Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2006 #1861 Skrevet 1. august 2006 Oh, enda en realist! Damer som liker realfag er kule, har jeg hørt. Men heller biologi og kjemi for min del, matematikken er ikke heeelt min sterkeste side.
Murmelmy Skrevet 1. august 2006 Forfatter #1862 Skrevet 1. august 2006 Oh, enda en realist! Damer som liker realfag er kule, har jeg hørt. Men heller biologi og kjemi for min del, matematikken er ikke heeelt min sterkeste side. ← Betyr vel at jeg er den kuleste i hele verden???
IdaC Skrevet 1. august 2006 #1863 Skrevet 1. august 2006 Hei snuppa! Er du fornøyd med dagens time? Fikk du vite det du lurte på eller? Håper de tar deg på alvor og setter deg i gang til terminen hvis den lille er veldig stor. Her er det i hvertfall veldig vanskelig å få det til, søs slet med det samme, men de nektet å sette henne i gang før 14 dager etter som er vanlig. Håper du er heldigere da. Hvilken kake bestemte du deg for? Nå fikk jeg lyst på kake av å lese her, kanskje jeg må finne meg litt sjokkis
Murmelmy Skrevet 2. august 2006 Forfatter #1865 Skrevet 2. august 2006 Hei Ida og Liv Konklusjonen fra timen i går er at det beste er om alt starter av seg selv, noe jeg er enig i. Kan jo bli en sabla tøff fødsel om man startes og ikke er moden. De måler ikke bekken lengre og ikke sjekker de modning heller. I tillegg sa hun at i Norge så blir man så nøye (og da sikkert spesielt på riksen) fulgt når man kommer inn på føden at de hele tiden vil gjøre det som er det beste for mor og barn. Og at de gjør alt for at man revner minst mulig osv. Det var en veldig betryggende time Dersom tassen er stor v/ul på torsdag og legen der (som ikke har tilknytning til fødepoliklinikken) ikke henviser meg videre, så skulle jeg bare ringe selv for å avtale oppfølgingstime. -------------------------------------------------------------- Her kommer jamringen min: Sov supergodt fram til min ene nattlige tissetur. Etter den tok det litte for lang tid for mor og sovne. MEN, det gikk nå til slutt . I tillegg er bekkenet mitt langt utpå viddene. Har i dag godt tur med voff og kjøpt meg moreller. I morgen er det STORK og ny tur på vekten... Nå står browniesbunnen i ovnen, bringebærmoussen begynner å bli klar, så da er det snart på tide å fikse og ordne dem sammen. Og på toppen, et gelelokk. Gleder meg til å smake... Barneverden skal ringe oss i dag vedr. vognen som har vært inne på reperasjon i et par måneder nå . Dersom den ikke er ferdig så krever vi at de tar tilbake maxi cosi'en også (kjøpt i sverige, men det vet ikke de ), så plukker vi oss ut en ny vogn av et annet merke enn quinny. Begynner å bli dritt lei denne surringe med en splitter ny vogn. I tillegg skal jeg på modningsakupunktur, kjøpe bringebærtekapsler også skal jeg kanskje på venninnetreff. Vi er syv jenter som har hengt sammen en evighet og en av oss gifter seg på lørdag. I den forbindelse skal vi andre lage en sang vi skal syne i bryllupet (så hun er seffern ikke invitert i dag). MEN, jeg må se an kroppen. Nå må jeg se på browniesbunnen...
søndagsengel? Skrevet 2. august 2006 #1866 Skrevet 2. august 2006 Jeg skal bake kake til "bryllup" (fest etter et bryllup) på lørdag. Så hvis din blir god, så kanskje du vil dele oppskriften med meg??
Murmelmy Skrevet 2. august 2006 Forfatter #1868 Skrevet 2. august 2006 Blir den bra, Søndagsengel, så skal jeg sende både oppskrift og bilde til deg Murf:: Det hadde vært stas
IdaC Skrevet 2. august 2006 #1869 Skrevet 2. august 2006 Så kjedelig med vognsurret. Så lang tid som de har brukt på den nå da. På tide å få den tilbake ja. Hvilken annen vogn kunne du tenke deg i tilfellet da? Godt å vite at du blir fulgt opp og at de tenker på både mor og barn. For erfaringen min fra sykehuset her er at de tenker på babyen i første rekke. Så lenge barnet har det bra, så venter de til det lengste. Håper kaken blir bra
Murmelmy Skrevet 2. august 2006 Forfatter #1870 Skrevet 2. august 2006 Hei snuppa! Jeg liker både Mutsy sine, men heller nok mot Teutonia Spirit. Vi får se. Kanskje vi går for samme som vi har, men får se i ettermiddag. Nå skal jeg straks ut på farta til byen og modn.aku.. Formen er så dårlig, dvs at bekkenet (bak symfysen) er helt ute på viddene. Klarer nesten ikke å reise meg eller gå. MEN, det blir vel bedre :klø: PS. kaken ser ut til å bli super, men det hele avgjøres når gelelokket skal på...får vente til jeg kommer hjem fra byen så moussen får satt seg ennå litt til.
Gjest Myztica Skrevet 2. august 2006 #1871 Skrevet 2. august 2006 Så kjedelig med vognstyret da! Er jammen meg på tide at det er i orden snart... Så flink du er til å bake da. Og den kaka hørtes jo helt nyyelig ut da *Linkri får vann i munn*
Cr@sh Skrevet 2. august 2006 #1872 Skrevet 2. august 2006 Hellu... Utrolig kjedelig med det vognstyret... Alltid skal det være ett eller annet... Har tenkt på sånne bringebærbladkapsler jeg også.... Tror du faktisk at det kan være noe i det sånn i forhold til lettere fødsel og sånn? Men de kan ikke være farlige? *uvitende*
Murmelmy Skrevet 2. august 2006 Forfatter #1873 Skrevet 2. august 2006 Linkri: Kaken ser veldig lovende ut , blir godt å spise i kveld . Nå står geleen i kjøleskapet for å kjølne. Når den er kald nok så skal den over kaken...nam nam Cr@sh: Kjøpte ikke kapsler i dag. Det styrtregnet da jeg kom ut fra aku.'n, så da var det bare å ta med voff og hoppe på bussen. Voff var så fin og rolig. Han lå under sengen og slappet av. Fikk beskjed om at jeg bare kunne ha ham med til neste uke også *stolt mor* Ja, det er kjipt med vognen, altså. Vi får se hva de sier når vi kommer opp etterpå. Ny vogn blir det uansett merke Er litt småsulten nå...har kun spist en liten porsjon med kornblanding, rosiner og melk til frokost kl 08. Suuuuulteeeeen....
Murmelmy Skrevet 2. august 2006 Forfatter #1874 Skrevet 2. august 2006 Da kommer det noen bilder. Bilde av kaken jeg har prøvebakt (og smakt ) til min venninnes bryllup på lørdag. Kaken er ennå ikke pyntet. Skal ha noe grønt samt sukrede bringebær i et hjørne Også et bilde av kurven tassen skal ligge i. Vet ikke hvilken rekkefølge de kommer i...
Cr@sh Skrevet 2. august 2006 #1875 Skrevet 2. august 2006 Kurven var nyyydelig! ...og den kaka så utrolig digg ut!
Murmelmy Skrevet 2. august 2006 Forfatter #1876 Skrevet 2. august 2006 Kurven var nyyydelig! ...og den kaka så utrolig digg ut! ← Den er Så til fredag så baker jeg to kaker. Denne samt en ostekake. Da tror jeg venninnen min blir glad . Også er ko disse kakene bedre dagen derpå. Skal plassere bringebær rundt kanten nede også... Tror jeg må ha et stykke til i løpet av kvelden. Skal på STORK i morgen og da er det daste som gjelder før den undersøkelsen er ferdig...
Pepita Skrevet 2. august 2006 #1877 Skrevet 2. august 2006 Kurven var nyyydelig! ...og den kaka så utrolig digg ut! ←
IdaC Skrevet 3. august 2006 #1878 Skrevet 3. august 2006 Fikk jo lyst på kake av å se den kaka di og det nå kl 7 om morgenen Den kurven er superfin, drev og så på noe lignende (eller kanskje det er den samme?) på Fru Lyng, men fant ut at det blir litt mye med både kurv, vogga og seng etter hvert. Har dere tenkt å ha kurven på stuen eller? For det var det jeg hadde (eller ennå har litt) i tankene. Det blir spennende med STORK i dag. Spennende å se hvor stor han er blitt. Lykke til snuppa,
Murmelmy Skrevet 3. august 2006 Forfatter #1879 Skrevet 3. august 2006 Takk MissS og Ida Ida, kurven er en generasjonskurv fra mannens side som alle etter farfar har ligget i. Tror derfor den ikke er fra Fru lyng De sier jo at barnet helst skal sove forskjellige steder fra dag og natt, så da har vi to sovesteder. Sprinkelsengen på rommet sitt om dagen og kurven på vårt soverom om kvelden. Når han er stor nok så fjerner vi kurven og han ligger på eget rom i sin seng om natten. Vet du hva? Nå er jeg så sulten. Våknet rundt tre og sov ikke et sekund før klokken var halv seks. Etter time ringte klokken, for da måtte mannen og jeg opp. Også får jeg jo ikke spise da vi skal på STORK og se nurket . Gleder meg...spesielt til vektestimeringen Ny vogn ble fikset i går!!! Byttet både quinnysportsvognen samt maxi cosi-setet. Hva vi fikk for det + 1.600 kroner til? En splitter ny sånn Teutonia Spirit S3 i sort og sølv + dyp mykbag. Ville ikke ha hardbag da den ikke kan klappes sammen med vognen. På fredag skal jeg til Sverige og kjøpe bilsete som passer (Britanix el no) på de norske Teutoniavognene. YEAH!!! Kommer sterkere tilbake senere i dag. PS. et spm: Er det flere enn meg som føler at tungen ikke får plass i munnen? Tror den har hovnet opp, jeg...
Havfrua Skrevet 3. august 2006 #1880 Skrevet 3. august 2006 Den kaka så aldeles nydelig ut. Kanskje du vil dele oppskriften din med oss?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå