Gå til innhold

Jeg er tilkoblet internett, men


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er direkte koblet til internett og får melding om at jeg er tilkoblet og hastighet osv, men når jeg skal inn på startsiden min eller en hvilke som helst annen side så kommer ikke siden opp.

Noen som har ideer og gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi trenger litt mer informasjon for å kunne hjelpe. Er det snakk om bredbånd her? Og i såfall fra hvilkn leverandør?

Hvis du har bredbånd, vil jeg tro at meldingen du ser om "tilkoblet", egentlig bare sier at det er en nettverkskabel tilkoblet PCen, eller at et eventuelt trådløst nettverk fungerer. Hastigheten som rapporteres, er ikke tilfeldigvis 100 Mbit, 54 Mbit eller 11 Mbit? Da er det hastigheten mellom PC og modem/bredbåndsrouter du ser, ikke selve bredbåndet.

Hvis du åpner et kommandovindu ("Ledetekst" eller noe slikt, under "Tilbehør" på Windows XP) og skriver "ping 130.57.4.27", hva slags svar får du da? "Forespørsel avbrutt" vil si "du er ikke tilkoblet Internet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om brebånd, ja. "Tussa" heter det.

Jeg har skrive ping 130.57.4.27 og ikke blitt avbrutt en gang og blitt avbrutt en annen gang. Skal ringe nettleverandøren i morgen. Håper de er på plass da:-)

Kjedelig for dem som ikke hadde internett i julen. Jeg overlevde heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...