Gjest Myztica Skrevet 17. juni 2006 #1361 Skrevet 17. juni 2006 4 is!!?? Tror jeg må kjøpe meg en is etterpå også... Har så lyst på Og GRATTIS MED 30 UKER!! Bare 10 uker igjen nå Ha en strålende helg, og kos deg i finværet (regner med at det er sol i oslo også, ettersom det ikke er så langt unna her... )
Murmelmy Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #1363 Skrevet 17. juni 2006 (endret) Tenkte å dele en oppskrift med dere dersom dere ikke allerede har prøvd den SJOKOLADEMUFFINS - med hvit sjokolade fra "Mamma, nr 3, 2006" 12 stk 100 g smør, romtemperert 135 g brunt sukker 2 egg 1 dl melk 200 g hvetemel 1 ts bakepulver 50 g bakekakao 1 ts vaniljesukker 125 g hvit sjokolade Stekes på 180 grader i ca 20 minutter. Smør 12 store muffinsformer. Klipp gjerne til firkanter av bakepapir som du har brettet i et muffinsbrett. Rør smør og sukker lyst og luftig. Tilsett eggene ett og ett og rør inn melken. Bland resten av ingrediensene bortsett fra den hvite sjokoladen, og ha dem i røren (bruk gjerne sikte). Rør til alt er blandet. Fordel røren i formene ved bruk av skjeer, den skal være seig og vanskelig å få av skjeen. Fyll formene litt mer enn halvfulle. Del den hvite sjokkisen i biter og dytt dem ned i røren i hver av formene. Sett brettet midt i ovnen. Muffinsene er også gode fryst (best lunkne). la dem tine på kjøkkenbenken, og varm dem i stekeovnen ved 180 gradet i 4-5 minutter. Disse er DRITgode og både ser ut som og smaker som amerikanske muffins kjøpt på de beste bakerier Endret 17. juni 2006 av Murmelmy
Murmelmy Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #1364 Skrevet 17. juni 2006 Skytte: Har du ikke finvær oppe i nord, da? Kjipern det For her har det virkelig vært supert de siste ukene. MEN, aberet er jo at alt blir så innmari tørt. Hvalrosser føler vi vel oss alle sammen fra tid til annen. Jeg er veldig fornøyd med kroppen bortsett fra mine altfor utrente lår . De har alltid vært superfaste, men merker at lite trening gir slappe lår... Voff er nyyydelig . I satd ville han kose mad mamman sin på verandaen. Så han lå henslengt oppå magen min og nøt både mamsen og solen. idaC: Det ble fem til slutt...og i dag har jeg hatt en softis med lakris og to lollipop. Altså, jeg har spilt toppfotball i altfor mange år (la opp for noen år siden) og har etter det ikke interessert meg noe særlig. Mannen ble aldri god, men han er superinteressert. Lurer på om det ligger noe i det . Jeg har to episoder av FF ventende på meg til en regnværsdag. Supert med opptagbar dvd spiller Linkri: Her er været supert vøtt! Også må jeg litt med deg for 30 fullgåtte uker!!! Peony: Oppskrift ligger vedlagt
Murmelmy Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #1365 Skrevet 17. juni 2006 (endret) Mamma har strikket Mariusgenser til tassen etter mannen ønske. Mannen vet ikke, for det er nemlig en overraskelse Endret 17. juni 2006 av Murmelmy
Peony Skrevet 17. juni 2006 #1366 Skrevet 17. juni 2006 Softis med lakris Tror jeg skal følge ditt eksempel og lage muffins til å ha i fryseren til plutten kommer
Gjest gjesta Skrevet 17. juni 2006 #1367 Skrevet 17. juni 2006 For en skjønn genser!! Jeg hadde sånn en da jeg var liten, de er jo så nydelige!!!
Gjest gjesta Skrevet 17. juni 2006 #1368 Skrevet 17. juni 2006 Hvilken størrelse har hun strikket i??
Murmelmy Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #1369 Skrevet 17. juni 2006 Peony: Ingen dum idé Xavia: Takk, synes den er super selv. Str er vel et halvt år da tassen skal bruke den på høsten/vinteren. Vanligvis så blir jo Mariusgeneseren strikket i en annen farge og mindre mønster til disse småttingene. Siden mannen absolutt ville ha blå måtte jo mamma trå til med dyktighet og oppfinnsomhet. Hun fikk faktisk plass til hele mønsteret på den lille genseren med original hals og greier. Babyullen er jo så mye tynnere, så det gikk veldig bra Jeg har vært ute og kjøpt sprinkelsengmadrass, jersey stretchlaken, 6 sandwich is og 20 lolipop. Ble nettopp ferdig med å sette opp sengen. Gjett om det er riper på den ene kanten på kortsiden . Dette er en seng til 2.999 kr fra Fru Lyng. Burde vært bedre, altså. Gjett hvem som blir å treffe på Fru Lyng på mandag??? Hadde tenkt til å sette opp sengekanten og greier også... MEN, sengen er off white og kanten er lyseblå og hvit. Not a nice combination Satan heller. Kan jo ikke bytte den da den er kjøpt i Polen Mannen ser på fotball 2x Middag i dag er stekt kyllingbryst, pita og salat. Enkelt, lett og godt. Nå skal jeg sitte og trikse og mikse på photoshop. Har tatt bilde av sengen og skal ringe rundt
Gjest Wasabi Skrevet 17. juni 2006 #1370 Skrevet 17. juni 2006 Ååååå så lyst jeg fikk på Sanwich og Lollipop-is nå!! NAM NAM NAM!! Kjempesøt genser og legg gjerne ut bilde av sengen også, den høres så fiiin ut! (Og er du sikker på at sengekanten ikke funker til offwhite? Syns ofte det kan være overraskende bra sammen med hvitt jeg!)
Murmelmy Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #1371 Skrevet 17. juni 2006 (endret) Hei og hopp, Wasabi! Nå står sengen oppå gjestesengen på kontoret. Jeg ville bare bugge den opp, jeg...tenkte ikke på hvor vi skal ha den i to måneder . Mulig det går greit med sengekanten. vi får se når den får sin riktige plass om en måneds tid. Her er i hvertfall bilde av den (den rød ringen er der hvor den er skrapt opp): Endret 17. juni 2006 av Murmelmy
Murmelmy Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #1372 Skrevet 17. juni 2006 Det stikker så sinnsykt ytterst på brystvorten og innover i brystet...lurer på hva det kan være...
Cr@sh Skrevet 17. juni 2006 #1373 Skrevet 17. juni 2006 Så nydelig genser... og seng! Orker ikke skrive så mye jeg nå... Men håper du har en trivelig helg! Kommer sterkere tilbake i morgen, jeg!
Gjest Rognebær Skrevet 17. juni 2006 #1374 Skrevet 17. juni 2006 MARIUSGENSER! Det blir ikke bedre! Det blir ikke det! Natta!
Murmelmy Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #1375 Skrevet 18. juni 2006 Koselig at dere er innom Cr@sh og Rognis... men trodde jaggu sistnevnte hadde bestemt seg for føden nå, jeg :klø:
-TeddyToria- Skrevet 18. juni 2006 #1376 Skrevet 18. juni 2006 Så fiiin genser den vordende mormor har strikket da! Og senga var jo kjempesøt! Kunne ikke skimte noen skraper jeg da, men... Fikk dere den billigere pga. det eller noe sånt!? Den var i allefall veldig fin den også! Hurra for 30 uker!!! Nå er det sannelig IKKE lenge igjen!
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #1377 Skrevet 18. juni 2006 Så fin genser moren din har strikket. Flott seng til lillegutt har dere også fått. Du får stikke innom og klage litt på de ripene så får du sikkert litt penger tilbake.
Murmelmy Skrevet 18. juni 2006 Forfatter #1378 Skrevet 18. juni 2006 TT & Heidi: Du ser ripene og hakkene godt på den bakerste tre-kanten. Og når sengen koster 2.999 kr så skal den være ripefri. Den var flatpakket da vi fikk den (måtte bestilles), så vi visste ingenting om skadene... Synes det så kjedelig for det skaper bare merarbeid for meg Ja nå har jeg begynt på min 31. uke. Går superfort synes jeg . MEN, jeg har goooood tid. Er ikke klar for å få ham ut ennå. ALTFOR mye ansvar
Gjest Gjesta Skrevet 18. juni 2006 #1379 Skrevet 18. juni 2006 Kjempeflott genser og veldig fin seng. Synd med de ripene, håper du får kompensasjon på en eller annen måte. Enig med deg ang. tid i magen - HELT greit å ha dem på innsiden ei stund til! Kunne nok ikke hatt en så lat morgen som det jeg har i dag om vi hadde hatt en liten baby i hus! Så her gjelder det å nyte så lenge man har mulighet! Ha en finfin søndag, snuppa!
Cr@sh Skrevet 18. juni 2006 #1380 Skrevet 18. juni 2006 En ny seng bør og skal være ripefri og perfekt, ja! Her er det bare å stå på krava! *ser bestemt ut*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå