Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei snuppa!

Vi reiser fredag, og håper å komme oss av gårde før to. Mannen skal jo jobbe :roll:.

Veldig glad for at det gikk bra med voff i natt. Håper det blir like knirkefritt nå i natt også... Men tiden får vise ;)

Nå sitter jeg hjemme med tv og internett. Har sovet litt på sofaen (kan sovne hvor som helst og når som helst for tiden) mens voff har ligget litt på gulvet og litt i buret, Mannen er på harrytur og skal se fotballkamp i Fredrikstad, så buret ble båret opp fra bilen. Tenk at han vil ligge inne der :ler:

I dag har jeg spist syv is, hvorav kun tre lollipo, resten kremis. Nå er det stopp. Skal til jordmor på torsdag og skal da veies :forvirret: .

:vinke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Rognebær
Skrevet

SYV IS! :ler:

Så mange har jeg ikke spist på en dag siden jeg var liten på 17. mai!

Men jeg hadde sikkert gjort det, hadde jeg ikke blitt kvalm innen den fjerde eller så... :ler:

Gjest Rognebær
Skrevet

Her er et lite murmeldikt

fordi jeg vet hun liker slikt

om været vil jeg skrive

for gradene er stive.

Og derfor spiser murmel is

Til fineværets pris.

Skrevet

Jeg regner med at de syv isene var frokost, lunch, middag og kvelds? ;) Flere som er trøtte ja :sjenert: Jeg tar som regel to lurer i løpet av dagen jeg, og kunne sikkert tatt noen flere dersom jeg hadde hatt mulighet til det.

Sikkert lurt å avvenne voffen med å sove med dere. Håper det går like bra i natt.

Det er tv og internett på meg og her nå, etter å ha sovet par timer, og er fremdeles trøtt...

Ha en fin kveld med voffen snuppa :klem:

Skrevet

IdaC: :klem:

Sjekk denne tråden på bryllupsforumet. Gir meg ende over for noen mennesker altså :roll:

Skrevet

:ler: Var det en litt lettere irritert Murmelmy der eller? :ler: Jeg skjønner godt hva du mener Murmel, noen mennesker er bare helt utrolige :sjenert: Det viktigste i et bryllup bør være det å gifte seg med sin kjære og prøve å gjøre dagen minnefull for de som gifter seg og for gjestene så langt det lar seg gjøre.

Hva de forskjellige har på seg og hvor dyr gave folk har kjøpt syns jeg blir å ta fokus bort fra det som er meningen med dagen.

I vårt bryllup kom dama til mannens forlover i helhvitt antrekk og jeg må innrømme at det var litt rart siden hun ble med på veldig mange bilder, men det var først par dager etterpå at jeg la merke til det på bildene, så såååå farlig var det nok ikke :ler:

Nei, jeg tror jeg må finne meg en is... Har akkurat spist flere kilo med vannmelon :sikle: , sikkert ikke så lurt siden beina mine har sett ut som tømmerstokker i hele dag :sjenert:

Skrevet

7 is? :klappe: Tror jeg har funnet min likemann i isglede!

(Denne helgen har jeg gått tom for is, derfor en liten tur til sentrum for å få seg en tur og softis)

Skrevet

TUSEN TAKK for diktet Bæra! :kyss:

IdaC: Folk er rare :roll:. MEN, jeg ville ikke hatt på meg hvit dress i et bryllup

Murf: Is er yummy, men nå er det kun saftis på meg før veiing hos jordmor på torsdag ;)

Gjest miiip
Skrevet

Gleder meg til is! Hvis jeg tør, da... ;)

Håper du har hatt en fin dag!

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei is-spiser! ;)

Vi har vært på hytta i helga, og der har vi ikke tilgang på is, så mannen og jeg måtte kjøpe oss en når vi kom hjem! ;)

Du skriver at det bare blir saftis fram til JM-besøk på fredag, men hvis det er veiingen du tenker på så tror jeg det er vel så bra å spise is-krem. Saftis er jo kun sukker. ;) Men på en annen side - de er jo ofte litt mindre enn krem-isene da, så man får kanskje ikke i seg så mye! :ler:

Kos deg uansett med isene - det er jo nå de smaker godt og ikke til høsten/vintern! ;)

:klem:

Skrevet

miip: det tør du :fy_fy:. Jeg er i hvertfall ikke farlig :icon_lol:

Kverula: Is er nødvendig å ha for hånden! Vi har en av de største skuffene i fryseren stappfull... Og saft is er ikke like ille som krem is. Bombesikkert! Tror det er under 80 kcal i en lollipop (husker det fra mine slankedager :roll:)

IdaC: :kyss: Har sendt deg en PM

-------------------------------------------------------------------------------

Jeg våknet halv ni etter en lang natt med gooood søvn :Gjesp: . Nå har jeg slengt i meg en skive med leverpostei og agurk + et glass appelsin juive. Alt for å få opp jerninnholdet i blodet til jm.time på torsdag.

I dag skal jeg bare gjøre ingenting. Skal kanskje møte en venninne med samme type voff som meg og de går så utrolig godt sammen at det er en fryd for øyet.

Nå skal mannen jobbe til og med fredag, så er det litt over en uke på hytta på sørlandet. Tar med meg helsekort og bag i tilfelle noe skulle skje (gud forby). Det blir jo bare liggende i bilen mens vi tar båten på øya.

Tassen begynner nå å våkne og strekke på seg inni magen. Utrolig koselig :hjerter: . Ha en fin dag alle sammen!!!

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg lærte fra den tida jeg jobba på is-fabrikk at krem-is inneholder sunne næringsstoffer, mens saftis kun er tomme kalorier! ;)

Mener at en båtis inneholder ca 120 kcal - det er jo ikke så verst! ;)

Men som sagt - det har jo mest å gjøre med inntaket da - og at kremisen ofte er større enn saftisen! ;)

Ha en deilig dag! :kose:

Endret av Kverula
Skrevet

Du også!

Har svart deg på skravletråden på SM... :sjenert:

Skrevet

Bah, saftis må da inneholde mindre kalorier enn kremis? Jeg lever etter den regelen :ler: og må nå på butikken for å fylle opp skuffen i frysen igjen.

Må ut og handle nå før frokost (ja, jeg vet, seeeen morgen) og det pleier å bli dyrt når jeg er sulten og bare skal ha noe på butikken.

Skrevet
Bah, saftis må da inneholde mindre kalorier enn kremis? Jeg lever etter den regelen  :ler: og må nå på butikken for å fylle opp skuffen i frysen igjen.

Jeg også :Nikke:

Må ut og handle nå før frokost (ja, jeg vet, seeeen morgen) og det pleier å bli dyrt når jeg er sulten og bare skal ha noe på butikken.

Usj, å handle på tom og sulten mage er ikke lurt for lommeboken.  I hvertfall ikke på Ultra e.l. butikker...  Kos deg masse i dag!  Jeg har tatt på meg linbuksen og skal nedover til byen straks :).  Sammen med voff i dag :Nikke:

Gjest Rognebær
Skrevet

Altså, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Det er ingen kalorier i is, for kalorier er en måleenhet for energi, og energi er varme, og is har jo minusgrader! :erter: Ingen grunn til å unngå ekstensivt is-inntak, mao.

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...