liv Skrevet 26. juli 2006 #1781 Skrevet 26. juli 2006 Ja middag ja.. Bør kanskje spise noe jeg og. Spiste litt i sta'. men det er jo 6 timer siden! Brød og sånt frister lite. Kanskje noe så enkelt som nudles hadde vært noe? Hvor mye må en betale på Fjeld?
Murmelmy Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #1782 Skrevet 26. juli 2006 Hallo snuppa! Høres deilig ut med sjokolade og jordbær. Si meg, legger du ikke på deg du? Jeg kommer til å se ut som ei bolle om ikke lenge. Ja, ja, jeg prøøøøøøøøver å spise sunt, men nå spiser jeg potetgull. (Rappa noe fra mannen som sitter og ser på fotball, og derfor har handlet inn ulumskhetene. ) ← Legge på meg, ja! Har lagt på meg 14 kilo i svangerskapet så langt, + de 8 kiloene da jeg gikk på pergo. I fjor på denne tiden var jeg ei skreppe på 61 kilo fordelt på 176 cm. Ser nå at det ikke så særlig sunt ut, så skal ikke lengre ned enn 63. Må jo passe buksene mine Liv: Ga 650 kr for den første timen (en klokketime) og nå blir det 350 kr fremover (halvtime). Vet det er rimeligere på Markveien naturmedisinske (eller no). Der starter det på 400 kr.
Murmelmy Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #1784 Skrevet 27. juli 2006 Fin mage altså! ← Tusen takk, frua! I dag tidlig sendte jeg en mail til RIksen om mine bekymringer mtp stort barn og evt. overtid. Fikk svar nå om at jeg var satt opp på første ledige time med JM allerede førstkommende tirsdag 1. august! Ble så glad
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #1785 Skrevet 27. juli 2006 Oj, det var da jammen ikke verst! Ting kan gå kjapt i helse-Norge likevel altså. Når du bekymrer deg for stort barn - er det et evt. hastekeisersnitt du er redd for da? At du ikke skal kunne føde vaginalt?
Murmelmy Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #1786 Skrevet 27. juli 2006 Oj, det var da jammen ikke verst! Ting kan gå kjapt i helse-Norge likevel altså. Når du bekymrer deg for stort barn - er det et evt. hastekeisersnitt du er redd for da? At du ikke skal kunne føde vaginalt? ← Jeg er redd for at bekkenet ikke er stort nok, at jeg revner fra ende til annen, andre komplikasjone, hastesnitt osv. Mamma hadde det i hvertfall ikke lett da hun fødte meg...og jeg vil nødig havne i en situasjon hvor jeg vil velge bort evt fremtidige barn. I tillegg så ha jeg jo null peil på hvordan en fødsel foregår og har ikke fått plass på noe kurs. Skal til min JM først 16. august og da er fem-seks uker siden sist. En på jobben til bestisen min fikk barn i natt som var tro kopi av meg i vekt og lengde. Hjelper ikke da at det sto at mor og barn hadde hatt en tøff fødsel med komplikasjoner...
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #1787 Skrevet 27. juli 2006 Skjønner bekymringen godt! Jeg har ikke selv tenkt så mye på dette med stort barn og komplikasjoner (heldigvis...), men selvsagt blir det noe annet når moren din har vært gjennom noe sånt og du har det "i familien". Blir nok mer engasjert i det da - og jeg skjønner godt at du ikke ønsker å gå så mye over tida... Jeg var drøye 4 kg jeg, så jeg får sikkert en som er over 4 jeg også - men det er jo enda langt til 5 kg da... Flott at du fikk time så fort i hvertfall!!!
liv Skrevet 27. juli 2006 #1790 Skrevet 27. juli 2006 ja ja, jeg lurer på hva jeg ville veid jeg, om jeg hadde vært i magen til mamma i 7 uker til som egentlig var termin. Jeg var faktisk 49!!!! cm lang og veide nesten 2,5 kg, 7 uker for tidlig! Det er jo nesten 10 cm og en halv kg tyngre enn et gjennomsnittsfoster i uke33!
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #1791 Skrevet 27. juli 2006 Det må vel ha vært no' rart med terminen da, liv - ellers ville du jo vært en giga-baby!
Murmelmy Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #1792 Skrevet 28. juli 2006 "Lille"søsteren min ble jo hentet ut fem uker før termin og veide 3.980 gram . De estimerte hennes fødselsvekt til å bli ca 6 kg I dag skal jeg møtte henne og mormor til lunsj kl 11. Har akkurat spist så det blir vel kaffe på meg . Voff får bli med, orker ikke gå ut med han først - lat jeg??? :klø: I natt etter den nattlige tisseturen lå magetrollet og hikket kraftigere og lengre opp i magen enn på flere måneder. Har han snudd seg? I saåfall ligger han enten i tverr- eller seteleie. Vi får se på UL på torsdag. !!!EN (1) MÅNED IGJEN TIL TERMIN!!!
Murf Skrevet 28. juli 2006 #1793 Skrevet 28. juli 2006 Grattis med en måned igjen! Nå begynner det å nærme seg med stormskritt! (Selv om du ser ut til å lide av samme fortrengning som meg; at man skal gjennom en fødsel nærmere før enn siden ) Ang store barn; svigerinnen min fikk en 5 kilos baby, uten å revne eller noen problemer. Vi var imponert! Babyen var så rund at den ikke hadde noen nakke
IdaC Skrevet 28. juli 2006 #1795 Skrevet 28. juli 2006 Oj, tror du han har snudd seg nå? Han som har vært så flink og lagt seg ned med hodet så tidlig? Får håpe på at han ligger med hodet nede ennå. Det er jo trangt for ham å drive å snu seg nå, han som er så stor. 1 mnd til terminen Tenk at du har kommet så langt, det har gått så sinnsykt fort denne tiden. Håper du får det hyggelig med søs og mormor i dag. I dag skal jeg se det lille magetrollet mitt Gleder meg like mye hver gang. Ha en fin dag snuppa
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2006 #1796 Skrevet 28. juli 2006 Hei på deg! Får håpe han ikke har finni på å skulle snu seg nå da, men det kan jo hende han har lagt seg litt anderledes til - samtidig som han blir større og det blir trangere om plassen. Krabaten min starta dagen med hikking i dag. Da vet jeg jo at han er der, i hvertfall! for en måned til terminen!!!
Murmelmy Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #1797 Skrevet 28. juli 2006 Nei, tre koselige hilsner allerede! Murf: Fødsel? Hva er det? . MEN, du er nærmere en utrpresning enn meg! Så det så . Mest sannsynlig så går det jo bra. Man får jo de barna man er skapt til å få (som regel i hvertfall ). MEN, om jeg kan slippe overtid så gjør jeg i hvertfall mer enn gjerne det Linn3c: u 2! IdaC: Ikke sikker da, mest sannsynlig ikke. Han bør jo ikke ha sånn veeeeldig stor plass nå. Gleder meg til å lese rapport fra UL i dag. Alltid gøy å se magetrollet til dere!
Murmelmy Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #1798 Skrevet 28. juli 2006 Hei snuppa! Alltid godt å starte dagen med at de beveger seg . Utrolig hvor glad jeg er i den lille krabaten allerede - og jeg har jo ikke en gang møtt ham!
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2006 #1799 Skrevet 28. juli 2006 Akkurat sånn er det her også, Murmelmy! Merkelig at man kan få sånne følelser for noen man ikke har møtt - og som egentlig fortsatt er ganske så uvirkelig for meg...
Skytte Skrevet 28. juli 2006 #1800 Skrevet 28. juli 2006 Lekker mage ja Skikkelig råfin om jeg kan si det sånn! Og tenk,om en mnd ca så blir den borte Mer som dagene går unna hos deg! Bra du er i god form og koser deg! Da koser tassen seg også! Spennende med sånn akupunktur altså!! Sånn stikking nedi der hadde jeg inatt!! Nesten som at babyen har en nål den kjører nedover der? Er det modning?! Er det jeg håper på serru....! Bra du får komme på ekstra kontroll,er ikke noe særlig å gå rundt å grue seg og spekulere unødvendig... Håper du får ei strålende helg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå