Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Skrevet

Xavia: Næmmen, da var du hjemme igjen! :klem:

Rognebær: Stemmer det... :rodme:

IdaC: nå skal du se...

Huldra: :klem:

---------------------------------------------------------------------------

I går:

Sto opp i det mannen gikk halv ni. Satt litt på nettet, ordnet meg og gikk tur med voff. Fikk møtt en venninne på kaffe i byen for deretter å treffe Peony i parken senere. Der ble vi jo liggende i noen timer :roll:. Voff var med og MammaSarius tok seg en liten tur sånn på tampen.

Mannen hentet meg og vi hjalp pappa med å flytte noen møbler hjem til seg som de skal ha i kjellerstua. Lillesøs satt og spiste...hun er bare SÅÅÅÅ nydelig :hjerter:. Også er hun blitt så glad i store søs :sjarmor:

Det ble Dolly Dimples til middag og en tidlig natt (22.30).

----------------------------------------------------------------------------

I dag:

Våknet kl 04 av at mannen var tørst og måtte ha noe å drikke :roll:. Etter det har jeg ikke sovet noe mer, men bare slappet av og kost meg i sengen til halv seks. Da sto jeg opp, tisset i et pappakrus (håper på å få time hos jordmor i dag i stedet for torsdag), spist en skive og skrevet litt på nettet.

Skal møte mellomsøs på bakeriet til frokost. Ellers er planene for dagen å hente BabyBjörn vippestolen jeg kjøpte i går, samt ta med jordbær og moreller hjem. Ellers skal jeg bare slappe av og kose meg.

Ha en fin dag jenter :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så kjedelig å våkne tidlig å ikke kunne få sove igjen. Men du får ta det igjen utover dagen ;)

Så koselig med lillesøs, du er heldig som har flere søsken, jeg har kun ei søster og vi begge har ønsket oss flere hele livet. Derfor ønsker vi oss minst tre barn begge to :) Men jeg er ikke helt sikker på om jeg får mannen med på det da... han syns det holder med to i aller høyeste grad :ler:

Jeg glemmer alltid å tysse om morgen når jeg skal til JM. Har alltid begeret klart, men klarer å glemme det :forvirret: Ender opp med å drikke masse like før timen og tysse da :ler:

Sånn vippestol tenkte vi og å se på i disse dager. Men jeg har lyst på en sånn som vipper selv med musikk og lys og greier.

Håper du får en strålende dag Murmelmy, kos deg masse med frokost og søs.

Tirsdags :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Tidlig på'n i dag du ser jeg. Det er litt surt å ikke få sove igjen når man våkner så tidlig - men det er jo ikke så verst heller da, å stå opp såpass tidlig på en så flott dag som i dag! :-D

Kose deg i dag! :klem:

Skrevet

Imponert over tidlig datert innlegg her, men det er jo en smule kjedelig å våkne tidlig og ikke få sove igjen...

Frokost på bakeriet høres digg ut! Jeg får ta en titt i kjøleskapet om ikke så lenge selv.

Ha en fin dag!

Gjest miiip
Skrevet (endret)

Synes også du er sjokkerende tidlig oppe! :overrasket: Kjipt å ikke få sove igjen.

Tusen takk for isinvitasjon, men i morra passer altså litt dårlig! Håper å få sjansen en annen gang! :klem:

Endret av miiip
Skrevet

Is er bare best ja!!Og hadde nok glatt spist 7 stk på en dag jeg også hvis vi hadde hatt det like varmt som dere!

Ble det JM time eller?! Spennende å høre!

:klem:

Skrevet

IdaC: Vi er selv tre i søskenflokken (jeg fikk jo enda en i fjor, men hun teller ikke), både mannen og jeg, og ingen av oss ønsker tre. Synes den tredje ble en for mye. Godt vi er enige, i hvertfall :)

Vi skal fremdeles møtes i morgen?

Kverula: Tidlig oppe, men har kost meg som plommen i egget i hele dag :)

Murf: Frokost ute på Åpent Bakeri med søster i dette været er rett og slett supert :Nikke:. Håper kjøleskapet fristet like mye :ler:

miip: Vi får sørge for å få tatt en is ganske så snart. Jeg er borte hele neste uke, men er alltids klar for en is om to uker!

Skytte: I går spiste jeg ingen is og i dag har jeg kun spist en lollipop! Flink meg :sjarmor:

---------------------------------------------------------------------------

Møtte søs på bakeriet. Hun hadde med sin kusine (forskjellige fedre) og vi fire (voff også) koste oss på bakeriet. Nam nam rundstykke med hjemmelaget jordbærsylteøy og en dobbel latte på lett. NAM!

Etter frokost gikk vi ned til Marienlyst og kjøpte jordbær og moreller. Ble med søs for å se etter bikini og hun fant en superfin en på Björn Borg i Bogstadveien. Gleder meg til neste år når jeg er i min vandte størrelse (for det skal jeg!)

Søs med kusine dro på jobb og jeg ringte helsestasjonen. Det ble ingen jordmortime i dag da hun som var over 40 uker ikke hadde avbestilt. Dvs at hun er på overtid :riste:. Hun jeg snakket med goldt på å le seg i hjel av meg som ville snappe timen foran den høygravide :ler:. Kjempe koselig dame!

Gikk innom Massimo Dutti og kjøpte meg en søt topp (som kan brukes nå og etter fødsel) som jeg tenkte jeg skulle ha på meg i morgen :). Tok så bussen hjemover og la meg i "parken" som er et stort grøntareale med badevann for barna.

Bestevenninnen min med bebisen kom og holdt voff og meg med selskap. Veldig koselig. Dro hjem sånn tre og koste oss med vannmelon og moreller. Hun ammer, så da har jeg jordbærne heeeelt for meg selv :sjarmor: . Hmmm...tror jaggu jeg skal hente meg ennå en porsjon med de gode rød med vaniljesaus på!

Selv om jeg sto opp tidlig så har jeg ikke vært trøtt i dag. Gått veldig bra, så jeg var nok ganske så uthvilt selv om jeg kun har hatt 5 1/2 times søvn i natt.

I kveld skal jeg se fotballkamp med mannen, samt dokumentaren om tre søstre som får barn sammen :sjokkert: på tv2

Ha en super kveld, dere!

Gjest Wasabi
Skrevet

Så herlig med shopping! Har fått det veldig over meg nå i det siste selv men syns det er vanskelig å shoppe klær siden jeg ikke helt vet hvordan kiloene vil gå av..

Dokumentar om tre søstre som får barn sammen?? *Sjekke ut*

Gjest Gjesta
Skrevet

Heisann!

Du har vært på farta i dag skjønner jeg. Hørtes veldig koselig ut, og veldig bra at du er i såpass form at ikke varmen tar knekken på deg.

Håper du får sove en god, lang natt! :kose:

Skrevet (endret)

TUsen takk for klemmer og hilsner, jenter :)

I dag hadde jeg på den nye toppen jeg kjøpte i går...veldig fornøyd :). Og det beste er at den vil være super når man skal skjule en bulkete mage ;)

Sto opp like før mannen dro på jobb i dag. Dusjet, spiste frokost og gikk tur med voff. Deretter tok jeg bussen (som hadde fungerende AC!!!) til Majorstua og møtte IdaC. Vi satt og drakk kaffe i 1 1/2 time før vi bevegde oss mot parken hvor vi ble sittende sammen med mannen til Ida (veldig søt ;)) og Peony. Jeg hadde det i hvertfall veldig koselig, så takk for i dag jenter!. Etterhvert fikk vi i oss en matbit før Ida dro med mannen og Peony og jeg kom oss til byen for litt barnesalgtitting og soft is med lakris :rodme:

Fikk endelig hentet denne vippestolen jeg kjøpte for et par dager siden, samt to kurver jordbær før jeg tok bussen (uten AC :frustrert: ) hjem til voff.

Nå er klærne av og jeg sitter i bokseren og en sportstopp. Sædeles :sexy: sexy med andre ord ;). Har luftet voff, spist en lollipop og nå sitter jeg foran pc'en og svetter... puh!

Snart kommer mannen hjem og i kveld er det fotball...igjen :roll:. MEN, det er jo litt av noen lag som skal spille da :Nikke:

:kyss:

Endret av Murmelmy
Gjest Gjesta
Skrevet

Bokser og sportstopp hørtes bare helt fortreffelig ut! *vaaaarmt*

Så koselig at dere er så flinke til å treffes. Kunne ønske jeg bodde bittelittegranne nærmere så kunne jeg kanskje sneket meg med en gang eller to.

Den eneste planen jeg har om å reise til Oslo i sommer er den Ikea-turen jeg bare MÅ ta...men jeg vet ikke når jeg skal orke det. Det må bli når regnet kommer... :sjenert:

Kos deg videre i kveld!

Skrevet

Tusen takk for i dag snuppa! Veldig koselig å møte deg, jeg har kost meg veldig, tiden gikk nesten litt for fort. Håper vi kan gjenta det snart :klem:

Du får kose deg med mannen og fotball, jeg har jagd min ut til kompis jeg :ler:

Skrevet

(bare litt om omvisingen som du får så sent...)

Utrolig at de ikke klarer å trykke deg inn på en gruppe tidligere? Vi var 4 par som hadde omvisning, og det føltes ikke fullt i det hele tatt! Kunne godt vært flere.

Skrevet (endret)

Kverula: Du får si i fra hvis det blir Ikeatur og du vil trffes da vettu :klem: For det er som regel veldig koselig :)

Peony: :kyss:

IdaC: Takk :). Nå har jeg kommet hjem fra jordmor og rapport kommer :)

Murf: Helt enig med du! De kan vel bare trøkke meg inn sammen med en annen gruppe? :frustrert:

----------------------------------------------------------------------------

Jordmorkontroll 32+5 (29+3)

Vekt: +13 kg (+11 kg)

BT: 120/60

Hb: 10.2 (9.7) :hoppe:

Urin: neg (neg)

Ødem: 0+ (0+)

Leie/Beveg.: H/B (H/B)

Fl/min.: 135

SF-mål: 32 cm (28 cm)

Kommentar: Bra form, enk. kynnere og bra m/liv. (omtrent det samme som sist, bare en økning i kynnere)

Snakket med henne om å reise på hytta (på en øy) på Sørlandet i uke 38 til 39. Hun så ikke at det ville være noe problem i.o.m. at svangerskapet mitt forløper seg så bra. Vi satte likevel opp en time i uke 39 som jeg evt kan avlyse. Fikk beskjed om å ta med meg urinprøve når jeg skal på siste STORK kontroll på Riksen 3. august. I tillegg ville hun jeg skulle finne en helsestasjon/jordmor i Kristiansand som kan hjelpe meg med å sjekke urin og blodtrykk når jeg er der nede (dersom jeg ikke tar timen hennes).

Veldig fornøyd med timen og at jerninnholdet i blodet mitt har økt og er over 10.2 :hoppe:. I tillegg var hun veldig fornøyd med magen min som vokste i takt med sin egen kurve. Tassen var veldig aktiv og hun fikk noen spark i hånden :hjerter:

I dag tenkte jeg at jeg skulle slappe av hjemme med voff hele dagen. Gå noen turer, bake brownies og kanskje noen andre greier, se på Tour de France og kanskje sitte litt på terrassen.

Mannen begynte sent på jobb i dag og hentet meg hos jordmor. Jeg gikk med voff ned dit.

Ha en flotters dag, jenter :klem:

Endret av Murmelmy
Skrevet

Så flotte tall! Og godt å se at leverposteiknaskingen din har båret frukter! ;)

Mmmm.... brownies... :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...