MammaSarius Skrevet 4. mai 2006 #921 Skrevet 4. mai 2006 Ingen gode forslag jeg heller. Mangel på vanngymnastikk? Håper du får det fint hos mamsen!
-TeddyToria- Skrevet 4. mai 2006 #922 Skrevet 4. mai 2006 En ting til... ...er så sinnsykt støl i leggene og skjønner ikke riktig hvorfor. Gikk absolutt ikke langt i går og trapper har jeg heller ikke trasket mye i. Noen forslag? ← Kan være begynnelsen på evt. leggkramper! Jeg fikk det i sv.skapet, men hadde først veldig støle legger...og det vedvarte jo! Spis gjerne magnesium! Ellers er det jo godt at du føler du har det uforskammet bra!
IdaC Skrevet 4. mai 2006 #924 Skrevet 4. mai 2006 Jeg opplevde det samme med leggene for par uker siden. Det var så vondt at jeg klarte nesten ikke å gå, og jeg hadde heller ikke gått mye på forhånd. Men det ble bra etter et par dager. Kanskje noe sånt du også har fått? Håpe, håpe... Nå koser du deg nok hos mamsen din i det fine været tenker jeg
Skytte Skrevet 4. mai 2006 #925 Skrevet 4. mai 2006 Plagsomme legger hører visst med ja..har det jeg også og det er helt blæh innimellom... Meeen nå ville jeg bare ønske deg ei kjempefin helg! Kos deg hos mammaen din!
Murmelmy Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #926 Skrevet 4. mai 2006 Tusen takk for hilsner og velmenende råd Er fremdeles like støl i leggene. Har vært det nå i tre dager eller så, dvs at svømmingen ikke har hatt noen innvirkning . Som beskrevet så er det kanskje bare noe som kommer pga graviditeten? Eller jeg får håpe at det gir seg som med Ida... *funderer* I dag kjørte jeg mannen til kaia. Dro så videre utover til mamma (45 min kjøretur) og var nesten framm da mannen ringer og sier han har glemt telefon og lommebok i bilen . Kunne kverket ham! Kjørte tilbake, gråt av sinne og frustrasjon og møtte mannen med en sur mine...som sprakk da jeg så gutten min. Måtte le litt av meg selv, kjeftet litt på ham og forlangte en fin gave som takk for kjøreturen . Mamma skulle til legen kl 12, så jeg dro innom Åpent bakeri og kjøpte lunsj. Var så innmari sulten...og voffen måtte tisse. Dro så ut igjen og var framme hos mamma ved ett tiden. Og dere...mamma og jeg har bestilt tur til Warsawa om 16 dager!!! Gleder meg masse- Skal bo midt i byen på et superflott hotell til en rimelig penge. Vi skal shoppe, spise godt, ta kroppspleie og rett og slett bare kose oss. Blir borte i fem dager og fire netter. Gleder meg masse!!! Har vært litt enstelig for at jeg har fått cellulitter. Mamma tok en titt og avkreftet dette med det samme (i tillegg er det jo arvelig - ingen i vår familie har det)... Pga mindre trening er ting naturligvis blitt slappere , men det jeg har er bare litt "slapp" hud som absolutt kan trenes bort etter graviditeten. Har jo hatt det før (da jeg bodde i Australia) og borte ble det Oppdatering fra meg i dag. Nå surfer jeg litt rundt samtidig som jeg ser på Jack Bauer og 24. Spiste nettopp to skiver men er fremdeles sulten Ha en fin kveld jenter! Merker at øynene er blitt litt tunge etter en lang dag. Stod jo opp før fem...
Murmelmy Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #927 Skrevet 4. mai 2006 Også ringte svoger i utlandet i stad...Svigers var der helgen som var og jeg vet de har shoppet som bare det til godgutten. Veldig koselig...
Cr@sh Skrevet 5. mai 2006 #929 Skrevet 5. mai 2006 Så digg med tur til Warsawa! Jeg vil også på tur! Ha en fin-fin dag!
IdaC Skrevet 5. mai 2006 #930 Skrevet 5. mai 2006 Jeg blir så glad av å se avataren din Murmelmy. Jeg er bare nødt til å dra på smilebånd når jeg ser den Disse mannfolka altså, hva skulle de gjort uten oss??? Stakkars Murmel som var så sinna og frustrert , men det var nok mye hormoner med i bilde der ja Warsawa tur høres deilig ut! Syns det er godt du får deg en tur siden det ikke ble noe av Mallorca turen. Nå ble jeg glad på dine vegne vennen Jeg regner med at det blir en utedag på deg i dag siden det er nydelig vær, men lov meg at du skal ta deg gode og lange pauser så du ikke blir helt utslitt utslitt Murmel vil vi ikke ha noe av nei! Ha en strålende dag
Gjest Myztica Skrevet 5. mai 2006 #931 Skrevet 5. mai 2006 Takk for koselige hilsner i dagboka mi Fant ut at jeg måtte titte innom din også Så kos med tur til Warsawa da! Misunner deg litt der altså
Murmelmy Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #932 Skrevet 5. mai 2006 Hei hei Peony, Cr@sh, IdaC og LinKri Ja, jeg gleder meg masse til tur med mutters. SYnes det er velfortjent IdaC: Så bra du liker avataren! Måtte ha en som løy på meg mer aktivitet og energi enn jeg egentlig har.... LinKri: Koselig at du er innom! Ja som Ida har gjettet har jeg tilbragt mesteparten av dagen utendørs. Først ute på tur med voffen (morgenturen), så i bilen bittelitt, og deretter på Majorstua. Var innom SmartClub for å hente en koffert som har vært til rep. Leverte den 12. april og den er ennå ikke ferdig . Også fikk jeg bestilt "penner" til mannens mobiltelefon. Hans er knekt og da funker det dårlig. Møtte så søs til lunsj og kaffe på Majorstua. Vi satt i Valkyrieparken sammen med voffen. Koste oss i solen... Deretter gikk hun på universitetet mens jeg stakk bort til Stensparken. Voffen fikk hilst på gamle kjente. Bestevenninnen min dro tidligere fra jobben og møtte meg på Sfinxen apotek på Majorstua. Mamman hennes jobber der så jeg fikk apotekets babypakke i dag. Man får den jo ikke før tidligst tre uker før termin eller tre uker etter. Var kjempemye fint i den! Deretter gikk vi ned Bogstadveien, Hegdehaugsveien og så opp til Stensparken igjen med is i hånden (hun er høygravid). Vi satt der og slikket sol en god stund før jeg kjørte henne hjem og deretter vendte nesen hjemover. Har selvfølgelig vondt i korsryggen, men leggene og stumpen er vesentlig bedre. I går kveld fikk jeg forresten så sinnsykt vondt i baken at jeg måtte legge meg på gulvet. Lå der og vrei meg av smerte i rundt ti-femten sekunder Nå har jeg spist middag: To skiver valnøttbrød med banan og to kaffe latter. Har lagt sjokkis i kjøleskapet som jeg skal kose meg med etterpå...nam nam. Har forresten shoppet litt til meg selv på HM i dag! En orange singlet, en brun og hvitstripete singlet, en rosa t skjorte med v-hals, lange dingleøredobber og spenne til håret. Fornøy alt til under 300kr Mannen kommer ikke hjem før i morgen, så her blir det internett og tv i dag. Idol og gullrekka på NRK.
Cr@sh Skrevet 5. mai 2006 #934 Skrevet 5. mai 2006 Deilig med litt shopping. Selv har jeg handlet litt til Lillegutt i dag... det er også kjempemoro! Det er så mye fint til de små... Syntes det er myyye lettere å shoppe til han enn til meg... Kos deg med TV og internett i kveld... Tror det blir Idol og Gullrekka her også... + litt kos på verandaen... Goood helg!
Murmelmy Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #935 Skrevet 5. mai 2006 MissS: Cr@sh: Ja det er utrolig mye fine ting til de små der ute. Og spesielt til gutter, synes jeg! Kanskje fordi jeg ikke er så glad i bare rosa på småjenter... Jeg har vært ute i solen i hele dag så nå koser jeg meg inne. Fikk vite i går at svigermor har gått berserk i Scotland med shopping til lillegutt. Nå er de i Italia så hun finner nok noe der også . Veldig koselig. Har nesten ikke kjent til godgutten i hele dag . Prøver å dytte i meg såpass mye sjokolade at han våkner til liv. Liker ikke dette her altså, i hvertfall ikke siden han pleier å være så veldig aktiv. I det jeg skriver dette så kjenner jeg litt dytting langt nede på magen... Tror det er han. Tror jeg får legge meg på sofaen med en skål kald sjokolade. Da er det best fårn at han virkelig tar i et tak
Huldra:) Skrevet 5. mai 2006 #936 Skrevet 5. mai 2006 Hei og hopp! Er alene hjemme i kveld jeg også, og koser meg også med "gullrekka" iskrivende stund. Håper du koser deg på sofaen og tar godt vare på deg selv og lille gutt Ha en finfin kveld vennen
Murmelmy Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #937 Skrevet 5. mai 2006 Rapport fra min tur på føden i kveld: Da er jeg tilbake. Var på Riksen kl 22 og dro igjen to timer etter. For det første kan jeg ikke få rost personalet der nok. De tok meg i mot med en gang og var alle tre superhyggelige Ok. Slik forløp det seg: Og husk at jeg ikke var stresset, lei meg eller hysterisk. Hadde på følelsen at alt var vel. Første jordmor (hun jeg snakket med på telefonen) møtte meg og tok meg med til et rom hvor hun lette etter hjertelyden med dopler. Startet på venstre side og fant den helt på høyre side. Hun beroliget meg med hjertet var klart og fint og slo regelmessig 140 slag i minuttet. MEN, hun ville snakke med legen om en evt UL. Så gikk hun. Etter en stund stakk hun hodet inn til meg og sa legen ville ta en titt. Hun selv skulle gå av vakt og dumme meg spurte hvorfor jeg skulle ha UL om det ikke var noe galt Etter enda en stund så kom min nye jordmor inn og jeg fikk snakket litt med henne. Hun sa det var rutine å sjekke med UL når mor kjente mindre liv. Det var ingenting galt . Hun målte så blodtrykket til 130/60 og konkluderte med at jeg sikkert var stresset pga situasjonen. I tillegg fant hun litt eggehvite i urinen min. Legen kom til slutt og tok meg med ned en etasje og til et UL rom. Vi gikk igjennom hele gutten og hun fant ikke noe galt. Han var veldig livlig og har selvfølgelig skiftet stilling. Han ligger med hodet opp og føttene ned - altså seteleie. Alt var så innmari tydelig (og kanskje ikke så rart ettersom de bruker det apparatet for å finne misdannelser). Han har oppstoppernese !!! Hun så nesebenet klart og ingen tegn til downs, og heller ikke spaltet leppe. Han er rett og slett perfekt! Jeg ble med henne opp igjen for at hun skulle fylle ut skjemaet mitt. Urinen ble forklart med at dersom jeg går mye )noe jeg gjør), det er varmt (som det er) og sent på kvelden så er det ikke uvanlig med eggehvite i urinen. Ikke hadde jeg noen tagn på diabetes med mitt blodtrykk. Han ble estimert til å være 24+1 (er jo 24+0 i dag) og 680 gram. Store, tjukke gutten min. Han hadde fin og stor mage Og her er et bilde av profilen hans:
IdaC Skrevet 6. mai 2006 #938 Skrevet 6. mai 2006 Å Murmel, jeg fikk helt gåsehud og visste ikke om jeg tørte å lese videre da jeg så rapport fra føden Kjente jeg fikk gåsehud. Det er virkelig godt å høre at alt var i skjønneste orden. Men det er nok best å ta en sjekk for mye enn en for lite. Håper du er roligere nå, og at du har klart å sove i natt. Kom du deg dit på egen hånd eller? Kanskje du må prøve å ta det litte granne mere med ro vennen? Håper at du får en fin lørdag og at mannen din kommer tidlig hjem
IdaC Skrevet 6. mai 2006 #939 Skrevet 6. mai 2006 Jeg så jo først tråden din på gravidforumet etter å ha vært innom dagboka di da, så jeg visste ikke om dine bekymringer (var fraværende fra kG i hele går, og det er utrolig hvor mye jeg går glipp av da) Men jeg glemte jo å hoppe for 24 uker tiden går jo så innmari fort! Ps: jeg lo veldig godt av det med mage i tråden din Trodde jeg skulle vekke mannen med latteren min
Gjest gjesta Skrevet 6. mai 2006 #940 Skrevet 6. mai 2006 Så godt at alt sto bra til! Og flinke deg som tok kontakt med føden når du var bekymret!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå