-TeddyToria- Skrevet 18. mai 2006 #1061 Skrevet 18. mai 2006 Også må jeg bare skrive at det er 100 dager til termin!!!!! ← :hoppe: Heretter går det bare radig unna med nedtelling! Forresten; synes du hadde fine tall fra JM-kontrollen den 16. mai! Greit å være obs på vekten ja, og spise sunt, men noen kg kan man rett og slett ikke kontrollere...dessverre. Håper du går de greit av deg igjen uansett! Joda, VIF vant...men bare vent, vi skal knuse Enga til slutt. Tror det er snudd rundt i år - at Start-gutta mine tar innersvingen ETTER ferien i steden for før slik som ifjor! Så det så!
IdaC Skrevet 18. mai 2006 #1062 Skrevet 18. mai 2006 100 dager igjen Det er ikke lenge til vi har de små nurkene våre i armene Det høres ut som at dere hadde veldig koselig dag i går. Var ikke mye ute dere heller? Syns det er så syns med dette været jeg, for det er jo så hyggelig å være ute på 17. mai. Men, men, vi får satse på bedre vær neste år, da skal vi trille de små og være så stolte atte Mannfolk og fotball sier nå jeg. Heldigvis så er min ikke så fotballgal, ellers så ville jeg ikke giftet meg med ham , men noen kamper må han bare se. Møtte ei vennine her om dagen, og hun fortalte om da hun foreslo til sambo hvilken dato de kunne gifte seg på, da sa han nei det kan vi ikke, jeg er opptatt den helga. Hva er du opptatt med? Det er viktig fotballkamp den helga Tror hun er litt oppgitt ja Du får si ifra hvis du kommer på noen gode middagsforslag, for her er det også helt blankt med ideer. Kos deg med voffen og magen
Gjest Myztica Skrevet 18. mai 2006 #1063 Skrevet 18. mai 2006 Linkri: Er det noe galt med en 5 kilos unge eller???? Vil du ha bråk??? Veide det nemlig selv... hihihi... MEN, jeg vil absolutt ikke ha en kjempe unge for da kommer jeg til å begynne å . Det er visst den siste måneden som har mest å si for barnets vekt når det kommer til det vi dytter i oss. ← Er ikke noe galt med en 5 kilos unge da... Tenkte bare på meg selv som måtte presse den ut jeg (er litt egosentrisk jeg sjø... ) Tenk, nå har du bare 100 dager igjen til termin!! Får håpe tiden går fort! Og ang vektøkning. Dama til stebroren min er veldig slank i fra før, og hu la på seg 25 kg i svangerskapet. 3 mnd etter fødselen var alt borte igjen, pluss litt til. Hu kunne ønske hun kunne beholde litt hu da, men kiloene bare rant av henne.. En liten oppmuntring
Murmelmy Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1064 Skrevet 18. mai 2006 TT: Vekten er vel ikke noe jeg bekymrer meg for. Vet det kommer til å renne av etter fødsel. Jeg tok det egentlig opp med jordmor for å gi meg selv et spark eller to i baken. Sukker påvirker jo barnet og jeg vil helst ikke ha en like stor baby som meg selv. Fem kilo er liksom ikke det jeg vil trykke ut vaginalt . Når det gjelder fotballen så har jeg svart deg i dinegen dagbok idaC: Ja, vi var inne omtrrent hele dagen. Oslo sentrum orker jeg ikke på 17. mai og skal holde meg unna byen så lenge jeg kan mtp at det nå kommer en som kanskje vil finne det litt mer interessant enn meg. Mannen har to lag: lyn og arsenal. MEN, hadde han droppet en evt bryllupsdag pga fotballen så skulle han fått merke hvem av oss det er som sparker hardest . Har selv spilt fotball i femten år så har et ganske så bra tilslag. Kan vel skyte på meg at jeg sparket vel så hardt, om ikke hardere, enn gutta . Vi har fremdeles grillen til svigers så det er mulig det blir litt grillings. Kanskje grillet fisk med litt pastasalat? Vi får nå se... LinKri: Bare spøkte med deg vennen og vil helst gjøre det jeg kan for å ikke trykke ut en selv. Har derfor startet et sunnere og bedre liv . Og masse takk for gode ord vedr vekten. Tenk at på den tiden her i fjor veide jeg rundt 60 kg og er 176cm høy. Ganske så mager, med andre ord. Lunsjen er fortært! 2 havre knekkebrød med gulost og agurk. Kakao på skummet mel uten sukker 8slik jeg liker det). Frokosten var frokostblanding med rosiner og skummet melk + en kopp kaffe latte. En stooooor kopp...har stjålet den på Starbucks
Murmelmy Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1065 Skrevet 18. mai 2006 (endret) Har et spm fra dere andre gravide: Kjenner dere igjen disse smertene jeg nevner i magen? Er det en form for kynnere? Har jo tydeligvis vært veldig heldig mtp slike graviditetssymptomer så langt, men har nå hatt to netter hvor ting ikke har vært så altfor godt. Gudskjelov passer godgutten på å berolige mamman sin ved å si i fra om at han fremdeles har det bra . Nå er det snart Oprah... Endret 18. mai 2006 av Murmelmy
Murmelmy Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1066 Skrevet 18. mai 2006 Å HERREGUD :hoppe: Har nå ligget på sofaen og kjent litt på magen. Satte fingrene inn rett under ribbeina, over navelen og kjente noe hardt. Det dunket tilbake og han flyttet litt pås eg. Fant der det var hardt igjen og han svarte. HERREGUD, JEG KJENTE SØNNEN MIN!!! Akkurat som om jeg tok på helen hans eller noe...helt vanvittig og verdens beste følelse. Gjentok dette flere ganger og han svarte meg... Blir helt mutt her jeg sitter. Ringte mannen men han tok ikke telefonen. Gleder meg til han ringer tilbake. Nå er jeg helt i skyene :grine2:
Skytte Skrevet 18. mai 2006 #1067 Skrevet 18. mai 2006 :grine2: Nå skule jeg skrive så mye her men nå ble jeg bare sittende å se for meg kosestunden din med lille gutten!!! Så herlig!! Jeg elsker når jeg puffer på magen og får svar!! Hørtes ut som en herlig feiring igår da! Og forresten så er jeg veldig glad i potetsalat.... Sånn i tilfelle du lurer.... Lykke til på vektjakt!
Pepita Skrevet 18. mai 2006 #1068 Skrevet 18. mai 2006 Så herlig at du kjente gutten og fikk respons!!! Må litt for 100 dager til termin, det er jo snart!
Gjest Rognebær Skrevet 18. mai 2006 #1069 Skrevet 18. mai 2006 Å, er det ikke supergøy å dytte på magen, kjenne at det flytter seg, og så få en real dytt tilbake til svar? :grine2: Herlig! Takk for koselig hilsen i dagboka mi! Jeg lover, tiden frem til terminen din kommer til å FLY avgårde! Sommeren er kort...
Murmelmy Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1070 Skrevet 18. mai 2006 ØNSKEBREV TIL FØDSEL OG BARSEL Ønsker til fødsel/føden; Epidural, epidural, epidural… Jeg veide selv 4.980 g og har ingen behov for å være urkvinnen når det gjelder å føde. Jeg ønsker at alt skal gjøres til barnets beste, men vil veldig gjerne ha litt hjelp på veien. Mine ønsker går i hovedsak til tiden etter at lillegutt har kommet til verden. Verken min mormor, mor eller tante har hatt melk til å amme. Mamma ble igjen ekstra dager på sykehuset for å få hjelp til dette og ble koplet til diverse pumpemaskiner. Til slutt ga de opp og jeg og mine to søsken har alle vært flaskebarn. På grunn av dette har jeg innsett at ikke alle er skapt til å amme og slått meg til ro med dette. Jeg vil gjøre alt jeg kan og ønsker den hjelp jeg kan få på området (en av hovedgrunnene til at jeg søkte med til Rikshospitalet). MEN, jeg vil veldig gjerne at denne hjelpen skal forekomme på en rolig og velmenende måte. Helst vil jeg at jeg skal kunne forholde meg til et fåtall av pleiere mtp dette med amming. Det er et stort nok press på meg fra før til at jeg trenger 5-10 ulike mennesker hengende over meg, draende i brystene mine. Håper dette vil bli tatt hensyn til da jeg ønsker en koselig og minnerik tid på barsel. Tusen takk for at jeg fikk dele mine tanker… Med vennlig hilsen, Fikk ånden over meg og ettersom jeg er kjent for å utsette ting til det lengste så skrev jeg et utkast nå på fem minutter... Har dere noen flere innspill?
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #1071 Skrevet 18. mai 2006 Hei snuppa! Da har jeg sendt søknad om fødeplass pr.mail. Tusen takk for tipset! Håper den blir innvilget..... Hvor lang tid tok det før du fikk svar?
IdaC Skrevet 18. mai 2006 #1072 Skrevet 18. mai 2006 Nå har du skrevet så mye her på de få timene jeg ikke har vært innom at jeg ikke helt vet hor jeg skal begynne Magevondt: tok jo opp dette med han derre gyn, og har sier at det er helt sikkert kynnere jeg kjenner. Noen kvinner har vonde kynnere, sånn som meg, mens andre ikke føler dem eller kjenner dem men er ikke vonde/ubehagelige. Men han så på det som positivt, for da trener livmoren seg til fødsel. Og de smertene du beskriver, om å måtte gå fremoverbøyd, det er akkurat slik jeg og kjenner det. Jeg ble helt rørt da jeg leste om kosestunden med godgutten :grine2: Så herlig Murmel, tenk at det lever et lite menneske i oss, og om ikke så altfor lenge så kan vi kose med dem så mye vi vil. Gleder meg jeg Det brevet syns jeg ser bra ut. Du har skrevet om ønskene og tankene dine, så nå vet de hva du vil. Kanskje jeg og må skrive sånn brev? Har ikke tenkt på det engang jeg...
Cr@sh Skrevet 18. mai 2006 #1073 Skrevet 18. mai 2006 Åh... ble helt :grine2: av å lese om seansen med sønnen din som svarer... DET ER HELT FANTASTISK! Også må jeg :hoppe: litt for 100 dager igjen til termin!
Murmelmy Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1074 Skrevet 18. mai 2006 Xavia:Så bra at du har sendt mail! Tror jeg fikk svar i løpet av et par dager og det var t.o.m. i romjulen . Du får selvfølgelig plass! idaC: Vet jeg har vært særs aktiv i dag, ja . MEN det har liksom skjedd så mye . Kosestunden med jr. var absolutt fantastisk og har hatt flere av dem i dag. Cr@sh: Ja tenk at det er sønnen min . Kan nesten ikke tro at jeg har en sønn i magen...det er så uvirkelig. Snart er det 99 dager igjen :grine2: Har skikkelikke vondt i hele magen. Kan kanskje betegnes som skikkelige tak...veldig vondt i hvertfall og det likner på det jeg hadde i dag morges. Håper det bare er vonde kynnere...gleder meg ikke til riene Mannen har ligget lenge med hånden på magen og lillegutt har virkelig boltret seg. Gøy Må legge meg ned...har så vondt i magen at det er vanskelig å puste uanstrengt.
Gjest gjesta Skrevet 18. mai 2006 #1075 Skrevet 18. mai 2006 ...gleder meg ikke til riene ← *fnis* Det er ikke noe å glede seg til nei.....
Murmelmy Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1076 Skrevet 18. mai 2006 *fnis* Det er ikke noe å glede seg til nei..... ← Tror jaggu jeg skal legge meg snart med mannen...har så vondt i magen . Virker ikke som om godgutten bryr seg nevneverdig for han sparker og slår meg stadig vekk. Og godt er det! Mannen er ute på sistetur med voff og går innom boden for å hente storekofferten. Skal pakke i morgen til Warsawa-turen. Mamma og jeg reiser lørdag morgen og vi er enige om å oakke lite i store kofferter så vi kan shoppe som gale Nattinatt
-TeddyToria- Skrevet 18. mai 2006 #1077 Skrevet 18. mai 2006 Åh, herlighet...så koooooselig å hilse på go´gutten på den måten - leke litt! Herlig!!! Forresten; jeg kan si så mye som at jeg aldri har interessert meg for fotball før jeg flyttet sørover og har gitt søren i VIF og Lyn... Når jeg så flyttet hit ble jeg kjent med bl.a Marius Johnsen som spiller for Start - han er en venn av mannen...og videre kjent med Kristoffer Hæstad. Så ble jeg jo litt intr. i fotball da og det ble 100% naturlig for meg å heie på GUTTA MINE; bokstavelig talt! INGEN kan få meg fra det assa - sorry! De gule og svarte fulga derimot... De har vi IKKE noe til overs for nei! :grine2: Flott ønskebrev!
Murf Skrevet 18. mai 2006 #1078 Skrevet 18. mai 2006 Kos deg i Warzawa! Er kjempelenge siden jeg var der sist, men husker en superfin kunstplakatbutikk i gamlebyen. (Elendig tips, siden jeg ikke husker HVOR den lå, HVA den het eller om du liker kunstplakater...) Ønskebrevet så ryddig, kort og greit ut, tror det er lurt av deg å ikke skrive i minste detalj hvordan du vil at fødselen skal skje, siden mye kan skje underveis som man ikke kan forberede seg på 100% uansett, og risikerer en stor skuffelse hvis alt ikke går etter "drømmen". En kollega kom nå tilbake fra fødselspermisjon og fortalte i det vide og brede hvor flink hun var som hadde gjennomført uten smertestillende... og jeg fikk følelsen at jeg var ei kjempepyse som kunne tenke meg muligheten for at jeg kunne få noe... Jaja. Min fødsel, mitt valg.
Murf Skrevet 18. mai 2006 #1079 Skrevet 18. mai 2006 Grattis med 100 dager! Om en halv time er det under 100 dager til termin!
Murmelmy Skrevet 19. mai 2006 Forfatter #1080 Skrevet 19. mai 2006 TT: Da forstår jeg . Men bra du holder deg unna fuglene Murf: Noen tenker ikke lengre enn sin egen nese, altså . Vet ikke om hun skjønner selv at det er sabla dømmende å komme med slike uttalelser. Akkurat som om jeg skulle sagt at alle utlendinger er kjeltringer eller all nordmenn er kjedelige, potetspisende tullinger. 99 dager i dag Ikke akkurat mye hjelp i deg med denne Polen-greie altså --------------------------------------------------------------------------------- I dag har MammaSarius og jeg vært på Foreldre&Barn messen. Fikk kjøpt to lyseblå helsetepper og et håndkle på Fru Lyng samt et stellehåndkle fra Laban (var det det det het, MS?) Nå skal jeg snart hente mannen på jobb ettersom jeg har bilen. har kjøpt inn til hjemmelaget pizza i dag. I morgen kommer mamma kl 06 og henter meg...deretter bærer det av sted til Warsawa Ha en super idol-kveld, jenter!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå