Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Minifom gikk det masse av her. Tror vi kom godt neddi den tredje store flaska før vi slutta jeg. Og så malt da. Lagde skikkelige bæsjbomber :ler: Men det er jo så leit når de små plages med magen, så man gjør jo alt for å hjelpe dem.

Godt at du koser deg sånn med knotten din.

Jeg er mye innom og leser, men ikke så flink til å skrive :sjenert:

Håper det går litt lengre tid mellom matingene i natt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig å lese om hverdagen deres! Det er sikkert lurt å ta en tur innom åpen helsestasjon i morgen, hvis det fortsatt er problemer med luft i magen til lille T! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa!

Det var så hyggelig å møte deg i dag og å endelig få se tøffegullet ditt - han er så god!

Håper du har hatt en fin ettermiddag hos svigers! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LT: Har som jeg snakket med deg kuttet ut alt. Lurer på om jerntablettene er det som gir meg så mye luft i magen... MEN, det står ingenting på pakningsvedlegget :riste:

Monja: Er ferdig med en liten flaske og begynner nå på den store Minifomen. Malt gir jeg også en gang i blant. Hvordan ga du det? Hva blandet du det med? Om dere andre har tips, er det bare å komme med det :Nikke:

Søndagsengel: Drar på helsestasjonen på mandag som kommer...ble ikke noe av denne gangen...

iss: :kyss: right back at ya'!

Peony: Takk for en koselig dag med mange skritt ;). Også er godgutten din rett og slett bedårende... Kan jeg bestille den jakken han hadde på seg hos din mor??? :klø:

idaC: :klem: Det var veldig koselig!

Cr@sh: :kyss:

Grace: :klem:

LT: Takk for i går, var veldig koselig å treffe personen bak nicket :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg virkelig vært fraværende *rister på hodet av meg selv*

I går var tassen og jeg på treff hos Miiip som forøvrig var veldig koselig :Nikke:. Vi snakket om mat, babyer, klær, grining, bæsjebleier, amming osv. Alt som hører med på et ikke altfor stivt barselstreff :ler:. Veldig hyggelig å hilse La Traviata for første gang :)

Så...hvordan står det egentlig til i murmelheimen? Etter forholdene veldig bra :Nikke:. Sist kveld/natt/morgen ble han ammet kl 20, 23, 02.30 og 06.45. Vi sto opp med mannen, tassen og jeg dusjet sammen, kledde oss, spiste frokost og gikk så på tur med voff fra halv ni og i 2 1/2 timer .

Handlet mat og nan1... :rodme:, så nå har lillegutt fått sitt første MME måltid. 140 ml gikk ned og etter det var han god og fornøyd. Han har hittil ikke hatt noen vondter i magen, og det er rekord mtp at det er over tre timer siden han fikk mat. Hvis dette fortsetter, så regner jeg med at han vil få et par-tre MME måltider om dagen (i hvertfall som sistemåltid om kvelden). Da er det tydeligvis noe jeg spiser han ikke tåler.

Etter nattmåltidet så hadde han nemlig kjempe vondt i magen og gråt som han gjorde for en og en halv uke siden. Jeg visste råd og dyttet en liten lano såpebit oppi stumpen og etter et par minutter var varene levert :ler:. Han fikk kose litt med puppen, og sovnet fint i sin egen seng.

Veide han i dag tidlig, og glupskegutten min veier ca 5.3 kg :overrasket:. 350g på en uke, noe som i hvertfall tyder på at han får i seg nok mat :ler:

Etter at vi kom hjem og han hadde spist, koste vi vel og lenge. Elsker å ha ham på brystet og bare kjenne magen hans bevege seg og høre pusten hans :hjerter:. Koser meg når håret hans (som forøvrig står i en fin-fin hanekam) kiler meg på haslen/haken. Den elskede gutten min :hjerte:

I dag har jeg vært svært så huslig. Har nemlig:

- ryddet hele leiligheten

- satt på en oppvask

- og en vaskemaskin

- brettet ca tre maskiner som har ventet i noen dager nå

- tatt ut av oppvaskmaskinen

- hengt opp vått tøy

- strøket 5 av mannens skjorter

- bakt sjokoladekake med rismelk i stedet for kumelk (må jo ha noe godt jeg også ;))

- ...og pumpet meg for 190 ml (over 150ml fra det ene brystet med mest spreng). Jeg har i hvertfall nok melk ;)

Nå skal jeg begynne på middagen. Det blir hjemmelagede karbonadekaker, ovnstekte båtmandelpoteter, tomater, aioli til mannen og pesto til meg. Gleder meg til middag allerede!

Et spørsmål til dere (eller to :ler:):

- Hvor lang tid tar det fra maten jeg spiser når morsmelken? Og hvor lenge blir den der? Greit å vite... :sjenert:

Dete ble sabla langt, men sånn er det når man har kg-abstinenser :ler:. Håper dere alle har det bra, og husk at neste treff er hos meg den 10. oktober!

Endret av Murmelmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Akkurat som jeg skulle sagt det selv det du beskriver med å kose og høre på pusten! Det er den fineste lyden i verden :legrine:

:klappe: For alt du får gjort! Har hatt en fin prat med ei JM idag som sa mange lure ting som har fått meg til å slappe bittelitt mer av ang husarbeid...Jeg sliter litt og skulle gjerne vasket gulvene nå i en ledig stund,men ikke søren! Jeg skal være flink til å bli mindre huslig :ler:

Kos dere masse! Stor klem fra Skytte meierier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rognebær

Jeg lurer også på det med hvor lang tid det tar før maten når melka, altså.

Bra han ikke har hatt magevondt i dag! (Oi, eller var det i dag du skrev siste innlegg? Det sjekka jeg ikke.) Skulle gjerne vært med på treff altså! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten når vel melka etter noen timer skulle jeg tro...?

Hvis du ammer rett etter et måltid tror jeg ikke det rekker å komme dit ennå!

Jeg ville spurt på helsestasjonen tror jeg, om hva som er best å gjøre... tydelig at du har nok melk og mere til, men ikke så greit hvis det er noe du spiser han ikke tåler. Du skal jo ikke sulte heller!

Kan jo rett og slett være noe han skal gjennom, uavhengig av hva du spiser. Men det er du som mammaen hans som kjenner og føler best på det, sikkert greit å gi litt MME om kveldene vil jeg tro.

Så flink husmor du er da!

Stor klem! :klem:

Men du: kan vi ta neste treff en annen dato enn den 10.? Det kræsjer litt nemlig... skal ta et kurs i høst og vil gjerne ha med meg kollokvie der pensum blir diskutert. Kan jo komme tilbake til det senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xavia: Koselig å høre :klem:. Og det ER veldig koselig med en liten guttebaby i huset :Nikke:

Skytte: Ikke sant det er koselig!?! Jeg er ikke mer huslig enn jeg orker, og orker jeg ikke gjøre et kvekk en dag eller to eller tre, så gjør jeg heller ingenting. Lover ;)

Rognis: Han hadde bittelitt magevondt i går, men ikke på langt nær så mye som ellers :) Du skal være med på treff snart, du :Nikke:

Cr@sh: Ja tenk, nå kan du lese om mammalivet i murmelheimen :ler:. Og jeg som alltid har gått inn til deg for å lese om mammalivet ditt :hjerter:. Nå er det vel din tur snart...

LT: Takk for nok et godt svar :ler:. Hva skulle murmel gjort uten LT??? Vi kan sikkerrt ta neste treff en annen dag enn tirsdagen, vi får ta en liten rådsamling ;)

---------------------------

I går kveld var smurfen matet ferdig kl 21.30 og hele familien var i seng klokken ti. Tassen våknet for mat halv to og kvart på fem. Nå sover han fremdeles. I natt trengte jeg ikke stå opp for å hjelpe ham med å få ut luft. Han har klart det helt selv :). Hører han ligger og presser bittelitt, men ingen grining! OG matpausene varte i 15-30 minutter :overrasket:. Det skal sies at han har sovet på siden tett inntil mamman sin i hele natt da... :rodme:. MEN, det er første gang han har ligget i sengen vår, altså!

Jeg fikk ikke sove da han var ferdig med å spise kl 05. Da hadde jeg allerede fått seks timer med søvn og var godt uthvilt (jeg som før tassen måtte ha minst åtte timer :roll:).

Det endte med at han fikk puppemelk i går kveld og ikke MME. Lurer som La Traviata på om dette er noe han rett og slett bare må i gjennom og at det kanskje ikke har så mye å si hva jeg spiser. Velger likevel å være forsiktig med melk og andre vanlige luftfremkallende matvarer. Det er jo ikke for evig og alltid, bare et par måneder til... :sjenert:

I dag skal vi møte bestis med baby i byen. Skal shoppe bittelitt. Bl.a. enda en "non stop" dress fra Po.P (den han hadde på seg på treff). Synes den er så fin at vi må kjøpe enda en i str 68. Den han har nå er i i56, men varer en smule lengre ettersom den er uten fot og stor i størrelsen. I tillegg har jeg lyst på en strikkejakke/lang cardigan som er litt varm og går ned til eller over stumpen.

Ha en finfin dag jenter :vinke:

Lurer forresten på om jeg skal starte en ny dagbok og la denne ligge til en evt ny graviditet... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag er en dårlig dag for meg. Men f.eks. torsdag? Den uka Rognis kommer passer nok også torsdag bedre for henne enn tirsdag.

En stor :klem: til deg, Murmel. Imponerende mye du fikk gjort i går, jeg har veldig få så effektive dager... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...