Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Gjest Rognebær
Skrevet
Høres ut som en topp, men hektisk dag! Sånn sett bortifra bussturen da... :sinna: Kunne ikke bussjåføren grepet inn da? ( :ler: akkurat som de er no' mer galante enn andre? Bare Rognis som detter borti sånne søte sjåfører... :ler2: )

Jeg fikk ikke sitteplass av han her, heller, da. :ler: Jeg prata jo med ham fordi bussen var stappa og jeg måtte stå HELT fremst!

Men jeg skulle bare noen få stopp, heldigvis.

Stårtila'?

Videoannonse
Annonse
Gjest Rognebær
Skrevet

En blågrå himmels morgenlys

gir morgenfugler frysegys

mens murmel sover jevnt og trutt

og snorker høyt og uavbrutt!

Gjest Gjesta
Skrevet

Så utrolig bra! :ler:

God morgen til deg, Murmelmy! :)

Hørtes ut som du hadde en fin men hektisk dag i går - og jeg skjønner godt frustrasjonen over folk på bussen som ikke har vett i hodet eller folkeskikk nok til å tilby deg et sete. :sur:

Godt at dere får bytta senga uten problemer, men det skulle jo bare mangle når den ikke er i orden. Tar det lang tid å få en ny - syns du skrev at den skulle bestilles helt fra Spania jeg?

Har dere alt utstyret på plass nå, forresten? Vet ikke om jeg har fått oppdatert meg skikkelig her, vettu. ;)

Ha en god dag! :klem:

Skrevet

Da hadde jeg lagt ut alle papirer utover spisebordet og ringt TK...tror dere ikke de har stengt for innkommende samtaler hver onsdag??? :frustrert: Hvorfor sa ikke hu dama det til meg i går? Dåse...

IdaC: VEt ikke hvordan den gamle skulle leveres. Den er jo tross alt satt opp :roll:. Fikk nesten inntrykk av at den skulle skrotes, jeg... Vi får se. :klem:

Peony: :kyss:

Xavia: :Nikke::klem:

Rogna: :ler:. Måtte le selv. Da han hadde gitt seg med å synge holdt jeg på å få lattis. Peony var ute etter brystinnlegg, men det hun holdt liknet mer på stumpeinnlegg. Herregud så svære noen av disse greiene er!!! P.o.P har MASSE fine klær...men kan godt ha noe annet enn rødt og blått også... :sjenert:

Heidi: To tynne blingser med nugattis Crisp og sjokolademelk + 3 lollipop + 1 sandwich. Hadde null problemer med sure oppstøt da jeg la meg :sjarmor:

LaTraviata: Godt det er flere som er enige med meg. Prøvde å se så stakkarslig ut som mulig og da jeg endelig fikk sitteplass var jeg på tlf med mannen. Fikk sagt høyt hva jeg syntes om situasjonen da, ja ;) Hadde jeg vært i verre form så hadde jeg spurt om å få sitte. Mmmmm...pannekaker til middag her i dag :)

Cr@sh: Alcos anal er en fin ting nå som trollet har fått besøk av et nytt troll. De skal begge spise alcos til de sprekker :ler:

Rogna: Står til bra :) Var bare litt sliten i går...

Er det slik at jeg får dikt hver dag du går over???? Pretty please???

:klappe:

IdaC: :klem:

Kverula: agen i går var innholdsrik, ja. Men veldig koselig med Peony! Teite mennesker uten normal dannelse som ikke reiser seg opp for kvinnfolk på tjukka!!! Regner med det tar et par uker å få sengen. Produsenten er spansk og Fru Lyng får sorsyninger derfra et par ganger i måneden tror jeg :klø:.

Av utstyr så har vi nå det meste på plass. Det jeg vet vi mangler er slikt som jeg kjøper utpå høsten som Voksi pose, lammeskinn. Vi trenger tisselaken nå i hvertfall... Og dere?

Skrevet

Nå må jeg "løpe". Skal til fysioen, så rett hjem igjen. I dag har jeg nemlig ingen andre plager, og det er veldig digg :Nikke:. Peony slet meg ut i går :roll:

Skrevet

Kos deg med en slapp-av-dag! :kose:

...og jeg ser du har fått deg egen huspoet... :ler2: Herlig! Herlig!

Skrevet
Peony slet meg ut i går  :roll:

Like sliten selv, jeg - og jeg skal til byen igjen i dag - og i morgen :overrasket:

Vi får passe på å få sitteplass på offentlig transport i hvert fall :Nikke:

Ha en strålende dag!

Gjest Gjesta
Skrevet

Det meste er på plass her i hus - i hvertfall av det mest nødvendige. Satser på å ønske oss litt av de kommende besteforeldre og tanter og onkler etterhvert! ;) Liggestol, babygym, lammeskinn o.l.

Deilig med en dag man kan slappe av på - jeg prøver også å få til en sånn en i dag - og hittil har jeg lykkes! ;) (Sitter fortsatt i morgenkåpa, 2,5 timer etter jeg stod opp...)

Gjest Rognebær
Skrevet

Halla! Vi får se hva dagene vil bringe... Morgendiktet var jo nesten litt for bra til å skrives, jeg liker egentlig best de HELT håpløse diktene.

Enderim er ALT

Rytme er INGENTING

Nødrim er BEST!

:ler:

Kos deg!

Gjest miiip
Skrevet

Hmm... Rognis er på diktern her inne? Jeg må passe meg så jeg ikke blir smitta... Har det med det nemlig.

Håper det var bra hos fysioen i dag og at du koser deg med å gjøre ingenting!

:klem:

Skrevet

Cr@sh: har blitt svært glad i min kjære huspoet :Nikke:

Peony: Godt å lese det ikke bare er meg. Jeg har IKKE vært i byen i dag...rett til fysioen og hjem igjen...

Kverula: Hmmm....vi mangler sånn vippestol vi også (BabyBjörn)...håper på å arve etter lillesøs. De skal jo kun sitte i den til de er 13 kg. Bare fem kilo igjen så er den vår! Og jeg ønsker meg bade-/morgenkåpe...

MissS: Det har jeg hatt! :klem:

Rogna: Diktet var kjempe fint :hoppe:. Du bør være særs fornøyd med det assa. Mamma er også en skikkelig dikter. Du skulle hørt sangen hun skrev til meg i bryllupet. Det var jaggu ikke noen "kjøpesang"!

miip: Du er hjertlig velkommen til å følge i Rognas fotspor :Nikke:

iss: :kyss:

-------------------------------------------------------------------------

I dag har jeg faktisk gjort mye av ingenting :sjarmor: . Stod opp, gikk med voff, ordnet meg, spiste frokost og kom meg til fysioen. Var der en time og fikk deilig behandling. Har blitt vesentlig bedre i bekkenet etter å ha begynt der og hos kiro'n (som tar både hodet og bekken) samt at jeg har blitt flinkere til å ta det med ro. MEN dersom jeg hadde hatt en sånn dag som i går i forrige uke (følger dere med?), så hadde jeg slitt med å snu meg i sengen, reise meg opp osv. I dag er jeg kun sliten og har ikke vondt noe sted.

Kjøpte med meg mohair garn og strikkepinne i str 6.0 til å strikke nøstebarnteppe. Har begynt og valgte å legge opp 160 masker så vi kan bruke teppet lengst mulig.

Kom hjem, spiste lunsj, la meg på sofaen og sov litt sammen med voff. Fikk strikket litt også. Våknet og gikk ut med voff. Kom inn igjen og ryddet :) Flinke jenta! fikk:

- støvsugd leiligheten

- ryddet på badet

- vasket kjøkkenbenker og stuebord

- redd sengen og brettet klær

- ryddet kontorpulten og vasket den

- kastet ekkel mat og yoghurt i kjøleskapet

Også lagde jeg middag. Det ble stekt paprika og pepperkrydret kylling, jasminris, brokkoli og bretagne saus. Måtte gi meg halvveis i middagen. Orker ikke så mye lengre... :rodme: MEN hadde plass til en krones is og en lollipop da...

Et tips til dere som sliter med magen i disse dager er å kjøpe dere Laktulose på apoteket. Smaker YUK! Men jeg tar 4ss i en god te. Da går det an. Eneste problem er at man virkelig må ha et toalett i nærheten. Et toalett hvor du kan slippe deg løs ;)

Tror jeg skal hente meg en lollipop til... I dag er det storkamp; Argentina-Nederland. Tror jeg skal se første omgang med mannen for så å gå inn på kontoret og se Sporløst Forsvunnet på NRK. Kampen i går var jo bra da :)

Ha en super dag, dere!!!

:vinke:

PS. Tassen er superaktiv og jeg kan nesten merke at han blir sterkere og større for hver dag som går. Han er egentlig i konstant bevegelse med kortere pauser...tror han synes det begynner å bli trangt der inne... Gutten min :hjerter:

Skrevet

Syntes du har vært flink jente i dag ja! :Nikke:

Nederland-Argentina har vært spennende! Selv jeg, som ikke er så opptatt og glad i fotball - ble faktisk ganske så målbundet en stund... :ler2:

Skrevet

Blir desverre bare en liten titt innom her idag før jeg drar på StHansferie :ler:

Håper du får ei kjempefin helg! :klem:

Skrevet

Hei og hå :vinke:

I dag har jeg også fått gjort masse. Tante hentet meg kl 10 og vi har fartet rundt. På Triaden kjøkesenter (Lørenskog) har de salg i omtrent alle butikker i dag og det var Hansen&Dysvik som lokket meg. Fikk handlet:

- Vogndyne i dun

- Dynetrekk til vogndynen

- 2 Høie sengesett

- 1 Jerseylaken

Alt til den nette sum av 650 kr. Var egentlig kun 50% på dynen, men hun trykket feil (var tretti på det andre) så da fikk jeg det litt billigere ;)

Nå har jeg vært ute med voff og satt en diger bolledeig. Skal fryse ned.

Formen er litt merkelig og jeg vet ikke om jeg har mest vondt i hodet eller i magen... Håper det går over snart. Ikke noe gøy. Tassen turner i hvertfall rundt som vanlig :hjerter:

Har satt på to vaskemaskiner så langt, og skal sette på en med sengetøy også. Mannen kommer ikke før sent, så han får jeg ikke sett på leeenge. Lurer på om det blir boller til middag :sjenert:

Gjest gjesta
Skrevet

Har du fått det meste i hus nå?

Du hva slags dunestørrelser finnes til barn? Vi skal ha vogge den første tiden....det må vel bli samme størrelse på dyne som sånn vogndyne du har kjøpt det da? Eller?

Oj....nå tenkte jeg skremmende langt fram i tid....

Skrevet (endret)
Har du fått det meste i hus nå?

Du hva slags dunestørrelser finnes til barn? Vi skal ha vogge den første tiden....det må vel bli samme størrelse på dyne som sånn vogndyne du har kjøpt det da? Eller?

Oj....nå tenkte jeg skremmende langt fram i tid....

Jammen er ikke det koselig da? Kanskje du har den lille ekstra følelsen for at denne gangen vil det gå bra :):klem:

Nå har jeg tre dundyner tilsammen. Skal ha lik i kurv og vogn, altså str 65*80 og en til sprinkelsengen 80*100 (tror jeg det er).

Svarte jeg på spm ditt nå? :klø:

Nei det gjorde jeg visst ikke :ler:

Har det meste i hus nå, ja. Mangler tisselaken, vippestol, 2 kurver til å ha bleier og vaskeutstyr til babyen (skal stå under stellebordet) og noe smårask. Ellers er alt her. Regner med og håper vi får låne stæsj fra lillesøs. Vet vi får babycall, ammepute (vaskbart trekk), kanskje vippestol osv.

Endret av Murmelmy
Gjest gjesta
Skrevet

Nå har jeg tre dundyner tilsammen.  Skal ha lik i kurv og vogn, altså str 65*80 og en til sprinkelsengen 80*100 (tror jeg det er).

Svarte jeg på spm ditt nå? :klø:

Jo, jeg tror du svarte.... I hvert fall på det jeg egentlig lurte på. Det er vel str 65*80 vi trenger. Men må man ha dyne i vogna? Vi har voksi pose, og siden knøttet i magen min blir vinterbaby, så er vel det det beste for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...