Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei snuppa!

En snartur innom for å forklare mitt fravær - når endelig pc'n var på plass forsvant internett - har vært uten i over ei uke nå, og får det ikke tilbake før over helga igjen... :sur:

Jeg må si at den nettleverandøren ikke tar SÆRLIG hensyn til gravide damer med kort lunte... :roll:

Moro med shopping, i morgen skal jeg forhåpentligvis skaffe meg stellebord! :-D

:klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Hei igjen!

Internettleverandøren TAR visst hensyn til gravide damer med kort lunte, får nå er jeg på igjen! :hoppe:

*klar til å skrive maaaange innlegg i dagboka til murmelmy*

Skrevet

Nå ble jeg virkelig skremt av å lese om natta de Murmelmy :overrasket: for den var skremmende lik min! Våknet ved 5 tiden av krampe i høyre legg, og trodde jeg skulle dø av smerte. Jeg hylte ikke, men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre av meg. Innen mannen våknet så hadde det gitt seg.

Men jeg har kjent den høyre leggen veeeldig godt i hele dag. Nå har jeg kjøpt magnesium og kalsium tabletter de skal visst hjelpe mot kramper. Jeg håper virkelig det, for det var det verste jeg har vært borti :grine:

Håper du har hatt en fin dag i strålende vær :klem:

Skrevet

OI! Her var det mange koselige innlegg :hoppe:

iss: Han var helt klar til å reise :ler:. Måtte jo le litt av ham...men det var først etter at krampen hadde gitt seg. Godt er det i hvertfall ikke :riste:

Cr@sh: Au, au, au! Jeg gjorde det tilsvarende som det du beskriver. Jeg lot fotsålen stå støtt i gulvet mens jeg lente meg framover så det knakk midt i leggen :overrasket:. Som gammel fotballspiller vet man råd ;)

En ting til vedr dette med permisjon når vi er arbeidsløse. Det lønner seg å ta 100% og heller få dagpenger når permisjonen er ferdig i stedet for å ta 80% et år og likevel kanskje måtte få dagpenger etter det. Vi er jo ikke sikret jobb med en gang permisjonen er over. Jeg kommer til å gjøre det slik for da har jeg automatisk tre tusen mer utbetalt i måneden. Bare et tips!

Rognebær: Ja de sengesettene er kjempe fine. De hadde ikke i hvitt, så det får jeg kjøpe hjemme. Sprinkelsengen er off white, så der er hvitt uaktuelt, men i vognen og vuggen går jo det. Liker disse superenkle settene uten alt for mye greier.

Som du skriver så er ikke dette verste tiden å gå over på ;). Og ja, du skulle vært flue på veggen. Ganske hysterisk morsomt (i hvertfall for oss med den supre humoren :ler:)

Kverula: JIPPI :hoppe:. Det var jammen på tide! Godt noen bedriver en forretning med god service da! Gleder meg til maaaange flere innlegg. Og jeg trenger deg pålogget dersom noe skulle skje. Du er jo sladrisen min!

MissS: Det er drittvondt :grine:

idaC: Bombe at vi har hatt det likt :ler:. Det her var så vondt at jeg skrek og oiet meg. Og jeg er ikke en som normalt sett enser smerte. Tror nesten dette var like vondt som en reell fødsel ;)

Skrevet

I dag har jeg altså møtt to av jentene på SM-klubben min. Vi har fått i oss is og mat. Gjort unna noe shopping også. Jeg kjøpte en topp til meg, to bodyer til tassen, tre smekker og leverpostei :ler:

Tror jaggu ikke jeg orker noe middag i dag. Kanskje det blir noe brødskiver, ikke vet jeg. Fikser ingenting tungt i hvertfall.

Kom hjem fra byen og gikk ut med voff, kom hjem, satte på en maskin, strøk ut det jeg ikke lenger mangler på shoppinglisten så nå gjenstår det kun sprinkelsengmadrass og noe småtteri. Ingenting dyrt :). Alt som koster har vi jo egentlig fått av familien. Heldige vi...

Har ikke sittet i solen i dag. Det er meldt nydelig vær fremover, så kan fint vente til i morgen. Er trøtt, sliten og livredd for å våkne av leggkramper i natt også ;)

Tassen er fortsatt superaktiv og jeg klarer ikke helt å bli klok på noe bevegelsesmønster. Synes han er aktiv hele tiden. Merker godt at han ligger med hodet ned nå for han prøver virkelig å ommøblere under ribbeina mine :ler:. Gleder meg veeeeldig til å treffe han nå :hjerter:, men likevel føler jeg ikke det noe hastverk ennå. Gudskjelov...for da hadde jeg virkelig godt en laaaang sommer i møte.

God middag!

Skrevet

HAr glemt å skrive dette. I går møtte jeg jentegjengen for å planlegge et bittelite utdrinkningslag til en venninne (hun skal ha to i.o.m. at ingen av oss i denne gjengen kan i det andre de har lagt i fellesferien :roll:).

På vei hjemover støtte vi på en av mine gamle flammer :rodme: og han visste jo ikke at jeg var gravid. Sist vi møttes var jeg vel over 20 kg lettere og det var rett før jeg skulle gifte meg i fjor...

I dag fikk jeg denne sms'en:

Hallo Murmel. Vil bare si du fortsatt ser like fin ut som alltid, selv med en liten kul på magen :).  Lykke til med fødselen.  Hilsen x

Dette syntes jeg var veeeeldig koselig, for han hadde jo ikke trennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnno ikke si eller skrive noe som helst :)

Alle n'ene er et resultat i at et batteri eksploderte i det trådløse tastaturet.. Ganske skummelt egentlig... Hvorfor skjer det? Er det ødelagt for alltid?

Satan :frustrert: Batteriene ble skiftet denne uken...

Gjest gjesta
Skrevet

Det var en koselig melding fra en gammen flamme! :)

Skrevet

Har hatt den berømmelige råmelken nå i mange mange uker. MEN å kommer det i tillegg hvit melk. Slik den ser ut når man har pumpet seg.

Flere enn meg med denne egenskapen allerede??? Håper inderlig dette betyr at jeg vil ha melk når tassen kommer...

Det renner gudskjelov ikke av seg selv ennå. Men det er bare for meg å håndmelke så kommer det som en elv . Håper som sagt det er et godt tegn for mamma hadde ikke melk til noen av oss tre barna... Derfor har jeg ikke kjøpt inn pumpe, ammeinnlegg (har fått noen samples), amme-bh eller noe. Tnkte at det var greit å vente og se om jeg har noe der først...

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg hadde antydning til melk før gulljenta kom, det betydde heldigvis ikke at det ikke var noe der. Melka kom vel etter tre dager, og jeg ammet som bare det i 9 måneder.

Håper virkelig du får det til!

Skrevet
Jeg hadde antydning til melk før gulljenta kom, det betydde heldigvis ikke at det ikke var noe der. Melka kom vel etter tre dager, og jeg ammet som bare det i 9 måneder.

Håper virkelig du får det til!

:kyss: Det gjør jeg også.... MEN, det er ingen som skal få meg til å få dårlig samvittighet om det ikke går. Jeg kommer til å sette hardt mot hardt. Vil prøve alt jeg kan, men ser jeg det ikke går, så har jeg klart meg fint på MME :Nikke:;)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg ble også oppfostra på MME. Mamma fikk skikkelig brystbetennelse + at jeg ikke fikk nok melk av henne. MME er en fin ting! :)

Skrevet

Nommin, så utrolig koselig sms å få da :)...som du sier hadde han jo ikke trengt å si noe som helst, så det synes jeg bare du skal ta til deg som et kjempekompliment! :tommel:

Opplevde det samme som både deg og Xavia mtp. råmelk/melk i brystene før fødsel. Morsmelken kom for alvor etter tre dager og nå fullammer jeg som bare det! ;)

Skrevet
Nommin, så utrolig koselig sms å få da :)...som du sier hadde han jo ikke trengt å si noe som helst, så det synes jeg bare du skal ta til deg som et kjempekompliment! :tommel:

Opplevde det samme som både deg og Xavia mtp. råmelk/melk i brystene før fødsel. Morsmelken kom for alvor etter tre dager og nå fullammer jeg som bare det! ;)

Gleder meg... (men ikke til såre brystvorter :grine: )

Venter likevel med innkjøp av alle disse ammesakene ;)

Skrevet

Her er det ikke noe hvit melk i hvert fall - men du får ta det som et godt tegn! Du skal se du blir ei skikkelig melkeku, ja!

Må si meg enig i din gamle flamme - du er superflott som gravid! :Nikke:

Skrevet

Bare en liten tur innom og svinser litt!

Har du fått samples av sånne papirammeinnlegg?Hvor...? :sjenert:

Har lyst på det jeg også...For alt sånt er jo bare så greit å få!!

Har du hentet babypakke på apoteket? Den er litt søt syns jeg! Og gratis :sjarmor:

Håper alt er bra ikveld! :klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har det som deg, Murmelmy, og er veldig usikker på om jeg får ammet. Hverken mormor eller mamma hadde melk...håper jo at jeg får det til, men som du sier, går det ikke så er jo mme et godt alternativ da. :)

Ikke no' hvitt her i gården heller, men de kommer ettellerannet når jeg sjekker. (Og da får jeg et lite håp om at det en dag kommer melk også!)

Skrevet (endret)

Peony: :kyss: Du når langt med smiger hos meg ;) Og takk det samme!!!! Superflott høygravid er du!!!

Skytte: Ammeinnleggene fikk jeg på Pampers sin stand (tror jeg) på Foreldre&barn messen, samt i babypakken du får gratis på Babyproffsen. Fikk apotekpakken for over en måned siden. Mamman til min bestevenninne jobber nemlig på apotek :Nikke:

Kverula: Det gjør det helt sikkert. Min jordmor sa at dette nødvendigvis ikke var arvelig. Det gir jo håp :). Og tidligere var det ikke like mye fokus på amming - selv om jeg vet mamma fikk kjempehjelp. Ble igjen flere dager på syheuset for hjelp og pumping, men til ingen nytte...

Nå er middagen fortært. En porsjon risengrynsgrøt med kanel, smør og sukker ( i skreven rekkefølge). Saft på si selvfølgelig. Lurer på om desserten blir en sandwich is eller en lollipop....time will show ;)

Mannen ser fotball og da sitter jeg her :tunge1:

Endret av Murmelmy
Skrevet

Kjempekoselig sms fra x'n da.... Man må ta til seg sånt og lagre det et lurt sted til man trenger det skikkelig... ;)

Takk for tips ang. arbeidsledigheten - men akkurat det der har vi faktisk tenk på. Vi regnet på det.. og faktisk er det nesten 10 000,- for meg å spare på å ta 100% i 10 mnd... :overrasket:

Skrevet
Kjempekoselig sms fra x'n da.... Man må ta til seg sånt og lagre det et lurt sted til man trenger det skikkelig... ;)

Det var IKKE x'en.  Bare en x-flamme som det aldri er blitt noe med noen gang...  Var for feig for sånt jeg ;)  Mannen er min første ordentlige kjæreste :hjerter:

Takk for tips ang. arbeidsledigheten - men akkurat det der har vi faktisk tenk på. Vi regnet på det.. og faktisk er det nesten 10 000,- for meg å spare på å ta 100% i 10 mnd... :overrasket:

Jeg har ikke regnet på det, men vi gjør det nok sånn vi også.  Kan ikke tenke meg noe annet enn at det lønner seg ;)

Men du...hvordan blir det når mannen skal ha sine 6 uker?  Får vi dagpenger da også???  Dette lurer jeg veldig på  :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...