Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Fremhevede innlegg

Gjest Myztica
Skrevet

:vinke:

Da var jeg tilbake på nett igjen. Så utrolig flott mage du har!! :hjerter: Så hu dama hadde nok rett i at du var en flott gravid kvinne ;)

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk for koselige innlegg, dere :klem:. Svarer nærmere senere. Akkurat nå har jeg et annet problem/spørsmål:

Får vondt i stumpen når jeg klemmer sammen der nede... er det tegn på hemorride???

HJELP!!! :grine:

Endret av Murmelmy
Skrevet

Uff, Murmel, det høres ikke godt ut. Det kan jo høres ut som det, jeg har aldri hatt det, så jeg vet ikke hvordan det kjennes ut. Men søstra mi hadde det, og hun pleide å kjøpe enten stikkpille eller krem som gravide kan bruke på apoteket. Lindret litt ihvertfall sa hun. Men vi fr håpe at det ikke er det :klem:

Skrevet

Da er jeg innom igjen. Har så sinnsykt hodepine i dag så jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Er det slik i morgen også blir det ingen gravidsvømming på meg :riste:

Søndagsengel, Cr@sh, Skytte, Linkri: :kyss: Tusen takk for mageskryt. Den har virkelig begynt å poppe nå :sjarmor:

Skytte: Føttene er vesentlig bedre enn i går. Kanskje det var den tynne te'en jeg drakk i går. Fikk jo rådet fra kiro'n at det skal hjelpe. Strømper har jeg, men de er ennå ikke brukt :roll: (skal hente dem nå) og jeg husker ingenting selv lengre heller... Må skrive opp alt for tiden.

Cr@sh: Selvutløser er en fin ting vettu ;)

Mart'n: Koselig å treffe deg og Izaria i dag! Nå er det best for deg at du stikker innom dagboken i ny og ne :fy_fy:. Dere to er virkelig to søtnoser, altså :klem:

IdaC: Vet ikke om det er det det er. Tar en tur på apoteket i morgen i hvertfall. Bøyde meg foran baderomsspeilet i stad. Kunne se en liten greie, men vet jo ikke hvordan det skal se ut. Var kanskje en 2mm hudsak. Men den kan jo ha vært der fra før for alt jeg vet :forvirret: . Vet dere er glade i mine altfor intime detaljer :ler:

*da er støttestrømpene på og bestemors hage-te i koppen.

MissS: :klem:

-----------------------------------------------------------------------

I dag har jeg altså møtt Peony, MammaSarius, Mart'n og Izaria på kafé. Første gang jeg traff de to sistnevnte, men de var jo ikke farlig i det hele tatt ;). Kjempe søte begge to :Nikke:. Får håpe det blir en neste gang :klem:

Da jeg skulle ta bussen hjem fra byen i ettermiddag hoppet jeg på ekspressen og endte opp på Fornebu :sjokkert:. Jeg skulle den andre veien og distre store meg fikk ikke med seg at bussen snudde på bussterminalen (hvor den ellers ikke stopper) og kjørte direkte ut til Fornebu. Brukte vel en time hjem...

Vel hjemme og voff luftet startet jeg på middagen. Mannen var på kurs og jeg skulle ha grøt. Endte med å bruke tre kjeler fordi jeg brant melken :roll:. HERREGUD hva er det som er i veien med meg??? Har ammetåken tatt meg allerede? Skal bli spennende med fortsettelsen... :sjenert:

Godgutten min sparker som bare det. Gleder meg masse til UL om tre uker (STORK). Blir spennde å se estimert vekt. Veldig fasinert av det ettersom jeg var så stor selv. Vil i hvertfall IKKE gå over tiden :riste:

Nå begynner CSI. Godt jeg er jente og kan gjøre to ting samtidig :ler:. Både se på tv samt skrive på pc'en.

Ha en fortreffelig kveld! Dagbokene deres blir vesøkt i kveld men kommer med hilsner i morgen tror jeg.

:vinke:

Skrevet

Huff da, teite bussen som kjørte feil vei!

Skrevet

Jeg glemte jo å skryte av magen din i går :sur: , hadde det litt travelt da jeg skrev innlegg, og borte ble det. Uansett, magen din syns jeg har vokst veldig i det siste, og den er like fin som alltid :Nikke:

Endte opp på Fornebu faktisk :ler: , det kan jo skje alle det da, men vi gravide har nok litt lettere for det er jeg redd for :)

Vi begynner nok å bli vant til dine intimdetaljer, at vi ikke reagerer på dem lenger :ler: Men det er jo derfor du har en dagbok og da, får å skrive det som faller deg inn, så det må du ikke slutte med.

Onsdags :klem:

Skrevet

:fy_fy: husk støttestrømpene dine! Ser voldsomt forskjell de dagene jeg har dem på på jobben og de dagene jeg ikke har dem på. Normale ben eller tømmerstokker er valget. Heldigvis er mannen glad i massere bena mine, han kan sitte i timesvis hvis vi feks ser film. Jeg gir opp etter fem minutter... så der leder han på meg.

Og få i deg fiber! Svisker! Eller laktulose som du kan få kjøpt på apoteket, som mykner avføring, sånn at du ikke får sånt press på endetarmen, sånn at det oppstår hemmorider. Laktulose tas ikke opp i kroppen din, så det kan du trygt bruke når du er gravid, det kan brukes av alle, babyer som gamle.

Det var dagens pekefingre! :ler:

Og innom med mageskryt! :klem:

Skrevet

Jeg behandler rumpetrollene som om det er hemorroide. Tror nemlig det er det...

Har siden i går prøvd:

1. Nylanders tips om å ligge med baken i været med en ispose i tjue minutter for så å lure klumpen bak lukkemuskelen. Den spratt ut igjen og etter å ha gjentatt behandlingen to ganger var alt vondt verre. Klumpen var blitt større of ømmere

2. Sitter nå med Alcos Anal salve + krem i stumpen og ber om at det skal hjelpe på lengre sikt. Tror jeg skal prøve honning også en gang om dagen. Og lactulose som skal kjøpes etterpå...

Dette er faen ikke noe gøy

Her er en tråd fra Nybakt mamma som hadde endel bra tips:

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=118549

MEN HVA ER EGENTLIG FIBERRIK MAT???

Skrevet

Stakkar liten Murmel :troest: Nå synes jeg synd på deg, for det der høres ikke godt ut...

Her kan jeg skrive litt om mine tips for å holde systemet i gang. Vanligvis så har jo jeg null problemer når det kommer til magen, og merket stooor forskjell nå i svangerskapet.

Jeg har pføve både svisker, og laktolose, med den effekten at jeg får masse luft i magen, og luft i magen = veldig vondt. Så leste jeg om at kiwi inneholder noen enzymer som virker på fordøyelsen. Og etter at jeg begynte med dem er det en helt annen verden.

Jeg spiser 3-4 kiwi annenhver eller tredje dag, og har null problemer nå lenger. Anbefales på det sterkeste. I tillegg så drikker jeg flere liter med vann om dagen, men det har jeg gjort før jeg ble gravid og. Prøver å få i meg par epler om dagen, de også skal være bra for fordøyelsen, og pærer er visst enda bedre.

Med fiberrik kost så menes det veldig grovt brød, masse grønnsaker, frukt med fiber i, som nevnt kiwi, pære, eple blant annet. Melk kan også virke avførende, jeg merker det etter et par kaffe latte.

Syns du skal prøve deg litt frem med mat, før du begynner å ta laktolose hver dag. for det er ikke alle som har effekt av den, og noen får diare av den uten noen langvarig effekt.

Håper den trekker seg litt tilbake den du har fått, og at du slipper å ha masse vondt vennen :klem:

Skrevet

Takk for svar, snuppa :klem:

I dag har jeg som sagt smurt stumpen med alcos anal salve samt brukt en av stikkpillene. I tillegg har jeg tatt ca 20-25ml med lactulose. Mamman til bestevenninnen er apotektekniker, så hun hjalp meg.

Menyen har bestått av:

Frokost: havrefrokostblanding med rosiner og skummet melk + en stor kopp te.

Lunsj: vann og valnøttrundstykke med jordbær på.

Middag: blir fiskegrateng, poteter, gulrøtter, brokkoli og remulade + vann

Mellommåltid: Hittil har det blitt en yoghurt, 1 eple, 1 banan, 1 plomme + en te. Skal ha bringebær også i dag.

Altså MASSE fiberrik mat :Nikke:

Nå må jeg legge meg ned. Har stått og gått i hele dag...

Auf wiedersehn :vinke:

(beklager at jeg ikke svarer dere alle...stumpen er for ubehagelig :rodme:

Gjest gjesta
Skrevet

Huff, den stakkars stumpen din. Det høres ikke noe godt ut! :klem:

Skrevet

Det høres ikke gøy ut, nei! Håper fiber og apotek-sakene gjør susen! :Nikke:

Gjest Rognebær
Skrevet

Åh, stakkars deg! Det der høres IKKE noe godt ut! Jeg synes kiwi-og-vann-trikset hørtes bedre ut enn isbit-i-rompa-triksen, forresten. :ler:

Håper det bedrer seg! :klem:

Skrevet

Hei igjen jenter og tusen takk for trøstende ord :ler:

Det har blitt mye bedre faktisk. Det er vondest etter at stikkpillen er satt ettersom jeg aldri har hatt noe oppi der i hele mitt liv... :sjenert: . Har jo spist bra i dag og bommelommen i stad bare skled ut (ja jeg vet dere liker alle disse rumpedetaljene jeg kommer med ;)). Har jo kun ubehag når jeg strammer endetarmsmuskelen. Håper jeg får tatt den tidlig før den tar helt av.

Men dere...Lactulose for man VIRKELIG luft i magen av! Jeg har ikke vært plaget med det i det hele tatt gjennom svangerskapet, men nå tar jeg virkelig igjen for det :ler:

Eller har jeg spist lunsj med den nybakte mammaen, lilletulla og voff. Tulla sov i de 3-4 timene vi var sammen. Inn og ut av butikker, litt tafsing osv. Dritnydelig er hun!

Nå ser mannen storkamp (danmark-frankrike) mens jeg sitter på lillerommet (barnerom om et halvt år...dersom vi ikke har flyttet) og ser på tv og sjekker nettet.

Ha en god kveld girl. Svarer dere i morgen :Nikke:

Skrevet

Huff... stumpen høres ikke god ut. Til trøst har jeg et rumpetroll jeg også - men den er overhode ikke vond eller plagsom. Har derfor ikke prøvd å få bukt med den ennå.... :sjenert:

Tusen takk for mange mange koselige hilsner (og morsomme) i boka mi mens jeg har vært opptatt med andre ting... :sjarmor:

Ha en fin dag! :kyss:

Skrevet

hva er et rompetroll a? :klø: Hvordan kjenner du igjen de? På sveisen? :ler:

Skrevet

Cr@sh: godt å høre det ikke er meg :Nikke:. Kan tenke meg dere har hatt noen fine dager sammen nå, ja ;)

Izaria: Ja, kjenner dem igjen på sveisen :ler:. Disse flotte stumpetrollen aka hemorroider er noe som ofte følger med graviditeten. Sikker på at dette er noe å se fram til? :ler:

Skrevet
Izaria: Ja, kjenner dem igjen på sveisen :ler:.  Disse flotte stumpetrollen aka hemorroider er noe som ofte følger med graviditeten.  Sikker på at dette er noe å se fram til?  :ler:

:ler:

Ja det har jeg også hørt...men helt ærlig hvordan ser de ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...