Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det var IKKE x'en.  Bare en x-flamme som det aldri er blitt noe med noen gang...  Var for feig for sånt jeg  Mannen er min første ordentlige kjæreste

Like koselig med kompliment uansett! :Nikke: Mannen min er også min første og eneste store kjærlighet! :hjerter: Er det ikke herlig? :hjerte:

Men du...hvordan blir det når mannen skal ha sine 6 uker?  Får vi dagpenger da også???  Dette lurer jeg veldig på 

Godt spørsmål :klø: Det vet jeg faktisk ikke... usj.. mye jeg gjerne bare skulle ha visst liksom... :roll: Jeg skal lete litt på nettet, jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Godt spørsmål :klø: Det vet jeg faktisk ikke... usj.. mye jeg gjerne bare skulle ha visst liksom... :roll: Jeg skal lete litt på nettet, jeg...

Gjør det :)

Uansett så skal jeg på trygdekontoret i morgen eller til uken for å sjekke dette samt levere permisjonspapirene. Må ha hjelp til å fylle dem ut så det blir riktig ;)

Gjest Myztica
Skrevet

:vinke:

Har ikke fått vært innom boken din på noen dager nå, nettet har vært borte hos meg :(

Leggkrampe er du ikke alene om å ha, det gjør VOOONDT!!! AUAUAUAU... :grine: hadde det selv i går, og i dag er jeg så støl så jeg nesten ikke klarer å gå..

koselig sms fra x-flamme da ;)

Ha en fin kveld :klem:

Gjest Rognebær
Skrevet

Å, søt melding fra gammel flamme! :hjerte: Minner meg om en melding jeg fikk en gang mens jeg på en mystisk måte hadde noe på gang som aldri ble noe med en fyr jeg egentlig ikke turde snakke med, men så såvidt på forelesning:

Noe a la: "Hei unge frøken! Hvorfor skiftet du klær i løpet av dagen? Du kler rødt!"

(Jeg skulle på trening rett etter siste forelesning, serru, og hadde gått i rødt tidligere og endte opp med joggebukse og t-skjorte... :ler: )

Rart man blir forelsket i sånne folk? Men snakke på forelesning, nei, det gikk visst ikke... :ler:

Jaja, men altså, jeg er helt enig: HVORFOR har jeg ikke oppdaget deg og dagboka di før? Du er jo et oppkomme av god humor, og attpåtil er du gul og trillrund og danser hele tiden. :legrine:

Gjest Rognebær
Skrevet

Bare lurer på en ting, forresten: Er det ikke litt inkonsekvent å ha "Kjønn: Ikke viktig" i profilen, men ha en svangerskapsticker i signaturen? :Hehe:

Skrevet

LinKri: :klem: Koselig at du er innom igjen :Nikke:. Kramper er ikke no godt. Helt jævlig faktisk. Mye vondtere enn både rumpetroll og bekkenløsningen min....

Cr@sh: Det er en herlig følelse, ja :hjerter:. Kjærlighetsbarn med den store kjærligheten...Huffameg det hørtes klisjéaktig og klissete ut :ler:

Bare lurer på en ting, forresten: Er det ikke litt inkonsekvent å ha "Kjønn: Ikke viktig" i profilen, men ha en svangerskapsticker i signaturen? :Hehe:

:tunge1:

Men veldig enig i at det er koselig med disse "utenforstående" som gir uventede komplimenter :Nikke:. Man regner liksom ikke med at de er så observante...også er de jo gutter og det kjønnet er jo generelt litt sløve :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skjønner at jeg er heldig som har sluppet unna kramper...høres ikke no' særlig ut...

Ang. dagpenger så vet jeg ikke hvordan det fungerer, men det vil overraske meg om man får de utbetalt under fedrekvoten, med mindre denne tas ut etter at mammakvoten er over da...man får jo ingenting når man ikke går på dagpenger, så...litt rettferdighet må det jo være! ;)

Skrevet
Jeg skjønner at jeg er heldig som har sluppet unna kramper...høres ikke no' særlig ut...

Ang. dagpenger så vet jeg ikke hvordan det fungerer, men det vil overraske meg om man får de utbetalt under fedrekvoten, med mindre denne tas ut etter at mammakvoten er over da...man får jo ingenting når man ikke går på dagpenger, så...litt rettferdighet må det jo være! ;)

Lever man på en lønning da? Mamma skal jo eeeegentlig ut i jobb når pappa har permisjon. Og da drar hun jo inn litt penger. Når man er arbeidsledig så får man jo bare en inntekt. Trenger nok litt hjelp av et flinkt menneske på TK :Nikke:

Skrevet

Har ikke fått sjekket rundt på nettet ennå... :sjenert:

Men du bare MÅ fortelle meg det du får vite på trygdekontoret altså! :sjarmor:

:kyss:

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er ikke no' krav fra TK eller noen andre at mor må ut i jobb når pappa har perm - "hva mor gjør under fedrekvoten er det ingen som er opptatt av" leste jeg i et eller annet "skriv". Mange tar vel ut ferien sin under pappapermen, men jeg for min del får ikke betalt i ferien, så når pappan har perm, får ikke jeg penger og gidder heller ikke bruke ferien min de ukene.

Skrevet

Så koselig mld fra x-flamme :)

Jeg og er spent på det med penger under pappaperm. jeg har kun 20% fast stilling så jeg lurer på hvordan det er. Vi har egentlig slått oss ned med at vi kun får en lønn de 6 ukene.

Men får faren også kun 80% av lønna de 6 ukene når vi velger å ha 53 uker, eller får han 100%? Jeg er helt grønn på dette jeg :rodme:

:klem:

Gjest Rognebær
Skrevet
Men får faren også kun 80% av lønna de 6 ukene når vi velger å ha 53 uker, eller får han 100%? Jeg er helt grønn på dette jeg  :rodme:

Han får også 80%.

Mornings! Ligger du og later deg til laaangt på dag?

Skrevet

Hei på dere :hoppe: (litt hyper etter to sandwich is i magen)

Kverula: Skal på TK på mandag eller tirsdag. Spør de da. Regner med de kan gi meg de mest korrekte svarene...

IdaC: Veldig koselig med sms :). Rognis svarte på spm ditt.

Rognis: Later meg? jeg? Var faktisk oppe kl 07 i dag. Lufte voff og greier før det bar til kiropraktoren. Deretter til Majorstua for å kjøpe kaffe og avis...tok bussen en (1) holdeplass opp til Marienlyst og la meg i parken der. Så kom Åeony og vimsevoffen hennes og holdt meg med selskap. Dvs at jeg lå der fra kl 10 :tunge1:. Håper det gikk bra på Ullevål i dag - for dere begge :Nikke:

Som skrevet har jeg vært hos kiron, i parken sammen med Peony og voff, rukket å spise fire is, og er nå hjemme igjen. Mannen er ikke helt pigg så han kom hjem fra jobb for en halvtime siden. Skal bli godt å ha han hjemme sammen med meg hele helgen :hjerter:. Kanskje det t.o.m. blir noe på meg :klø:. Man kan jo alltids drømme :ler:

Voffe r så mammadalt for tiden. Ligger utenfor badet når jeg er på do, koser med meg på natten, beskytter meg mot alle de andre farlige hundene ( :roll: ) og legger seg ved meg så fremt han orker å reise seg opp :ler:.

Håper alle andre koser seg i varmen! Nå begynner fargen på kroppen å bli bra :sjarmor: . Skal bli neger før sommeren er omme...

GOD FREDAG :vinke:

Skrevet
Voffe r så mammadalt for tiden.  Ligger utenfor badet når jeg er på do, koser med meg på natten, beskytter meg mot alle de andre farlige hundene ( :roll: ) og legger seg ved meg så fremt han orker å reise seg opp :ler:.

Beskytte deg mot alle de farlige hundene? Hmmm, var han ikke en liten terrier? :ler: Optimistisk liten tass, tydeligvis! Skal vedde på at han kommer til å passe godt på babyen!

Av farge har jeg klart å bli rød på den ene skulderen (Liten veranda, og har sittet med den siden mot sola) men satser på å bli brun i løpet av sommeren! Pleier aldri å bli det ellers, men i år skal jeg visstnok være mer ømfintlig for sol = mer farge :sjarmor:

Kooooselig melding fra x-flamme, da! Ta med deg de komplimentene du kan!

Når strandet-hval-feelingen slår inn for fullt, lever jeg på komplimentene jeg har fått til nå.

Gjest miiip
Skrevet

Jeg er misunnelig på dere som er brune... I denne varmen har jeg ikke helt kommet i gode rutiner med å ta med knøttet ut. Så jeg sitter nå inne, vinterbleik og fæl i brisen fra USB-vifta mi... :ler:

Morsomt med kompliment-sms'er! :) Og så synes jeg også at den avataren din er ganske kul. Blir i godt humør av den fordi den er så energisk. ;)

Skrevet

Hei Murf og miip!!!

Det med voff er jo at han tror han er såååååå diger :roll: Han hadde glætt prøvd seg på en schvær hund uten at han hadde innsett at han kanskje ikke hadde hatt så utrolig mye å stille opp med :ler:... Det er jo det som gjør den rasen så sjarmerende.

Farge er flott, men baby er viktigere ;). Prioriterer heller en liten tass enn herr sol der ute :Nikke:. Vi augustfruer får jo i pose og sekk dersom man orker varmen. Se brune og kanskje litt mindre gjennomsiktige på etterfødsel-bilder...OG ha tid til tassen og drite i solen etter han kommer til verden. Gled jeg tåler varmen i hvertfall (sier hun som nå sitter innendørs, har spist fem is og har kun på seg bikini...)

Avataren min, ja...godt den har en positiv virkning, miip!!! Blir også glad når jeg ser den (og for tiden er jo det rimelig ofte ettersom jeg har akutte skrivekramper ;)). Hentet den fra smileysene på SM :Nikke:

Vi får ta med oss alle de komplimentene vi får :). Håper jeg slipper unna den derre hvalross/elefant/flodhest-følelesen. Kan fint klare meg uten den, ja :sjenert:

Skrevet

Nå har jeg vært innom alle dere med finvær og begynner å bli LITT misunnelig... :tristbla: Her er like kaldt som en god dag i påsken...Menmen,slipper å bli hoven i armer og ben av den grunn da :ler:

Må se det positive i enhver situasjon!

Jeg føler meg tidvis litt hvalrossaktig så kanskje bare like greit at det ikke er nakenvær her :)

:ler: Søte voffsen din! Passer på mammaen sin!

Ha ei riktig så god helg! :klem:

Skrevet

4 is faktisk :overrasket: Det kunne nesten ha vært meg. Jeg spiste så utrolig mye is i Italia at det var helt sykt. Selv når jeg var mett måtte jeg bare ha den bare fordi den var så god. Og det er ikke små porsjoner en får der nei :riste:

Glad vi ikke har så god is her, for da hadde jeg fått hval følelsen for leeeenge siden...men de har den på Mamma Mia, og vi skal mest sannsynlig dit i dag... :plystre:

Ser du er like glad i fotball som meg ja. Jeg gikk glipp av frustrerte fruer på tir på grunn av den f**** fotball. Men så fikk mannen så dårlig samvittighet, så han lasta ned de siste episodene for meg. Gleder meg til VM er over jeg.

Planer for dagen? :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...