år nå. Er det trygt hvis man velger en god oppdretter og er seriøs med opplæringen og stimulerer hunden? Ingen av barna er slitsomme drittunger heller så de kommer ikke til å plage hunden. Anonymkode: b646b...fb4 Ja den kan være det, den kan også være en tidsinnstilt bombe. Det er akkurat derfor denne hunderasen er forbudt i Norge og mange andre land. Så det ender med avlivning av hunden når det oppdages at dere eier noe slikt. Og så det viktigste! Dere står direkte strafferettslig ansvarlig for å bryte loven ved å ha en slik hund. Skulle den forvolde skade på noe som helst er dere også da økonomisk ansvarlig for dette her, og ikke noen forsikring i Norge vil dekke noe av det. Så hva i alle dager er det dere driver på med ? Er dere helt totalt idioter eller ?
Antiviruset Skrevet 6. mars 2023 #269 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er interessant da, når man ser på den amerikanske bittstatistikken, at labrador retriever biter mer enn f.eks. boxer. Boxer er jo også en gammel kamphundrase. Og det er interessant at schæferen biter mer enn bulldog og bullmastiff (også kamphundraser). Hvis teorien om at dette er hovedsakelig genetisk, så burde jo listen sett annerledes ut, med boxer, bullmastiff og bulldog OVER labrador og schæfer. Det er kanskje grunn til å ikke være SÅ sikker i sin sak her som enkelte er, og det kan være lurt å høre på veterinærforeninger og forskning. Anonymkode: 906c9...082 Du kan bare drite i dette tullet her. Det hele koker ned til jussen her! Pitbull er forbudt i Norge og mange andre land. Har du en slik hun bryter du loven, og står direkte strafferettslig ansvarlig for det. Din synsing eller andre sin synsing betyr lite her. Det er norsk lov du må forholde deg til. Og skjer det en "ulykke" med en ulovlig hunderase i Norge blir den avlivet, og det samme gjelder deg økonomisk helt garantert. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #270 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): PIBULLS ER DE MEST MISHANDLEDE HUNDENE SÅ SÅ KLART DE er de som på statistikk slår ut! Anonymkode: 07a13...9f6 Dette tror jeg ikke noe på! Tenk hvor mange puppy mills hunder det finnes, eller andre mishandlede raser. Det var dessuten ikke en mishandla Staffordshire Bull Terrier som nesten drepte naboens Setter for en stund siden. Staffen var løs, det var problemet... Beklager, men hundefolk må være ærlige. Hunderaser er avlet med en hensikt. En border collie f.eks, har gjeterinstinkt. Bullehunder ble opprinnelig avlet for en blodsport som heldigvis nå er forbudt i de fleste land, og de har fremdeles dette motet og styrken i behold. Stort sett går det utover andres kjære hunder, men i noen tilfeller også mennesker. Hunder er selvstendige individ, så det er ikke bare eieren. Vi trenger ikke disse forbudte rasene i samfunnet vårt. Anonymkode: fbc27...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #271 Skrevet 6. mars 2023 Automagisk skrev (Akkurat nå): Altså 268 svar på om en hund som er forbudt i norge hadde vært en god familiehund??..🙈😂🙈..Tullete! Antiviruset skrev (2 minutter siden): Du kan bare drite i dette tullet her. Det hele koker ned til jussen her! Pitbull er forbudt i Norge og mange andre land. Har du en slik hun bryter du loven, og står direkte strafferettslig ansvarlig for det. Din synsing eller andre sin synsing betyr lite her. Det er norsk lov du må forholde deg til. Og skjer det en "ulykke" med en ulovlig hunderase i Norge blir den avlivet, og det samme gjelder deg økonomisk helt garantert. Jada, men man må jo få lov til å diskutere det som var spørsmålet, nemlig om pitbull kan være en god familiehund eller ikke. Jeg er helt enig i at ingen i Norge bør anskaffe seg pitbull, fordi det vil gå utover hunden om det blir oppdaget, og den vil da bli avlivet av politiet, uten at den har gjort en flue fortred. Men det endrer ikke det faktum at en pitbull kan være en god familiehund, og jeg ville ytre meg i denne diskusjonen slik at den ble litt mer nyansert. Få inn litt mer informasjon. Og heldigvis så er det min rett å gjøre akkurat det. Anonymkode: 906c9...082
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #272 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette tror jeg ikke noe på! Tenk hvor mange puppy mills hunder det finnes, eller andre mishandlede raser. Det var dessuten ikke en mishandla Staffordshire Bull Terrier som nesten drepte naboens Setter for en stund siden. Staffen var løs, det var problemet... Beklager, men hundefolk må være ærlige. Hunderaser er avlet med en hensikt. En border collie f.eks, har gjeterinstinkt. Bullehunder ble opprinnelig avlet for en blodsport som heldigvis nå er forbudt i de fleste land, og de har fremdeles dette motet og styrken i behold. Stort sett går det utover andres kjære hunder, men i noen tilfeller også mennesker. Hunder er selvstendige individ, så det er ikke bare eieren. Vi trenger ikke disse forbudte rasene i samfunnet vårt. Anonymkode: fbc27...8a0 Tror du ikke noe på det altså? Selv om statistikk og forskning sier det? Anonymkode: 906c9...082
Antiviruset Skrevet 6. mars 2023 #273 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jada, men man må jo få lov til å diskutere det som var spørsmålet, nemlig om pitbull kan være en god familiehund eller ikke. Jeg er helt enig i at ingen i Norge bør anskaffe seg pitbull, fordi det vil gå utover hunden om det blir oppdaget, og den vil da bli avlivet av politiet, uten at den har gjort en flue fortred. Men det endrer ikke det faktum at en pitbull kan være en god familiehund, og jeg ville ytre meg i denne diskusjonen slik at den ble litt mer nyansert. Få inn litt mer informasjon. Og heldigvis så er det min rett å gjøre akkurat det. Anonymkode: 906c9...082 Den kan vær det ja? Men den kan også være farlig. Det er noe som man faktisk ikke kan vurdere, alt avhenger av lynne og at den er frisk. Noe du ikke kan vurdere når du anskaffer en slik hund. Fordi det er bare kriminelle som driver med avl og innførsel av en slik hunderase. Vi snakker da om bingo her! Og er man så forbannet dum ovenfor sin familie og sine omgivelser og gir seg ut på noe slikt ? Ja da sier vel det alt . Du må gjerne ytre deg, men da må du også tåle motforestillinger som i denne saken er ganske så åpenbar! Ja det er mange hunderaser som er "mentalt ustabile" om man får feilt eksemplar. Men Pitbullen er direkte avlet frem som kamphund. Og har det instinktet i seg hele tiden. Et godt eksemplar lyder eieren sin, og kan være en god hund helt sikkert. Men det er noe man aldri kan vite med sikkerhet. Når trer "instinktet" inn, og da kan selv ikke eier løse opp i situasjonen. Med den kraften i bittet og kraften hunden har går det ofte fryktelig galt. Da vet du selv hvor dette ender når oppgjøret kommer fra samfunnet mot slikt. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #274 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du ikke noe på det altså? Selv om statistikk og forskning sier det? Anonymkode: 906c9...082 Statistikk og forskning sier at pitbullen er langt farligere enn andre raser, til tross for at andre raser er mer populære. Spør forsikringsselskap... De leker ikke butikk. Anonymkode: fbc27...8a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #275 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Statistikk og forskning sier at pitbullen er langt farligere enn andre raser, til tross for at andre raser er mer populære. Spør forsikringsselskap... De leker ikke butikk. Anonymkode: fbc27...8a0 Statistikk og forskning sier også at pitbullen har flere hendelser fordi den er overrepresentert i kriminelle miljøer og brukes i hundekamper. Det er av vesentlig betydning. Anonymkode: 906c9...082 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #276 Skrevet 6. mars 2023 Antiviruset skrev (13 minutter siden): Den kan vær det ja? Men den kan også være farlig. Det er noe som man faktisk ikke kan vurdere, alt avhenger av lynne og at den er frisk. Noe du ikke kan vurdere når du anskaffer en slik hund. Fordi det er bare kriminelle som driver med avl og innførsel av en slik hunderase. Vi snakker da om bingo her! Og er man så forbannet dum ovenfor sin familie og sine omgivelser og gir seg ut på noe slikt ? Ja da sier vel det alt . Du må gjerne ytre deg, men da må du også tåle motforestillinger som i denne saken er ganske så åpenbar! Ja det er mange hunderaser som er "mentalt ustabile" om man får feilt eksemplar. Men Pitbullen er direkte avlet frem som kamphund. Og har det instinktet i seg hele tiden. Et godt eksemplar lyder eieren sin, og kan være en god hund helt sikkert. Men det er noe man aldri kan vite med sikkerhet. Når trer "instinktet" inn, og da kan selv ikke eier løse opp i situasjonen. Med den kraften i bittet og kraften hunden har går det ofte fryktelig galt. Da vet du selv hvor dette ender når oppgjøret kommer fra samfunnet mot slikt. Jeg tåler det fint, det er du som kommer med utsagn som "Du kan bare drite i dette tullet her" osv. Jeg står for min mening om at "ja, pitbull kan være en god familiehund". Synes du virker hysterisk i måten du ordlegger deg på, f.eks. "forbannet dum" osv. Du er antageligvis en av de som aldri burde eie en pitbull med din væremåte, så sånn sett er det jo bra du ikke vil det. Anonymkode: 906c9...082 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #277 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Statistikk og forskning sier også at pitbullen har flere hendelser fordi den er overrepresentert i kriminelle miljøer og brukes i hundekamper. Det er av vesentlig betydning. Anonymkode: 906c9...082 Så kom med den statistikken, da. Jeg vil se den. Statistisk er pitbull altså 29x farligere enn andre hunder i USA. (6% står for 65% av drapene). Vi vet også at rasen er avlet for å drepe andre hunder. Mange kjente historier om pitbull angrep er ikke fra kriminelle miljøer. Det er familiehunder. Alle skjønner at behandlingen av hunden kan forklare noe. Det med at det bare handler om hundeholdet er en løs påstand backet opp av andre løse påstander. Jeg er ikke overbevist. Anonymkode: 43ee5...500 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #278 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så kom med den statistikken, da. Jeg vil se den. Statistisk er pitbull altså 29x farligere enn andre hunder i USA. (6% står for 65% av drapene). Vi vet også at rasen er avlet for å drepe andre hunder. Mange kjente historier om pitbull angrep er ikke fra kriminelle miljøer. Det er familiehunder. Alle skjønner at behandlingen av hunden kan forklare noe. Det med at det bare handler om hundeholdet er en løs påstand backet opp av andre løse påstander. Jeg er ikke overbevist. Anonymkode: 43ee5...500 Ok. Jeg postet det oppi her, men kan gjøre det igjen. Statistikken kommer fra American Medical Veterinary Association og viser, som du sier pitbull på topp. Den viser også at labrador retriever og schæfer er godt oppe på statistikken over bittskader, noe som er interessant. I tillegg referer de til forskning og studier der de forklarer hvorfor pitbullen ligger øverst (som gjelder det jeg nevner om kriminelle og belastede miljøer). Dette er ikke en løs påstand backet opp av andre løse påstander. Det er rett og slett studier og forskning publisert av en seriøs aktør med faglig tyngde. Du synes kanskje at din synsing veier tyngre, men jeg er dessverre uenig. Anonymkode: 906c9...082 1
Antiviruset Skrevet 6. mars 2023 #279 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tåler det fint, det er du som kommer med utsagn som "Du kan bare drite i dette tullet her" osv. Jeg står for min mening om at "ja, pitbull kan være en god familiehund". Synes du virker hysterisk i måten du ordlegger deg på, f.eks. "forbannet dum" osv. Du er antageligvis en av de som aldri burde eie en pitbull med din væremåte, så sånn sett er det jo bra du ikke vil det. Anonymkode: 906c9...082 Jeg kunne sikkert håndtere en Pitbull, fordi jeg er en selv Men jeg ville aldri begitt meg ut på noe slikt fordi det er direkte ulovlig, og ansvaret man har som hundeeier. Alle hunder blir ikke bedre en eieren er. Selv en pitbull under kyndig ledelse kunne sikkert bli en fantastisk hund. Men fordi dette er en farlig hunderase er den forbudt. Og det forholder jeg meg til. Det burde du og alle andre også gjøre. Derfor har jeg aldri streifet inn på tanken en gang. Og selv om jeg tror at jeg kunne forholdt meg til en slik hund, kunne jeg aldri gjort det. For om jeg glipper et par minutter, og hunden gjør noe som jeg faktisk ikke kan kontrollere ? Ja da er helvete løst. Det kan skje med alle hundreraser faktisk også, men da er i alle fall det juridiske på plass. Forsikringer dekker det, og det er mulig å håndtere. Det er faktisk det man diskuterer her, ikke om en eller annen Pitbull kan være en bra hund. For det kan den faktisk være.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #280 Skrevet 6. mars 2023 MissPierce skrev (På 5.3.2023 den 4.51): De "pitbullene" vi har i her, blir brukt for å skremme i form av at ingen vil rane deg eller gi deg juling når du har med deg en sånn hund. En annen ting er at om du ikke tar skikkelig vare på hunden sin, så blir du bedt om å gi den til noen andre. Det var sånn jeg endte opp med min Staff blanding. Han er DNA testet til 87.5% Staff og 12.5% Labrador. Forrige eier lot han gå for lut og kaldt vann, og det ble sett skikkelig ned. Så jeg ble spurt om å ta over, fordi de viste at jeg kunne gi han ett skikkelig godt liv. Du gir oss et innblikk i din hverdag med gjenger. Takk. Har ikke noe grunn til å mistro deg på det aller meste av dette. Men det du påpeker ved en slik eier sitt mislighold av hunden, da blir han altså bare bedt om å gi den til noen andre? Og da nikker alltid gjengmedlemmet ydmykt og ønsker lykke til hos neste eier? Uten videre? Dette for du lage en video om. At du har en hund pga slike omstendigheter og noen evt. observasjoner gjør ikke det til at jeg tror dette er den gjengse oppfatning og gjennomføring. Anonymkode: 2416c...1f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå