Murmelmy Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1041 Skrevet 16. mai 2006 Hjemme fra jordmor Tallene for 25+3 (21+4) er som følger: Vekt: +11 (+7) BT: 125/60 (130/60) Urin: neg Ødem: 0+ (0+) Fl/min: 142 (140) Sf: 25cm - helt på den øverste grønne streken. Akkurat som sist Kommentar: Bedre av migrenen, skal til kiropraktor, enk. kynnere, kjenner brra med liv. Vi snakket endel om vektøkningen min...jeg som tok det opp for nå er det full skjerpings. Hun sa det ikke var ille, men at jeg skulle passe på. Spurte litt om hvordan mamma la på seg og gikk ned igjen og det er nok slik at vi går opp endel i svangerskapet men går lett ned igjen. Håper i hvertfall det Men som sagt, full skjerpings! Tror jeg skal invistere i en bra vekt. Enkelt og greit. Så slipper jeg å vente en måned for hver gang. Også kan jeg veie meg med tømt blære, uten mat og klær. Ha en super dag folks! IdaC: jordmoren min mente også det kunne være kynnere...
IdaC Skrevet 16. mai 2006 #1042 Skrevet 16. mai 2006 11 kilo ja Men du er er jo veldig tynn i utgpunktet. Det er vel mer vanlig å legge på seg mer da? Skjerpings ja, det sier jeg hver eneste dag, men gjør jeg noe med det , nada! Men jeg har vekt og prøver å passe på litt. Min søster la på seg ca 30 kilo med førstemann, og det skal IKKE jeg gjøre nei. Mamma hadde lagt på seg ca 10 med oss begge, så jeg vet ikke hvor "arvelig" det er. Kanskje jeg har arvet de genene? Sa hun jordmora di noe om det er vanlig at kynnere skal være så sinnsykt vonde?
Murmelmy Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1043 Skrevet 16. mai 2006 Takk for oppmuntrende ord, vennen Ja hun mente det var kynnere...så lenge de ga seg.
Murmelmy Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1044 Skrevet 16. mai 2006 Da har jeg satt Focacciadeigen og den hjemmelagde potetsalaten er ferdig og godgjør deg i kjøleskapet. Skal bake digre muffins også men lurer på om jeg skal ta det i morge...så de er helt ferske. Hva tror dere??? Og nå sitter jeg med en hel kurv oppskårte jordbær med vaniljesaus foran meg. Sunt og godt
IdaC Skrevet 16. mai 2006 #1045 Skrevet 16. mai 2006 Hvis du har tid til å bake muffins i morgen så er nok det det beste. Jordbær fikk jeg og lyst på nå Tror jeg skal ta meg en tur ut for å kjøpe jordbær, tomater, salat og agurk. Har egentlig ikke lyst til å gå ut, for da må jeg kle på meg
Skytte Skrevet 16. mai 2006 #1046 Skrevet 16. mai 2006 Må bare le litt av IdaC her! Akkurat sånn pleier jeg å tenke noen dager,det er best å bare være hjemme og slippe å stelle seg så mye Godt å ha sånne pysjamasdager inni mellom! Bra kontroll da! Er visst den store kontrolldagen idag.Så langt har både du,jeg og Miip vært avgårde! Syns ikke du skal tenke så hardt på de 11 kg jeg.I allefall hvis du er slank fra før,og du ser nå bare tynn og fin ut på magebildene så! Ei venninne av meg som kanskje veier 55kg til vanlig la på seg 30 kg med første ungen.Det tok null komma svisj med tid så var hun presis like tynn igjen! Åååå...jordbær med vaniljesaus....*dån* Det er søren meg så godt at jeg får helt frysninger!! Og frossne rips med vaniljesaus...Mmmmm!! Så flink du er til å ordne mat da!Hjemmelagd potetsalat er jo minst hundre ganger bedre enn den du kjøper! Er foccia noe slags brød?! Tilgi en landsens bondeknøl for sin uvitenhet her....... Det hørtes bare så spennende ut! Ha en koselig tirsdag!
Gjest Epona Skrevet 16. mai 2006 #1047 Skrevet 16. mai 2006 Heihei! Innom en snartur med ønske om en riktig fin 17. maifeiring i morgen! Klem fra Epona & Knøttet i magen
Murf Skrevet 16. mai 2006 #1048 Skrevet 16. mai 2006 åååååååååå! Nå fikk jeg lyst på focaccia! Og jordbær! God 17.mai!
Murmelmy Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #1049 Skrevet 16. mai 2006 idaC: ;uffinsingrediensene er målt opp i hver sin skål så det er klart for snarbaking i morgen . Har du kledd på deg nå da??? Skytte: Focaccia er et italiens brød lagd med olivenolje, gjær, salt, mel og durummel. Det stekesi langpanne med rosmarin og evt. andre ingredienser og krydder. Jeg hadde skivede cherrytomater på halve. Her er en oppskrift, men det er ikke den jeg har brukt. Veldig godt med alt mulig fyll Når det gjelder vekten så vil jeg være litt mer obs på hva jeg dytter i munnen. Så lenge jeg vet at det ikke er de jelt store utskeielsene fremover så får vekten vise det den måtte ønske...men vil ikke ha en kopibaby av meg selv på 4.980 gram. Epona: Happy 17th of May to you too!!!!! Murf: NAM NAM!!! God 17. mai til deg også! -------------------------------------------------------------------------------- Vært flink i dag! Dekket bordet til middagen i morgen, laget potetsalat, focacciabrød, gjorst i stand til muffinsbaking i morgen, satt fram tilbehør til isen vi skal ha til dessert, vasket og ryddet i de skapene og skuffene vi har tørrvarer, vasket sengetøy m.m. Har til og med blitt med mannen på fotballkamp . Lyn er så jævlig dårlige! Nå skal jeg slappe av med csi og datan. Mannen har vært ute med voff og skal legge på sengetøy samt snu sengemadrassen. VÅLERENGA LEDER 2-1!!!! til TEDDY TORIA!!! Kommer sterkere tilbake
Pepita Skrevet 16. mai 2006 #1051 Skrevet 16. mai 2006 Korttidsminne her om dagen, så det jeg har tenkt å skrive, forsvinner før jeg rekker å skrive det! Men en god får du hvertfall!
Cr@sh Skrevet 16. mai 2006 #1052 Skrevet 16. mai 2006 :blaaruss: Innom for å ønske deg en fin 17. mai, vennen!
IdaC Skrevet 16. mai 2006 #1053 Skrevet 16. mai 2006 Nei jeg orket ikke å kle på meg Jeg gjorde det like før mannen kom hjem da. Men han kom med 2 jordbærkurver så da var jeg fornøyd Men jeg måtte en tur til butikken for å handle til i morgen allikevel... Du har vært like effektiv som meg i dag jo! Det er så deilig med rent sengetøy. Mannen og jeg pleier å ta på nytt sammen, da vi har dobbeltdyne blir det mye lettere når vi er to Håper du får en super dag i morgen vennen. Tenk at neste 17.mai kan vi trille de små nurkene våre
-TeddyToria- Skrevet 17. mai 2006 #1054 Skrevet 17. mai 2006 HURRA FOR 17. MAI :flagg: Ha en strålende dag!
iss Skrevet 18. mai 2006 #1057 Skrevet 18. mai 2006 Er visst ett par dager siden jeg var innom her ser jeg! Sånn er det når dagene flyr avgårde.. Håper du får en fin dag da! Selv om været her er styrtregn
Murmelmy Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1059 Skrevet 18. mai 2006 Se så mange som har skrevet hilsner til meg!!! Blir så glad !!! Tusen takk for hislner Xavia, MissS, Cr@sh, IdaC x2, TT, Skytte, iss og miip. Vi hadde en kjempe koselig og avlappende dag i går. Perfekt for humøret og formen vår . Håper deres dag svarte til forventningene!!! --------------------------------------------------------------------------------- I går våknet mannen og jeg 8.15 av oss selv. Hørte faktisk ingen korpsmusikk noen gang i hele går bortsett fra på tv, da... Jeg hoppet i dusjen mens mannen dro på joggetur med voff . Fikk laget en skinkepai til frokosten vi skulle på kl 10.30, samt en kremet pastasalat med vårløk, hvitløk og cherrytomater. Veldig godt Kom oss til frokost og der var det så utrolig mye god mat! Venninnen min er den fødte vert og elsker å styre og ordne. At hun er i sin niende måned i svangerskapet er visst ingen hindring . Var der til rundt kl to før vi dro til svigers for å hente grillen og så hjem til voff. Kom hjem, la meg på sofaen og sov litt Stod opp ved firetiden og lagde hjemmelagde sjokolademuffins med litt hvit sjokolade i midten. DRITGODE og oppskriften er i det siste nr av Mamma. Gjestene kom ved seks-tiden og vi startet vel å grille en time senere. Koste meg med pastasalat, focacciabrød, indrefilet av storfe og salat. Alt hjemmelaget (utenom køttet, da ). Nyyyydelig!!! Til dessert hadde vi forskjellige typer is, valgritt strø og tilbehør + muffinsene. YUMMY! Straks fotballkampen hadde begynt mistet vi kontakten med mannen. Han var høyt og lavt i sofaen og til tider satt han og gynget . Han kom tilbake til oss da kampen var ferdig. Gjestene gikk, vi ryddet opp alt (kremt, jeg ryddet mens mannen leste om kampen på internett) og gikk og la oss. I dag våknet jeg med mannen og hadde kjempe vondt i høyre side av magen. Blir litt skremt av disse vondtene altså. Vet jo liksom ikke hva det er :klø:. Magen var litt hard og jeg gikk krokbøyd ut på badet for å slå lend. Ble litt bedre, men ikke helt. Gikk og la meg igjen og våknet igjen rundt kl ti. Deilig... Har vært ute med voff i det nydelige været vi har her på Østlandet og både han og jeg lengtet inn igjen. Nå ligger han og sover, er veldig kosete og straks skal vi legge oss på sofaen. Kjøpte det nye Gravid-bladet på mandag men har ikke lest det ut ennå. Tenkte jeg skulle dra med mannen på vekt-jakt når han kommer hjem fra jobb. Vi skal ha en OBH Nordica 6289 Monitor vekt som vant testen på Tv2 hjelper deg. Middag i dag? Veititj. Hakke peiling. Mannen får nok besøk av hans forlover. han glemte mobilen sin her i går samt de skal spise litt potetsalat. Jeg likte den ikke, men det gjorde alle de andre og det var jo supert! Likevel hadde jeg nok ikke trengt å lage en salat på 3 kg poteter Ha en fin dag, jenter!
Murmelmy Skrevet 18. mai 2006 Forfatter #1060 Skrevet 18. mai 2006 Også må jeg bare skrive at det er 100 dager til termin!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå