Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Gjest Rognebær
Skrevet
Alltid godt å starte dagen med at de beveger seg :hjerter:.  Utrolig hvor glad jeg er i den lille krabaten allerede - og jeg har jo ikke en gang møtt ham!

:hjerter_rundt:

:vinke:

(Må bare sy litt før bøtteknotten våkner etter formiddagsluren!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koselig at du skal på jente-lunsj... Kos deg! :briller2:

:hoppe: litt for 1 mnd igjen til termin også!!!!

:hoppe::babygutt::hoppe:

Gjest miiip
Skrevet

Ja, helt utrolig hvor glad man kan være i mageboere. Og utrolig hvor enda mye mer overvelda glad i dem man blir når de er på utsiden. :hjerter:

Gled deg!

Bra at du fikk time så fort til ekstra kontroll for å finne ut om størrelsen og sånn.

:klem:

Skrevet

Kverula: Det ER kjempe uvirkelig. Skjønner liksom ikke at jeg skal bli mamma. Mamma er jo mamma og jeg kan jo ikke være det :klø:

Skytte: Tusen takk :kyss:. Tror nok det kan være modning eller at hodet fester seg. Har aldri gjort dette før, så ikke vet jeg. Måtte bare klø skikkelig og det kom tilbake igjen i går kveld. Skrek ut til mannen " Åååååååh, jeg klør sånn i tissen!!!!"

Rognis: Det er virkelig :hjerter_rundt:

Cr@sh: Har koste meg!

miip: Gleder meg masse til å møte ham utenpå også. MEN, det er veldig skremmende å tenke på at det mest sannsynlig skjer i løpet av en måned :overrasket:

------------------------------------------------------------

Dro hjemmefra rett etter ti for å møte søs og mormor. Voff var med og han gjorde nr 2 hele tre (3) ganger :overrasket: før klokken elleve!!! Drittfôr! Han spiser sånn butikkmat nå mens vi venter på at en venninne av meg skal begynne på jobb igjen etter ferien. Da får jeg nemlig prosenter på Hills. Søte snille smurfen :klem:

Møtte mormor og søs, drakk en kaffe med dem og snakket endel. Ble mye mageprat da de begge gleder seg veldig. Mormor måtte jo selvfølgelig kommentere at jeg hadde lagt meg ut og økt i vekt :roll:. DÅSE! Hvorfor i himla navn skal den gamle søte dama bry seg om hva folk veier og hvordan de ser ut???? Kanskje på tide å nyte livet når man er åtti år??? Ellers er hun supersøt, altså :Nikke:

Fikk streng beskjed om å presse ut guttungen før søs drar på skole i utlandet ved termin. Ja, skal se hva jeg får gjort :ler:

Dro rett hjem igjen etter lunsjen. Og i dag igjen fikk jeg spørsmålet (et særs ledende sådan): "Det er vel varmt for deg nå???". "Nei, det er vel ikke noe varmere for meg enn for deg". "Jo, det er vel dobbelt så varmt for deg?"

Hææææææ? :klø:. Fyren som spurte var vel på min alder. Herregud, disse standardlinjene folk lirer ut av seg begynner å minne om kjipe sjekketriks. Skjønner ikke folk at de går av moten??? Herregud, vær litt kreative'a!

Om en drøy time kommer mannen hjem fra jobb. Har planlagt middagen og det blir hjemmelaget skinke og ostepai med nam nam salat. Har fått i meg to skiver til lunsj og tre is også :rodme:. Mannen skal få dra innom butikken og kjøpe Sun Lollys også.

Kontrollene til neste uke blir bra. Forutenom JM kontrollen, så har jeg ikke fått noen ekstra. UL er i forbindelse med STORK så den hadde jeg jo skullet på uansett. Gleder meg veldig og blir spennende å se hva de kommer fram til. Kanskje er han en liten fjomp, men tviler ettersom han allerede var stor i uke 29. Spennende blir det lell.

Ha en fin frædda!

Gjest Gjesta
Skrevet

Har akkurat spist to Sun Lollies jeg nå! :sjarmor: Håper mannen din husker å kjøpe med til deg! ;)

Skrevet (endret)

Barnerommet er på 10 kvm og ser slik ut (uten bilder og knagger osv):

post-8749-1154096864_thumb.jpg

post-8749-1154096883_thumb.jpg

post-8749-1154096895_thumb.jpg

Endret av Murmelmy
Gjest Rognebær
Skrevet (endret)

Et lite dikt fra Rognis' hånd

forteller om en liten ånd

som bodde i en flasketut

og satte opp en kyssetrut

hver gang han knyttet vennskapsbånd.

Den lille ånden var så søt

at murmelmy, hun ble helt bløt

og kysset åndens lille munn

og ble litt hjertenskjær, så hun

serverte ånden fløyelsgrøt.

Og ånden spiste glupsk og glad

Han ble så skitten, tok et bad

Med masse skum og såpe

og murmel kan kun håpe

han ikke drar til Beograd.

Sånn, tre vers på en gang, da kan jeg ta diktepause med god samvittighet! :ler:

(OK, jeg innrømmer at "Beograd" var et nødrim!)

Skulle minne om istreff den 9.! :klem:

Endret av Rognebær
Skrevet

:hoho: Nå ler jeg så jeg griner her, Rognis!

Hva skal jeg gjøre nå som du reiser bort på speiderleir??? Kommer til å lese diktet maaaaange ganger. Ler bare jeg tenker på det :ler:

God tur :klem:

PS. du må minne meg på istreffet når du kommer hjem også :Nikke:

Skrevet

Så fint rommet dere ble murmelmy :) Den lille får det nok fint der ja :Nikke:

Disse gamle damene, men vet du hva? Det er ikke bare dem, jeg og har fått høre det fra flere. Skjønner ikke folk at det ikke er morsomt å høre det? Hadde vi blitt megagigasvære (ja du skjønner hva jeg mener), uten å være gravide, så hadde jeg skjønt det, men skjønner ikke folk at det er vanlig å legge på seg i svangerskapet. Jeg tror de fleste som kommer med sånne kommentarer har selv glemt hvordan de så ut da de gikk gravide :sjenert:

Deilig middag dere skal ha i dag, pai er jo supergodt. Notere bak øre at vi kan lage det i helgen.

Kos deg med mannen, magen og middagen :klem:

Skrevet
SÅ FINT BARNEROM, MURMELMY!!! :hjerter_rundt:

Takk tli både deg og Ida! :klem:

IdaC: Har jo ikke hørt noe fra andre, kun mormor som snakker om vekten min. Andre sier at jeg er så flott at jeg begynner å :rodme:. Var altfor tynn før, så nå er liksom folk fornøyde ;)

Pai er godt. Den er nå laget på under ti minutter. Kjøper sånne ferdige butterdeiger på SmartClub. E er rullet ut og finnes i frysedisken. Blir alltid vellykket. Det jeg måtte gjøre var å piske sammen egg, fløte og salt. Skjære skinke i terninger, kutte opp vårløk og rive ost. Voila, så er den i ovnen! Nå er det bare å vente i førti minutter, men da har jeg tid til å sitte her. Salaten lagde jeg i går, så den er fiks ferdig :sjarmor:

Kos deg med mannen i helgen!

Skrevet

Det høres veldig lettvint ut med sånne ferdige deiger. Hmm, kanksje jeg må kjøpe noen. For jeg lager dem vanligvis, men syns det er kjedelig å trykke dem ut :ler:

Syns mannen din at det er greit at du sitter med pc når han er hjemme? Vi prøver å la være å gjøre det. Bruker data hvis han sover eller er opptatt med sitt på tv eller leser. (nå sover han :) )

:kyss:

Skrevet

Vi prøver å la være når vi er hjemme sammen. MEN, dersom han ser på drit på tv, så sitter jeg heller her med musikk i bakgrunnen. Mye koseligere :ler:. I tillegg så er det veldig varmt i stuen (ettermiddagssol) og på soverommet har vi AC. Den står ikke på nå, men det er likevel svalere her. Om morgenen kan det bli helt JÆVLIG.

Nå skal jeg gå ut til mannen og kose...:hjerter:

Gjest Myztica
Skrevet

Så fint barnerom!! :hjerter_rundt:

Begynner å bli lei av kommentarer jeg også... som: " Så stor mage du har!" "nå sprekker du vel snart?" "Har ikke denne ungen kommet enda?" "Det er vel varmt for deg nå" osv osv.... LEI JA! :roll:

:klem: :klem:

Skrevet

:hoppe: for en mnd til termin! (faktisk akkurat 2 mnd til min.... )

Kjempeflott barnerom, der kommer nok babyen din til å stortrives! :)

Skrevet

Vi sitter ved siden av hverandre på hver vår pc vi :flau:

Gjest Gjesta
Skrevet

Her i huset er det bare jeg som bruker pc'n, så mannen er litt oppgitt noen ganger ja, når jeg sitter time ut og time inn. Men han gjør jo andre ting da, så da kan jo jeg sitte her, sant? ;)

Pai er så godt, men jeg får ikke til å lage den bunnen, så det blir aldri til at jeg har det. Hørtes jo genialt ut med ferdig bunn da! :tommel:

God natt! :klem:

Skrevet

Kjempeflott rom! og tøffe gardiner!

Skrevet (endret)

LinKri: Takk :). Godt å lese at det ikke bare er jeg som ser meg lei på sånne kommentarer. Mannen mente i går at jeg bare fikk ta det til meg, at de bare prøver å være hyggelige :roll:. Vet jo egentlig det og svarer høflig/sarkastisk tilbake, men utrolig hvor allemannseie man er bare fordi man har blitt rundere på fronten :ler:

MissS: Da må jeg hoppe litt for oss :hoppe:. Håper han vil trives på gutterommet. Det er jo blitt skikkelig barsnslig :ler:

Liv: Det gjorde vi også før. Helt til vi vedla forbud mot bærbare pc'er i stua. Skal vi sitte foran skjermen så er vi pent nødt til å sette oss på soverommet. Synd det ikke er noen straff nå som vi har AC ;)

Kverula: Da må du prøve den bunnen jeg snakker om! Dritenkelt! Og pai er supergodt. Vi spiste halve i går og skal ha resten til middag i dag. Da slipper jeg å lage ny middag :sjarmor:

IdaH: Simpelthen elsker de gardinene. SYnes det er så mye barnegardinræl der ute, så da dro jeg til mamma. I "hennes" stoffbutikk fant vi alt vi trengte, og hun sydde. Ingenting er bedre enn det :ler:

Søndagsengel: Takk :klem:

--------------------------------------------------------

Sov i natt som vanlig veldig godt. La oss ved midnatt og sto opp kl 09. Dvs ni timer med søvn til tross for at jeg jeg er blitt forkjølet og har dotter i øra og er tett i hodet. Not nice :riste:

I dag skal jeg være på hjemlige trakter. Tenkte jeg skulle sy ferdig himlingen til tassens kurv (som står på vårt soverom), vaske vinduet på soverommet hans, samt tørke støv av alle lekene som er dytti inn der. De har stått i boden i garasjen og er blitt veldig møkkete. I tillegg så skal jeg kanskje stryke noen av mannens skjorter. Vi får se...;)

Har bestemt meg for å kun studere ett fag (halvt fulltidsstudie) til høsten og heller bygge opp med andre fag senere :). Ikke greit det der å gå fra bachelor grad i markedsføring til å bli lærer. Men gøy er det, elsker å gå på skole og i tillegg så vil jeg jo ikke jobbe fulltid i årene som kommer. Synes det er perfekt sånn mtp at vi får en liten en...

Ha en fin lørdag!

Endret av Murmelmy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...