Murf Skrevet 3. august 2006 #1884 Skrevet 3. august 2006 Det ble ikke date på oss på Riksen idag! Håper dere får beroligende svar. Kjekt med Stork, jordmor var bekymret siste gangen fordi kurven flatet ut, men jeg skulle jo til Stork UL allikevel, og kunne bli beroliget av vektestimering og sjekking av navlesnor og sånt. Synes vi ble tatt så bra imot! Bestis har også blitt med på prosjektet, så jeg rekrutterer! Grattis med ny vogn! Greit å ha alt det trøbbelet ute av verden FØR termin, etterpå har man nok mindre overskudd til å fikse sånne irriterende greier. Har du noen link til den nye? kaka hørtes gooood ut! Heldige bryllupsselskap som skal få kose seg med den! Browniesbunn hørtes nammenam ut, synes ofte kakebunner kan være litt vasne og kjedeligste del på kaka, men browniesbunn kan umulig slå feil!
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2006 #1885 Skrevet 3. august 2006 Jeg er uten pc for tida, så jeg måtte låne mamma sin og titte innom deg! Hvis du får melding av meg framover, så er det ikke SIKKERT at det er fødsel på gang altså, det kan godt hende jeg bare må oppdatere meg litt på ståa hos deg! Kaka så GOOOOOD ut!!! Og kurven var nydelig! Gratulerer med ny vogn - tenk at det snart er tid for trilleturer!!! :grine2: Ha en fin dag, snuppa - og lykke til på STORK i dag!
Murmelmy Skrevet 3. august 2006 Forfatter #1886 Skrevet 3. august 2006 Takk for hilsner alle sammen. Rapport kommer snart, men først til det viktigste - nemlig KAKEN! (sitter forresten og tygger på den nå ) Oppskrift på Bringebærmoussekake med browniesbunn 1. Lag bunnen først Toro (eller annen) 1-2-3 Brownieskake Lag i rundform og stek som anbefalt (heller litt for lite enn for lenge) Sett så bunnen i kjølen/frysen med ringen på og avkjøl. 2. Bringebærmousse 500 g fryste bringebær (eller opptinte) 200 g sukker 4 egg 3 dl kremfløte 8 plater gelatin Dette kan gjøres mens browniesbunnen er i ovnen: Varm opp bringebærene sammen med 50 g sukker og rør til bærene er tint og sukkeret oppløst. Bruk en sil og press godt all saft ut av bringebærene (frøene blir igjen og kastes). Sett til side 1 dl til topplaget. Ha resten av saften oppi kjelen igjen og varm opp. Bløtlegg gelatin i kaldt vann i 10 minutter. Klem vannet av og ha gelatinen i den varme bærsaften. Rør til det er oppløst og sett til side og avkjøl til den er lunken. Skill eggene. Pisk eggeplommene sammen med resten av sukkeret (150 g) til den er luftig og tilsett bærsaften med gelatin. Pisk kremfløten halvstiv og vend i. Pisk så eggehvitene til stivt skum og bland inn i moussen. Rør forsiktig til ALT er blandet (viktig. Bruk gjerne stålvisp). Fordel i kakeformen og sett i kjøleskapet til moussen er stivnet (3-4 timer. Bedre å være sikker). Husk at moussen går ut i kanten! 3. Geletopp 1 pk bringebærgele 3.5 dl vann 1 dl bringebærsaft (fra i stad) Kok opp vannet og rør ut gelepulveret. Hell så oppi saften fra bringebærene. Avkjøl til den er kald (i kjølen). Hell så forsiktig over kaken (som fremdeles har ringformen rundt seg) og sett i kjøleskapet til den har stivnet. Da er kaken ferdig!!! Tips når du skal løsne ringen: Varm en klut i vann og dra rundt ringen. Gjenta dette mange ganger. Deretter tar du en skarp kniv og drar langs kanten (pass på å skjære helt ned i browniesbunnen som kan være litt hard). Løsne så forsiktig ringen. Pynt kaken slik du ønsker. NAM NAM!!!
Cr@sh Skrevet 3. august 2006 #1887 Skrevet 3. august 2006 Den kaka MÅ prøves! Håper det er greit jeg klipper den over i boka mi...
Murmelmy Skrevet 3. august 2006 Forfatter #1888 Skrevet 3. august 2006 Rapport fra STORK følger under. Den ble en slags jordmorkontroll også i.o.m. at jeg hadde med urin. Tallene i parentes er fra sist JM kontroll) Uke 36+5 (32+5) Vekt: +14kg (+13kg) BT: 125/60 (120/60) Urin: leuk (? hvite blodlegemer) +3. Er sendt til dyrking (neg) Leie: H (H) Fl/min: 137 (135) Kommentar: UL - fine forhold. Vekt er nå på 3.300 gram, symmetrisk. I tillegg: HC: 334 BPD: 100 MAD: 110 Konklusjon: Tassen er stor, men ikke altfor stor. Estimert fødselsvekt er på rett under 4.500 gram. Kjempe fint synes jeg . Han følger sin egen linje hode- og mageomkretsmessig og er svært symmetrisk. Veldig fine tall mente gynekologen som driver STORK. Jeg er kjempe fornøyd!!!
Cr@sh Skrevet 3. august 2006 #1889 Skrevet 3. august 2006 Så fint å høre at kontrollen / STORK var bra... Høres ut som en symmetrisk og passe stor kar det der... Tenk at det ikke er så lenge til du skal få møte ham...
Murmelmy Skrevet 3. august 2006 Forfatter #1890 Skrevet 3. august 2006 Den kaka MÅ prøves! Håper det er greit jeg klipper den over i boka mi... ← Seffern! Det er bare koselig . Har skrevet oppskriften slik jeg fant ut i går at det passet seg å lage den. Kun moussen som er tatt fra oppskrift, resten er jo superenkelt. Og for et resultat!!! Jeg skal prøve kaken med samme bunn, men kanskje med pasjonsfruktmousse e.l. og kanskje en annen geletopp. Det er jo bare å eksperimentere!
Murmelmy Skrevet 3. august 2006 Forfatter #1891 Skrevet 3. august 2006 Izaria: Så koselig å se deg igjen iss og MissS: Rapport foreligger Murf: Jeg har også likt meg på STORK. Synes de er så koselige at det i dag var litt vemodig at det var siste gang. Camilla er så utrolig søt. Den nye vognen er altså Teutonia Spirit S3 med svingbare forhjul. Link er her. Du må klikke deg fram til vognen. Fargen er koden 2540 og vi har valgt en mybag og ikke hardbag. Må gå og titte på den nå... Browniesbunn er en sikker vinner - alltid Kverula: Send meg gjerne meldinger, men supert at du advarer meg på forhånd ar det ikke nødvendigvis har skjedd noe . Du skal vente på meg, du, eller? Cr@sh: Det er ikke lenge før noen av oss får møte magetrollene . Leste noen av de første sidene i dagboken min i går. Du hadde skrevet en liten hilsen med håp om bavystøv - noen uker senere var du jaggu på tjukka du også
IdaC Skrevet 3. august 2006 #1892 Skrevet 3. august 2006 Så fin barnevogn dere har valgt dere nå. Håper dere blir fornøyde med den. Fine tall fra STORK. Han er så ikke sååå stor da. Har dem sagt noe om du blir satt i gang tidligere eller må du vente i 14 dager du og hvis du skulle være uheldig og gå over? Nå har jeg fått den kaka di på hjernen, men som jeg skrev i boka til Cr@sh, hvis jeg baker den så kommer jeg til å spise kun den til den er spist opp
Cr@sh Skrevet 3. august 2006 #1893 Skrevet 3. august 2006 Cr@sh: Det er ikke lenge før noen av oss får møte magetrollene . Leste noen av de første sidene i dagboken min i går. Du hadde skrevet en liten hilsen med håp om bavystøv - noen uker senere var du jaggu på tjukka du også ← Ja, noen ganger skulle man jammen tro at det faktisk var smittsomt... ... og tenk - nå er det ikke mange ukene igjen for noen av oss! Vogna så forresten veldig flott ut! :kys_2:
Murmelmy Skrevet 3. august 2006 Forfatter #1894 Skrevet 3. august 2006 Ida: fornøyd med UL i dag, ja Tror ikke de kommer til å sette meg i gang med det første. Det er jo til beste for oss begge at ting starter av seg selv. MEN, alt dette vil vel bli vurdert når den tid kommer. Du vat at du faktisk kan snike framatisk i køen og bli mamma før både cr@sh og meg dersom det blir KS??? Vognen er jeg kjempefornøyd med. Teutonia er jo kjent for kvalitet Kaken er gooood og et bedre alternativ enn all den sjokkisen Cr@sh: --------------------------------------------------------- Ser ut til å bli en løsning i skoledebatten på murmels sider . PPU høsten 07 (skrev feil i dagboken din Cr@sh). I mellomtiden skal jeg ta de resterende studiepoengene jeg trenger (må ha 60 tilsammen relatert til matematikk). Må på veiledning på UiO for å se hva jeg får godkjent fra min eksisterende bachelorgrad, for så å velge hva jeg skal ta videre... I morgen skal jeg på harrytur. Må kjøpe Britax bilsete med adaptor til vognen og isofix. I tillegg skal jeg få med meg litt mat og MASSE ramlösa. Skal dra såpass tidlig at jeg kan nyte solen fra totiden i "parken". Er så trøtt etter tre netter på rad med dårlig søvn. Er alltid så spent på disse UL timene at tanken flyr og søvnen uteblir. Ikke noe gøy for nå sitter jeg her med to trøtte og brennende øyne som har vansker for å fokusere...blæh! Blir å legge meg tidlig, dvs ved ni-ti tiden. Møtte tanten min etter stork i dag og spiste brunch med henne. Etter det dro vi til byen og jeg kjøpte meg en snasen skinnveske (sort) til 199 kr. Sånn derre slapp sak, med god plass og god reim over skulderen. I tillegg kjøpte jeg mer mango body butter (har alltid brukt det på kroppen) og en sånn massagegreie som mannen skal bruke på ryggen min under riene . Da kan han ikke skylde på vasne fingre Nå skal jeg bare sitte her og surfe litt...
Murmelmy Skrevet 4. august 2006 Forfatter #1895 Skrevet 4. august 2006 I dag har jeg jammen gjort litt *flink jente* Våknet av meg selv 06.30 etter åtte timer med nyyyydelig søvn. Så sinnsykt digg å sove godt etter tre netter med variabel/lite søvn. Sto opp sammen med mannen, strøk en skjorte han kunne ha på seg på jobb og gikk tur med voff Kom hjem igjen og spiste frokost ved pc'en (as usual). Startet så med bryllupskakebaking. Nå står 1 stk ostekake og 1 stk bringerbærmoussekake med browniesbunn i kjølen. Kastet meg i dusjen og dro med voff på handletur. Kjøpte madrass til barnevognen (mykbag) og handlet inn til middagsgjester i kveld. Skal ha hjemmelaget lasagne med god salat og hjemmesnekrede hvitløksbaguetter. Tenkte jeg skulle sette i gagn med å lage det snart - tar jo tid med ostesaus osv... Prøvde meg ute i solen på verandaen i dag men vepsene har tatt over stedet . Det er vepsebol i verandaen over oss som er to etg overfor, men de koser seg nede hos meg. Etter å ha rømt inn x antall ganger så la jeg meg heller på sengen sammen med voff og døste litt. Har bestilt ennå en stellevekse fra Lands'end. Bestilte denne gang den lille. Har allerede den store. Begge er sorte. Synes det er praktisk I morgen er det bryllup...gleder meg
Murmelmy Skrevet 4. august 2006 Forfatter #1896 Skrevet 4. august 2006 Må legge til at jeg har vasket opp etter meg OG strøket to til av mannens skjorter. Da det måtte fylles på vann i strykejernet gadd jeg ikke mer
Murmelmy Skrevet 4. august 2006 Forfatter #1897 Skrevet 4. august 2006 Lurer forresten litt på hvem denne "gjesten" er som stadig er innom :klø:
Cr@sh Skrevet 4. august 2006 #1898 Skrevet 4. august 2006 Så flink du har vært i dag... Skikkelig husmor! Deilig med noen sånne effektive dager - og det er jo mer energi å oppdrive når man har sovet godt om natta! Håper du fåen en trivelig dag i bryllup i morgen... det er alltid koselig å gå i bryllup... til deg og GOD HELG!
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2006 #1900 Skrevet 4. august 2006 Hei på deg! Nå har jeg pc en stakket stund igjen - så jeg kan følge med deg litt! Du er utrolig effektiv, at du orker... Kose deg i kveld - og ha det trivelig i bryllup i morgen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå