Murmelmy Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #601 Skrevet 27. mars 2006 En ting til: Legen sa forrige mandag at jeg var 17+1 og hadde termin 28. august. Når jeg plotter inn 28. august i terminkalkulatoren på Babyverden får jeg at jeg er en dag lengre. Hva er riktig egentlig? Spiller jo ingen trill i det store og hele, men er jo litt nysgjerrig da...
IdaC Skrevet 28. mars 2006 #602 Skrevet 28. mars 2006 Hei, så kjedelig hvis det er BL på gang, jeg har fått det selv og det er sååå vond så vondt. Hos meg begynte det etter å ha gått ute i ca en time, vondt nederst i korsryggen, med spredning til beina og stråling i hoftene. Nå de siste ukene er det blitt mye verre, jeg klarer ikke å gå lenger enn 10 min før det blir vondt. Og dersom jeg ikke setter meg når jeg begynner å kjenne det, så blir det så ille at jeg ikke kan ta flere skritt I hoftene kjenner jeg det så og si hele tiden, men det er ikke like vondt hele tiden. Håper du slipper det... Ha en fin dag
søndagsengel? Skrevet 28. mars 2006 #604 Skrevet 28. mars 2006 En ting til: Legen sa forrige mandag at jeg var 17+1 og hadde termin 28. august. Når jeg plotter inn 28. august i terminkalkulatoren på Babyverden får jeg at jeg er en dag lengre. Hva er riktig egentlig? Spiller jo ingen trill i det store og hele, men er jo litt nysgjerrig da... ← Siden 28. august er en mandag, og du da er 40+2, vil det si at du var 17+2 i går, siden det var mandag i går. Sånn at du skifter til nye uker på lørdager, og er 18 uker på vei førstkommende lørdag (jeg mener i hvertfall helt bestemt at det må bli sånn)
Murmelmy Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #605 Skrevet 28. mars 2006 Hei jenter! IdaC: håper virkelig jeg slipper unna. Har en liten hund som må mosjonertes, og han vil ikke forstå at mamma plutselig ikke klarer å gå turer med ham lengre... God bedring med din BL! Pondusa: Takk det samme!!! Søndagsengel?: Jordmor sa spesifikt at nå skifter du uke hver søndag... Menstermin er 27 august og UL termin er 28. august. Så om det er det ene eller det andre er vel egenttlig ett fett. MEN mye morsommere å være en -1- dag lengre
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #606 Skrevet 28. mars 2006 Har en liten hund som må mosjonertes, og han vil ikke forstå at mamma plutselig ikke klarer å gå turer med ham lengre... ← Trodde at det å gå faktisk var nyttig med tanke på å forhindre/bedre BL. Men det er mulig jeg er helt på bærtur nå.
Murmelmy Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #607 Skrevet 28. mars 2006 Trodde at det å gå faktisk var nyttig med tanke på å forhindre/bedre BL. Men det er mulig jeg er helt på bærtur nå. ← De mener visst forskjellig. Jeg går og går da jeg ennå kan det. Er jo ikke sikkert jeg har BL i det hele tatt. Men slik som Ida C har det som plutselig ikke klarer å gå et skritt, så er det jo ikke så lett å ta seg en langtur. Det går ennå bra med meg, så her gåes det!
søndagsengel? Skrevet 28. mars 2006 #608 Skrevet 28. mars 2006 Søndagsengel?: Jordmor sa spesifikt at nå skifter du uke hver søndag... Menstermin er 27 august og UL termin er 28. august. Så om det er det ene eller det andre er vel egenttlig ett fett. MEN mye morsommere å være en -1- dag lengre ← Ja, hver eneste dag på vei teller jo når man er gravid! :grine2: (Men det er rart at du skifter uke på søndager når du har termin på en mandag, for man har jo termin når man er 40+2... :klø: )
Murmelmy Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #609 Skrevet 28. mars 2006 Ikke vet jeg...men sånn får det bare væer
-TeddyToria- Skrevet 28. mars 2006 #610 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hei jenter! IdaC: håper virkelig jeg slipper unna. Har en liten hund som må mosjonertes, og han vil ikke forstå at mamma plutselig ikke klarer å gå turer med ham lengre... God bedring med din BL! Pondusa: Takk det samme!!! Søndagsengel?: Jordmor sa spesifikt at nå skifter du uke hver søndag... Menstermin er 27 august og UL termin er 28. august. Så om det er det ene eller det andre er vel egenttlig ett fett. MEN mye morsommere å være en -1- dag lengre ← Hvis UL sier 28. august er det DEN terminen du skal forholde deg til... Det er denne terminen legene tar utg.pkt i mtp. hvor langt du er på vei, overtid mm. Og da blir det som søndagsengel? skriver - nemlig at du skifter uke på lørdager! De har jo et sånt mystefistisk hjul disse legene og JM, og av og til regner de litt feil på det - så forhold deg til den terminen som er oppgitt som redigert etter UL på helsekortet! Din JM har antakelig regnet etter termin 27. august...uten å tenke over det! Altså, i dag er du 18+3! Endret 28. mars 2006 av -TeddyToria-
Murmelmy Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #611 Skrevet 29. mars 2006 Endret på tickeren i går, så da viser den termin 28. august. Enkelt og greit. Var hos legen i dag i forbindelse med sykemelding. Legen og jeg har utrolig god kjemi så vi snakket lenge om alt annet enn sykemelding og migrene . MEN...kom til slutt til tema og er nå hjemme i hvertfall tre uker til, som mest sannsynlig forlenges. Jeg fortalte jo som sant er at jeg har blitt bedre (men hodepinen er et helvete i dag), men hun ville likevel at jeg skulle slappe av. "Man går jo ikke gravid såååå mange ganger vet du, H", var svaret jeg fikk da jeg ikke ville "skulke" meg til en sykemelding. Hun synes vi har en fin arbeidsfordeling. Jeg som ikke føler jeg er berettiget en sykemelding, og hun som mener at hun må dytte litt vett inn i hodet mitt . Fin lege jeg har I dag kommer min gravide venninne på besøk og vi skal ha risengrynsgrøt til middag. Nam, nam. Dessert blir sitronfromage (som jeg må skyndt meg å lage nå!). God ettermiddag/kveld alle sammen!
Skytte Skrevet 29. mars 2006 #612 Skrevet 29. mars 2006 Innom i rasende full fart for å si hei!! Huff...ikke bra med vondter nei til dem!! Så fikk jeg jo bare AKUTT lyst på grøt da! Så nå vet jeg middagen imorgen! Grøt er så nammmmmm!!! Kos deg masse med venninnen din!
Murmelmy Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #613 Skrevet 30. mars 2006 Nå er jeg allerede i slutten av min nittende uke...det går så fort! I dag: Stod opp kl 07 av at voffen var utolmodig. Snill mor som jeg er (), stod jeg opp og gikk første luftetur. Kom hjem, sovnet på sofaen og stod opp kl 11 av at pappa ringte. Han lurte på hvordan det gikk på legetimen i går, da han trodde det hadde noe med tassen å gjøre. Gode pappa som om et halvt år er pappa til en ettåring og morfar til en nyfødt . Lagde meg lunsj og så på dr. Phil . Ordnet med alle papirer jeg trengte "rett kopi" av og dro ned til posten og sendte inn søknad på skole til høsten. Ambisjoner, jeg??? Tenkte å ta tretti studiepoeng fordelt på pedagogikk og matematikk ved Høgskolen i Oslo. Litt deltid og litt nettbasert. Tror det skal bli godt å ha noe som bare er mitt og at mannen og godgutten får vært litt sammen - bare de to. Vel hjemme igjen vasket jeg gulvene i hele leiligheten (tørket ikke støv ), vasket en maskin, redde sengen, brettet alle barneklærne (må bare finne plass til dem), vasket kjøkkenet, tok ut av oppvaskmaskin, tok ut og bretter klær fra tørketrommelen. Veldig flink synes jeg . Hater å vaske gulv, men tenkte jeg skulle gjøre det så vi slapp i helgen. Hvordan det går med ryggen min? Klarer ikke bøye meg ned, gjør konstant vondt, finner ingen riktig sittestilling. Ja i det store og hele går det veldig bra . Nå er mannen på vei hjem. Er her vel innen en halvtime. Ingen av oss har planer for middag så kanskje vi bestiller Peppes? Ikke vet jeg. Må ned i garasjen med noen poser når han kommer. Han må pakke bilen for i morgen er siste dag på jobben! Tror han gleder seg til påske da det er rett på ny jobb på mandag. Flinke gutten min. Ha en fin dag folkens! Det er jo fint vær i hovedstaden igjen!!!
Murmelmy Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #615 Skrevet 30. mars 2006 Hurra for fint vær! Me like! ← Me like too
Cr@sh Skrevet 30. mars 2006 #617 Skrevet 30. mars 2006 Hellu i luken! Tenk at du snart er i din 20. uke... Det vil si halvveis! Jeg er snart 16 fullgåtte - og gleder meg til jeg også kan si halvveis!
Murmelmy Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #618 Skrevet 30. mars 2006 Så god pappaen din høres ut! ← Han er veldig god og jeg er den ultimate pappajente. MEN, tror han syntes det var ordentlig rart at jenta hans skal bli mamma ett år etter at han fikk sitt andre barn, min lillesøster. Nå er han imidlertid blitt mer fortrolig med tanken. Vet ikke hva som var verst å fordøye; at han nettopp selv har blitt pappa igjen, eller at jentasi skal bli mamma Mannen er kommet hjem og han syntes bare det var SÅÅÅÅÅ fint her! Han ga meg imidlertid en liten preken om at jeg ikke må ligge på alle fire og vaske gulv når jeg har vondt i korsryggen. Gode mannen min! Nå venter vi på pizza og rømmedressing fra Peppes. Nam nam! Mannen er på tur med voffen til den kommer. Deretter skal vi på Ikea og kjøpe inn to kommeder vi skal ha på soverommet. Da har vi plutselig mer plass, og barneklærne skal inn . Fornøyd, nå, ja . Han som ville dra. I tillegg har jeg fått gjennomslag for å kjøpe barneseng fra Fru Lyng. Den med giraff på...veldig søøøøt. Da slipper jeg også å velge mellom svigermors seng og mammas seng. Dermed ingen dårlig samvittighet . Godt å ha storegutten min hjemme igjen
Murmelmy Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #619 Skrevet 30. mars 2006 Hellu i luken! Tenk at du snart er i din 20. uke... Det vil si halvveis! Jeg er snart 16 fullgåtte - og gleder meg til jeg også kan si halvveis! ← Oi, det er ikke lenge til!!! Når skal du på ordinær UL??? Vil dere vite kjønnet?
Cr@sh Skrevet 30. mars 2006 #620 Skrevet 30. mars 2006 Oi, det er ikke lenge til!!! Når skal du på ordinær UL??? Vil dere vite kjønnet? ← Skal på UL etter påske. Blir spennende! Hvis vi får muligheten, tror jeg vi vil vite hva det er... Vi visste sist også... med 90% sikkerhet. Vet dere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå