Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Så du har tenkt til å fortsette som lærer etterhvert?

Jeg kunne godt tenkt megå jobbe i skolen mtp litt gunstigere arbeidstider, ferier etc, men da jeg var i skolen trivdes jeg ikke så godt, og jeg trives veldig godt som assistent i barnehagen.

Det eneste jeg tenker at jeg skulle ha gjort er å studere småbarnsped. Det trenger jeg hvis jeg skal forbli i barnehagen.

Men jeg lurer på hvordan det blir å jobbe i barnehage når man selv har småbarn... :roll: Har alltid tenkt at de som gjør det må være gærne! :ler:

Må tross alt være bedre å jobbe med større barn når man har en trassig 2-3åring i huset. ;)

Ja, ja - vi får se. Utdannelsen min blir jo ikke borte akkurat, selvom det jo blir verre og verre mtp jobbsøking etterhvert som årene går.

Ha en fin dag, snuppa! :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Så fint barnerom Murmelmy! Skikkelig fresht og sprekt, og jeg skal jammen si at mageboeren har fått mange leker allerede!

Tenk, nå går vi straks inn i din terminmåned (og min bursdagsmåned :sjarmor: )! Guri, så fort tiden har gått, måtte det gå like fort for meg. *sukk* Men det gjør det vel ikke. :forvirret: Hadde en liten sippe seanse i går.... Jeg gruer meg litt til å gå gravid i seks måneder til, til bare å bli større og større. Synes plutselig jeg har venta lenge nok på å få baby jeg. Jeg vil ha h*n her nå!!! Fix ferdig og levert! ;)

Rare tanker det der som dukket opp gitt. Gleder meg plutselig ikke til stor voksende mage. :tristbla: Men baby, ja det gleder jeg meg til, så jeg må bare snu instillingen som plutselig ramlet over meg.

Hmmm....dette burde vel strengt tatt ta opp plass i min dagbok, og ikke din. :sjenert: Men skitt au, jeg lar det stå!

I morgeen reiser jeg til Hellas med familien, så vi "snakkes" når jeg kommer hjem! :vinke:

Skrevet

Ojoj... så flott barnerom.

Gardinene var knalltøffe! :sjarmor:

Syntes det hørtes fornuftig ut med halvt fulltidsstudium... :Nikke: Så får du tid til å kose deg med knotten også... ;)

:klem: til deg...

Skrevet

Kjempefint rom dere har lagd! Hadde likt meg godt der jeg værtfall!

:klem:

Skrevet (endret)

Må vel komme med en dagsoppdatering? Lurer forresten på om jeg når 100 sider før jeg føder

Kverula: Planen er jo det. Jeg er jo opprinnelig utdannet markedsfører, men har visst lenge at det ikke er karrieren for meg (lengre). Det jeg må nå er å ta pedagogikk og et fag (matematikk) slik at jeg kan få fast arbeide på skolen, og ikke bare faste vikariater. I Oslo er det et tøft marked å få jobb på skolen. MEN, jeg har arbeiderfaring på skolen (nesten tre år) samt supre attester og anbefalinger.

Barnehage kunne blitt litt for smått for meg (er ikke sånn superbegeistra for barn :ler:). Synes mellomtrinnet er greiest. Har jobbet på barnetrinnet (for små) og ungdomstrinnet (for utspekulerte) og har funnet ut at barn mellom 10-14 år er minst "forurenset" og har ennå ikke mistet alle hemninger og folkeskikk.

Jeg liker meg godt på ungdomstrinnet også, men der er det så mye retting og karaktersetting. Vi får se hva det blir til ...

Ha en fin dag du også :klem:

LinKri: :kyss: Koselig at du er innom

Xavia: Takk, vennen :klem: Magetrollet har enda flere leker, men det er fordi vi har kjente i bransjen.

Ikke velldig rart du har de tankene du har. Endelig ser det ut tila t du skal få ditt etterlengtede barn, det vet jeg alt om. Vi har jo fulgt hverandre en god stund gjennom en tøff tid, for deg og mannen. Ikke har det vært helt lett for deg å følge meg i starten heller, dette er jo liksom "vår" tid. Men du skal se at tiden vil fly og etterhvert vil du kose deg med magen som kommer snikende... Vi er jo så innmari glade i disse magetrollene våre allerede :hjerter:

Masse god tur til Hellas, vennen :klem:

Cr@sh: Takk! Er dritfornøyd med de gardinene selv :sjarmor: . Det blir bare ett av fagene og velger pedagogikken da den er viktigst. Undervisningsfag kan jeg ta ved flere skoler, men jeg er avhengig av ped'en for å kunne bli fast ansatt, men det vet du vel alt om ;). Ha en super søndag :klem:

iss: :kyss:

La Traviata: :klem:

Skytte: Takk :klem:. Kom deg på føden, du, nå!!!

---------------------------------------------------------

I går koste vi oss hjemme med film på tv, hvitløkshamburgere, og :humpe: ... :sjarmor:

Mannen fikk tatt den første høststussen på meg og da var jeg litt fristet til å sjarmere ham etterpå :rodme:. Kjente ikke noe i ettertid så her er det i hvertfall langt fra modent!

I natt sov jeg i vel ti timer...er så godt å sove skikkelig. Har jo ikke hatt noen problemer med søvnen i svangerskapet, så skal absolutt ike klage. Merker hvor viktig disse kvalitetstimene i sengen er. Tror jeg hadde gått på veggen om søvnen hadde uteblitt.

Sto opp halv ti i dag og spiste en bitteliten brødblings til forkost. Har fått i meg litt pai til middag, men ellers har det gått i is. Har spist 12 is så langt :sjenert: og flere blir det. Disse sun lollyene er så himla små! Morroa er jo over før den i det hele startet!

Ukeplan:

Mandag: ned til byen for å kjøpe hvite fritidssko på salg. Tar med voff (slår jeg tre fluer i en smekk: tur med voff x2 + bytur)

Tirsdag: 08.30 Fødselsforberedende samtale med JM på Riksen

Onsdag: Modningsakupunkturtime + venninnesamling for å gjøre ferdig denne sangen til bryllupet

Torsdag: 07.45 STORK på RIksen

Fredag: Bake kake til venninnes bryllup

Lørdag: :bryllup:

Endret av Murmelmy
Skrevet

Hei snuppa.

Bare innom med en liten :klem:

Her er alt bra, og vi gleder oss til lørdag. Har litt sykdom i familien nå, så det blir spennende å se om han kommer seg på bena til lørdag. Veldig trasig, men skal nok gå bra. Ellers er været et spenningsmoment da.... :sjenert:

GOdt å lese at alt er bra med deg. Lykke til i siste fase av graviditeten. tenker på deg selv om jeg er litt borte for tiden....

Nå skal jeg prøve å nyte de siste dagene som frøken

Hils M og andre kjente.

Skrevet

Hei vennen :klem:

Nå er det jaggu ikke lenge igjen! Gleder meg til lørdag jeg også...skal jo i bryllup til hun med lille babyen i fjor. Blir stas.

Har tenkt på deg i det siste og vært innom dagboken...men der var det jo nada action, så jeg tuslet ut igjen...

Håper familiemedlemmet blir bedre og får deltatt :Nikke:

Fikk du talen min? Sendte den i hvertfall på mail for leeenge siden, samme dag som du spurte om den (tror jeg. om ikke dagen etter).

Vil gjerne se deg når du kommer hjem igjen...

Lykke til på lørdag, kos deg masse, glem evt hick ups som skulle skje og sug inn opplevelsen!!! Stor klem fra meg :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

God morgen, snuppa!

Lurer på om du har smitta meg med den gode nattesøvnen jeg, for jeg har sovet godt i natt også! :ler:

Håper du har sovet godt også da, til tross for forkjølelsen som herjer...

Ønsker deg en finfin dag! :klem:

Skrevet

Hei snuppa! Jeg ble litt :overrasket: da jeg så tickeren din i dag. Selv om jeg vet hvor langt du er på vei, så fikk jeg en sånn aha opplevelse, for det er virkelig ikke lenge til vi begge to holder nurkene våre. Tiden har gått så sinnsykt fort syns jeg!

Fin ukeplan du har. Også :bryllup: på lørdag. Jeg er så glad i brylluper jeg :) I å delta i dem riktignok, ikke å planlegge, det holdt med vårt i massevis :ler:

Håper du får en fin dag, passe på så du ikke blir våt og enda mer forkjølet (hos meg regner det veldig nå, regner med at det gjør det i byen og?) :klem::klem:

Skrevet

Kverris: Ikke så ille og bli smittet med god nattesøvn, da! Sov selv godt, selv med en tissepause og rundt 3 otrivinstopp :ler:. Digg! Er så deilig å sove godt. Tror jeg hadde dødd om noe annet hadde vært tilfelle. DAAAA, ville jeg nok vært mye mer utålmodig enn det jeg er, for nå er jeg vel på ca 1 på en skala fra 0-10 for utålmodighet ;)

Ida: Det faktisk ikke lenge igjen assa... Helt utrolig om du spør meg. Tiden har gått så sinnsykt fort. Ukeplanen er lagt og det blir gøy med bryylup :hoppe:. Eneste jeg gruer meg til i den sammenheng er å sitte i x- antall timer sånn rett opp og ned sitting. Får så vondt i ribbeina da...

Regnet har ennå ikke ankommet hovedstaden, men kommer nok ;)

..........................................................................

I dag skal jeg ta med voff til byen og kjøpe meg et par fritidssko. Thats it. Middag i dag blir nok risengrynsgrøt :sjarmor: , mannen skal på fotballkamp.

Må også sjekke denne skolesituasjonen. Lovlig sent ettersom skoleavgiften skal innbetales i morgen. MEN, bedre sent enn aldri. Mulig det ikke blir noe skole i det hele tatt dersom jeg ikke får bruk for disse fagene i senere jobbsammenheng :roll:. MEN, da blir det et fullt koseår med magetrollet :hoppe:. Vi får se... Kanskje jeg tar et fag ved UiO på vårsemesteret.

Cluet er at jeg må ha avlagt fageksamener med tilsammen 180 studiepoeng for å få tatt PPU (praktisk pedagogisk utdanning). Har jo disse studiepoengene og vel så det, men trenger å ha dem f.eks. i matematikk (som er min bane).

Wish me luck :roll:

Skrevet

Håper du får noen gode svar når du sjekker opp skolesituasjonene.... :Nikke: Hvis ikke, så er det jo ikke å forakte et helt friår med magetrollet heller... :sjarmor:

Good luck!

Skrevet
Håper du får noen gode svar når du sjekker opp skolesituasjonene.... :Nikke: Hvis ikke, så er det jo ikke å forakte et helt friår med magetrollet heller... :sjarmor:

Good luck!

Lurer nesten på om jeg går for friåret, jeg... kan jo ta noen fag '8lAP Matematikk) på UiO evt til våren. Det er jo ulike matematiske fag som gir en god bakgrunn for å undervise i matematikk. Lurer på om jeg skal kontakte en veileder på UiO som kan sette opp en plan for meg i årene som kommer. I tillegg så kan de se hvilke fag jeg vil få godkjent fra tidligere studie.

Høres ut som en god plan. Og da kan mannen, knotten og jeg kose oss det neste året uten å måtte tenke på eksamener og undervisning. Jeg har jo en god utdannelse med bra karakterer, god arbeidserfaring så jeg vet jeg vil få meg jobb uansett ;)

Tusen takk for hjelpen, snuppa. Setter veldig pris på det :Nikke:

Skrevet

Da har jeg spist lunsj/middag...en stoooor porsjon risengrynsgrøt med 1/2 l fun saft. Er rimelig stappa nå med andre ord . Føles ut som om jeg har en eneste evigvarende kynner.

Kom meg til byen i dag i drittværet, men fant ikke sko. Prøvde et par sko hjemme og de var så trange at jeg holdt på å tørne. Har nok hovnet opp litt, ja :roll: . Voff og jeg kom oss i hvertfall til byen og klarte å bruke hele 250 kroner...på en bedre paraply :ler:

Ha en flott dag, jenter!

:vinke:

Gjest Myztica
Skrevet

Hvorfor blir jeg alltid sulten da det er prat om mat?? :klø: :ler:

Et helt friår høres jo deilig ut da :sjarmor:

Lurer på om jeg skal bli student igjen jeg også... Trodde aldri jeg skulle si det etter endt utdanning, men nå har det gått et år... og jeg vil studere igjen :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...