Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Takk for mageskryt jenter :klem:. Er veldig fornøyd med den, akkurat passe stor ;)

---------------------------------------------------------

I går var jeg på "snart mamma" spa på Holmen Fjordhotell. Utrolig deilig med peeling av kroppen, massasje, maske mot strekkmerker på mage, lår og hofter. Deilig.

34+5

I dag har vi vært i Sviden og kjøpt inn stellematte, bilstol og mat. mini sov hele veien hjem, så vi dro innom Maxbo og kjøpte en sandkasse som man kan legge lokk på. I bruk er lokket to krakker - genialt!

Mini var rimelig grinete før middag (trøtt og sulten) men kviknet til da han fikk maten foran seg. Vi hadde kyllingfilet med krydderost inni og bacon utenpå, båtpoteter, broccoli og kyllingbretagne saus med baconbiter. Herregud som han spiste!

Til dessert fikk han kirsebæryoghurt.

Jeg har bakt 18 hveteboller med to melkerullbiter inni. Mannen og mini har spist og jeg har smakt bittelitt. Ikke verdt å få halsbrann over, men GU' så gode! Nå er ti stk i frysen og seks utenfor. Mulig jeg drister meg til et par i morgen med kakao og krem til ;). Jeg har derimot kylt i meg en diger smoothie ;)

Mannen ser fotballkamp, mini sover og jeg sitter her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spa høres jo så deilig ut. Tenker du koste deg masse der ja.

Og hvordan lager du kyllingfileten dine? De høres utrolig snadder ut :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa høres jo så deilig ut. Tenker du koste deg masse der ja.

Og hvordan lager du kyllingfileten dine? De høres utrolig snadder ut :sikle:

Det ER digg ;)

Jeg orker ikke drive å banke dem flate så jeg bruker en skarp kniv til å gjøre dem "større". Kutter halvveis ned i kjøttet (på midten) og skjærer ut mot kanten til den ene siden og det samme mot den andre siden. Du "bretter" liksom fileten ut.

Bruker krydderost fra Tine og smører noen deilige klatter i midten og lukker fileten rundt. Snurrer en baconskive rundt kyllingen. Fest med enten tråd eller sånne coctailpinner.

Stek i panne til baconet blir brunt/crispy og legg i en ildfast form og stek i midten av ovnen. ca 220 grader i ca 20 minutter.

Jeg steker potetene like lenge i ovnen og har de nederst. Kyllingen på en rist hakket over, dermed er alt ferdig samtidig :Nikke:.

Samme fremgangsmåte om du bruker ytrefilet av svin ;)

I dag krydret jeg ingenting ettersom mini også skulle ha. Baconet og osten gir en nydelig smak og med litt nykvernet salt og pepper smaker det yummy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monja: jeg er alt annet enn sulten :fnise:

LT: HEIIIIIIII :klem:. Hvordan går det med deg? *lister meg inn i dagboken din*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå er det lenge siden jeg har hatt bacon rundt kyllingfileten! Må gjøres snart, takk for tipset! :jepp:

Håper kvelden er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakkeliste

Murmel føden

Toalettsaker

Lyspyl

Nesespray

Topp

Joggebukse

Sko

Morgenkåpe

Helsekort

Langermet mannen

Bokser mannen (han drar hjem og henter klær til seg senere)

Murmel barsel

Nettingtruser

Truser

Sokker

Amme bh’er

3 topper

2 gensere

Joggebukse

Lader

Toalettpapir

Ammeinnlegg

Bind

Mat til mannen (innom en benser på veien tenker jeg)

Lillesøster

2 bodyer

3 heldresser

2 luer

Ullsokker

Kjøredress

Bleier

Nøstebarnteppe

Smokk

Ringslynge/sjal

Bilstol

Storebror

5 bodyer

3 gensere

3 bukser

2 strømpebukser

4 siklesmekker

2 pysjer

2 par sokker

sko

lue

hals

votter

jakke

dress

Bleier

Badebleier

A-creme

Zinksalve

Tannbørste

Tannkrem

Koseklut

Smokker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde oppskriften din i går - stor suksess :sikle:

:danser: 35 uker :danser:

Så bra! Det er dritgodt!

I dag skal vi ha vårruller med kylling, ris og sweet chili sauce. Vårrullene er First Price og dritgode (og kalorifattige ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 35 uker :duskedame:

Jeg holder på å pakke bagen jeg også...

Men lista di er nok litt mer innholdsrik enn min :fnise:

Får du ikke toalettpapir på barsel? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: 35 uker :duskedame:

Jeg holder på å pakke bagen jeg også...

Men lista di er nok litt mer innholdsrik enn min :fnise:

Får du ikke toalettpapir på barsel? :klø:

Jo, men det er av den harde økonomiske typen. Husker min romvenninne på riksen var sååååå glad for at hun fikk Lambi av meg sist. Hardt toalettpapir er ikke å anbefale for en som har født vaginalt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 35 uker :hoppe:

Husker jeg hadde med Lambi på føden sist jeg og, men jeg trengte det faktisk ikke. St.Olavs hadde vært raus, og handla inn masse av det selv! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det ikke i oslo, Skrållan :riste::fnise:

Nå sitter jeg her og koser meg

--------------------------------------------------------------------------------

med nybakte boller, kakao og krem.

Jeg har skrevet ned pakkeliste for meg selv, tulla og storebror som skal sove hos mormor mens vi er på barsel.

Brettebleiene er i tørketrommelen og MaM Eco sjalet er i vaskemaskinen.

Jeg går mellom datamaskinen og nøstebarnteppet jeg snart er i ferd med å avslutte.

I morgen skal jeg på modningsakupunktur, på nøstebarn for å kjøpe sokker og lue til tulla samt lanolin til ullbuksene.

Herregud som jeg gleder meg!!!

Redebygger, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fødselstall;

Meg (2-3 uker over termin):

Vekt: 4.800g

Lengde: 54cm

Hodeomkrets: 36cm

Storebror (dagen etter termin):

Vekt: 4.640g

Lengde: 51cm

Hodeomkrets: 37cm

Spent på lillesøsters størrelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herreminhatt, nå er det virkelig ikke lenge igjen! Skjønner at du trenger å lage pakkeliste nå, ja!

Og skjønner veldig godt at du gleder deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, pakkeliste! Jeg er dødsimponert over nest-building'en din. Jeg er mer sånn i modus: Hm, kanskje småtten bør få en seng? Men en skuff kan duge en stund! :fnise:

Jeg skal ha med meg noe ekstra på sykehuset: Snacks (mentos el.l er kjekt å ha når fødselen og natta blir lang), ibux salve (til å smøre der hvor det harde dopapiret skal brukes...), sånn brystvortekrem (husker ikke navnet nå, så fort man glemmer) + hodepinetabletter. Og noe å bla i?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: jeg har knapt brukt dopapir etter fødselen. Ble sydd, og brukte hånddusj på sykehuset for å skylle etterpå, og klappet bare huden tørr med papir til slutt. Aldri i verden om jeg tørker meg med papir rett på stinga - samme hvor mykt papiret skulle være.... :dåne:

Bind og truser får du vel på sykehuset???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardt toalettpapir ja. Kanskje jeg skal ringe føden her og spørre om dopapirets mykhetsgrad? :ler: Huff, nei, doproblemet er ikke det jeg tenker mest på må jeg inrømme... Mer opptatt av fødsel, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...