Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Så grei du er som har ordnet med opplegg for den nye vikaren. Får håper at hodepinen og migrenen slipper taket litt nå som du får være hjemme og slappe av.

Har du oppskrift på middagen din i dag forresten?

Hørtes så godt ut. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Middagen i går, mener du vel Heidi? For i dag skal jeg ha posetomatsuppe med egg ;)

Spaghetti (eller annen pasta) Carbonara:

Kok pastaen al dente mens du steker oppskåret bacon slik du liker den best. Jeg liker sprøstekt bacon.

Når dette er ferdig tømmer du vannet fra pastaen og heller i fløte (jeg blander med litt melk). Tilsett så bacon mens du rører rundt og lar det få et oppkok.

Sett ned varmen og tilsett en eggeplomme (to om det er til fire personer). Rør til den er blitt kremete. Salt og pepper (gjerne hvitløkspepper) etter smak. Trenger endel krydring, men så blir det yummy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært fin :)

Dro på jobben og leverte sykemeldingen. De så det komme og var mest opptatt av at jeg skulle tenke på helsen og magen. Sjefen lurte på når jeg hadde termin og var glad det var i august. For da kunne de jo bruke meg fram til skoleslutt! Har sikret jobb der, så de er nok formøyde med arbeidet jeg har gjort. Tar meg en tur til i neste uke for å snakke med hun som skal være vikar for vikaren.

Var innom klassen og sa i fra. De ble lei seg og vil mye heller ha meg en den egentlige læreren om hun kommer tilbake før meg. Det er så koselig! De hadde jo vikar i dag og jeg var innom en tur før jeg gikk. Herregud det var kaos! En leste Donald, mange pratet og klasserommet var sinnsykt rotete etter bare en (1) skoletime! Jeg var jo innom til lunsj og da var det ryddik :sjokkert:.

Kl to var jeg hos jordmor. Hun er så søt. Var der i over en time sammen med henne og en sykepleierstudent. Sjekket urinen (som var perfekt), blodprosenten (som var lav), symfysemål, blodtrykk (som har normalisert seg etter å ha vært lavt) og barnets hjertefrekvens. Babyen rører nå på seg fra venstre til høyre side av magen (lå stabilt på venstre i forrige uke) og lå mest sannsynlig langt bak mot ryggraden min. Vanskelig å måle hjertet eksagt, men babyen er vital og lever i beste velgående :). En aktiv liten krabat, altså ;).

I dag er voffen og jeg hjemme alene. Jeg skal se masse på tv... og det beste av alt er at det ikke blir noe fotball!!! Middagen blir som nevnt tidligere tomatsuppe og kokt egg. Godt :)

Fikk lønn i dag, Og det var åtte tusen mer enn forventet. Tjener jo gress som vikar :). Kommer godt med nå som jeg skal til det store utland med mormor i mai. I tillegg har vi jo nettop kjøpt ny leilighet så det kommer godt med.

Ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til...jordmor ønsker å holde et ekstra godt øye med meg mtp fødselvekt...dette er jo som kjent arvelig og jeg veide masse...

Jeg var mammas førstefødte og hun røkte gjennom hele svangerskapet (noe som skulle tyde på at jeg ble mindre enn normalen), men jeg veide...4.980 gram!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg vil ikke ha en kjempebaby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så fint at JM-timen gikk bra! :) Kjekt å bli fulgt opp ordentlig! :Nikke:

Det eneste jeg savner ved å jobbe som lærervikar er timelønna! :sjarmor: Tjente dobbelt så mye i timen da som det jeg gjør nå... :sjenert: Ja, ja - jeg får lære meg at penger ikke er alt.

Flott at du fikk mer enn forventa da - sånt er alltid gledelig, og kommer godt med!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mammas førstefødte og hun røkte gjennom hele svangerskapet (noe som skulle tyde på at jeg ble mindre enn normalen), men jeg veide...4.980 gram!!!!!!!!!!!!!!!

Lille nevøen min veide ca det samme når han ble født, men jeg håper store babyer ikke ligger til slekta hans eller min (svoger veide masse da han ble født, tror jeg)

Prøver å begrense sukkerinntaket og være bevisst på det, men jeg har vært så småsugen på snop den siste tida.... Har stadig lyst til å putte noe i munnen.

Flott at kjemien passet med JM! Jeg er spent på min, skal dit om ca en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg burde passe på sukkerinntaket og skal bli flink f.o.m. i dag :)

Vil ikke ha en fem kilos baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag blir så fin !!!

For det første er været topp. I dag skal jeg møte en venninne på kaffe og lunsj. I tillegg skal jeg kjøpe bursdagspresang til en annen. Samt gravidjeans til meg. Og i kveld skal jeg til bursdagsvenninnen på middag sammen med et annet vennepar. Mannen kommer senere...

Også lurer jeg på om jeg kjente murmels første spark :overrasket: . Flere ganger i ulikt tempo på samme sted :hoppe:

Ha en fin-fin dag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

DET VAR HELT SIKKERT MURMEL!!! :hoppe::danse::hoppe: Akkurat sånn var det for meg også - på samme sted - en følelse jeg ikke har kjent før.

JIPPIIII!!!

DETTE BLIR EN BRA DAG, MURMELMY! KOS DEG! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WEEEEEEEEE!!! Her var det jo bare koselig og hyggelig lesning som gjorde humøret mitt ENDA bedre idag!!

Intet er bedre enn når man har det bra og gleder seg over ting!

Og hvis den tingen i tillegg er Murmelspark,ja da overgår det jo alt!!!

For det er jo bare best i verden!!

Ha ei kjempefin helg nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen fra dere Murf, Kverula, *MissS*, søndagsengel?, Skytte og iss!!!

Ja, tenk om det var murmel...det var ikke den berømte boblen, men heller litt "kraftige" dult (om dere skjønner hva jeg mener?). Lå i sengen og vrei overkroppen da jeg kjente den første. Ble jo selvfølgelig liggende slik og det kom vel ca tre-fem tili ulike tempo.

Var i byen i dag med venninne K og det var så hyggelig!! Vi shoppet, spiste, drakk kaffe og spiste kaker. Koste meg så innmari... Hun er så søt og jeg håper det ikke ble for mye babyprat. Prøver å passe på at det blir minimalt med det.

Har kjøpt gave til venninne L som jeg skal til i kveld. En sånn liggematte hvor både hun og baby kan trene og kose seg. I tillegg får hun en jeanskjole til den lille tulla og litt lego. Håper hun blir fornøyd :)

Jeg fikk: enda en singlet fra BikBok + en langermet, mammabukse på H&M (som er litt forstor ennå, men greit å ha i skapet når magen popper ut), ny dekkstift og blusher fra Maybelline samt to sjal som jeg skal ha rundt magen når den blir større. Synes det er så legger med et sjal med farge som festes rundt magen. lekkert, lekkert, lekkert!!!

Nå kommer mannen hjem om en halvtime. Gleder meg... i kveld skal vi ha oss! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MMMMMmmmmmmmmmmmmmmm.......nå sitter jeg foran dataen med en stor kopp latte (hjemmelaget på min Jura maskin) og valnøttrundstykke fra Åpent Bakeri med hvitløkspaté og agurk. NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Jeg har heller aldri skjønt dette med "boble som sprekker" eller fiskehale i magen, men DULT har jeg kjent. :) Og jeg er sikker på at det er DULT du har kjent også - ekte babydult! :Hehe: Det er herlig! :hjerte:

Høres ut som du hadde en koselig dag i går - og jammen koser du deg ganske bra nå også, ser det ut til! ;)

Ha en god lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi endelig hjemme igjen...

Var på Babyverden og Babyshop. På bebyshop kjøpte jeg meg en topp/bh uten spiler og en sømløs truse. Skal snase meg opp for mannen i kveld :ler:

I tillegg kjøpte jeg meg ensøt topp med prikker på H&M samt noen gravidstrømpebukser. Mannen fikk klippet seg :)

Vi har kjøpt inn til fajitas i kveld og leid Crash og den nye Hitlerfilmen. Fin dag med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Fajitas! :sikle: Det fikk jeg lyst på nå... :sjenert: *titter i kjøleskapet etter ingredienser*

Mannen har bestilt hamburgere i kveld, så jeg skal lage det til oss senere...men jeg kunne jo tatt meg et par tortillas nå da... *matvrak*

God lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...