Gå til innhold

Murmelmy & Barna

Murmelmy

Anbefalte innlegg

Kverula: klem til deg og poden oxo :klem:

Cr@sh: Natten har vært fin!

Xavia: :kyss:

--------------------------------------------

I går la T og jeg oss kl 21 da mannen ville se fotballkamp (jeg gidder ikke...) og jeg var kjempe trøtt. T hadde sovet fra rundt åtte, så han våknet igjen halv elleve og ville ha mat. Om natten våknet han igjen rundt halv tre, seks og ni. Husker ikke helt, men rundt da. Kjempe bra, uten magebesvær og jeg har sluppet melkespreng :sjarmor: . Minifom utgjør underverker her i heimen :hoppe:

Dagen i dag har gått i ett :Nikke:

Vi sto opp og spiste frokost med mannen før jobb rundt åtte. Jeg hoppet i dusjen mens mannen koste med T. Klokken halv elleve møtte jeg naboen for å gå på babymassasje. Da det var ferdig klokken ett møtte jeg bestevenninnen min (hun med baby på 4 mnd) og vi tok med vognene og voff og gikk lang tur i skogen (bare oppover den ene veien).

Kom akkurat hjem og fikk en kjip telefon fra mannen. Han hadde sett feil på listen og slutter ikke før syv :frustrert: . Rimelig oppgitt da, ja :roll:. Han skulle nemlig ikke begynt på jobb før ved ellevetida.

Har gjort masse husarbeid også! Vasket stuebordet, ryddet kjøkkenet, satt på en vaskemaskin, tørket og brettet, en oppvaskmaskin, gått tur med voff. Ble ikke noe baking i går, så da tenkte jeg å rekke å lage en eplekake før tassen våkner igjen..

Adios :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at ting går bedre nå!

Høres ut som en innholdsrik dag. Kjempedeilig med lange turer, jeg får jo ikke tid til sånt med alle dåpsforberedelsene nå om dagen :sur: Eplekake er nam! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei søndagsengel?, Cr@sh og LT :vinke:

Natten i natt gikk også bra uten den store gråtetokten... MEN, han har jo så sinnsykt luft i magen og ligger og presser for å få prumpet. Er det Minifomen som gjør at han har så innmari med luft? Hvordan kan jeg best holde ham for at han skal få feset best mulig? Mnge spørsmål fra murmelheimen for tiden :klø:.

Jeg våkner jo av at han presser og stønner... :Gjesp:

I tillegg har jeg ammet ham tre ganger i natt :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..ja det er ikke bare du som har mange spsm..Har en som absolutt ikke vil sove på formiddagene mer...Det blir mammaen fryktelig trøtt og sur av,han også.Men det er vel bare sånn det er.Han sovner i vogna og i bilen,men da er det så vanskelig for meg å sove..!!

Håper lille T slipper å ha så mye luftplager stakkars...

Riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Murmel! :klem:

Så plaget lille T er da stakkars... Minifom skal jo motvirke luftbobler i tarmen... han svelger kanskje mye luft når han spiser?

Har du prøvd å gå rundt og holde ham i kolikkgrepet? Du legger ham på magen på underarmen din, med hodet oppover mot albuen din, og støtter under magen hans med den andre hånda (var det litt klønete forklart kanskje?).

Eller legg ham på magen over fanget ditt og dunk på rompa eller ryggen. Dette her roer Ylva i hvert fall når hun har luftsmerter.

Svigermor pleide også å ta beina til Brage opp og ned mens han lå på ryggen da han var baby og hadde vondt i magen. Da kom det mye luft ;)

Ønsker deg en fin helg og håper det går bedre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Hr prøvd de grepene du foreslår, LT, men til mindre nytte :riste: Han har ikke vondt av disse luftplagene, men han fiser jo som bare det. Han sliter bare med å få ut all luften han har. Skal ordne i stand litt kokt vann med maltekstrakt i, så kan han få det når han våkner...

Nå må jeg lage meg lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh: God helg!

Tassen har ikke hatt de samme vondtene siden vi startet på minifomen :klappe: . Han sliter ennå med å presse ut luft og stønningen/brummingen er der ennå. Han våkner for tiden hver andre/tredje time på natten for mat (de to siste nettene). Mye grynting mens han spiser, men mannen sover seg gjennom det meste...noe jeg ikke gjør :Gjesp:

I dag startet jeg med elimineringsprosessen. I stedet for å kutte ut en og en ting så starter jeg på scratch med kun skiver med leverpostei, vann og ammete. Thats it :roll:, sabla kjedelig. Prøver det noen dager nå for å se om det bedrer seg for gutten. Etterhvert så innfører jeg nye matvarer. Mistenker at det er melk han reagerer på, så jeg har kjøpt inn rismelk til matlaging.

Etter at jeg kuttet ut all annen mat så har han faktisk vært bedre. Vet ikke om det er ønsketenkning da jeg ikke vet hvor lang tid det tar før evt stoffer går ut i morsmelken.

:klappe: litt for at jeg ikke har hatt melkespreng siden natt til søndag!

Vi koser oss masse med en minimurmel som har et særs godt sovehjerte :ler:. I dag har han sovet fra 09.30-11.30, spist, sovet fra 12.15-15.30, spist, og sovnet igjen rundt fire. Håper dette er normalt :klø: ???

Ha en super lørdag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, dietten din høres helt grusomt kjedelig ut! MEn hva gjør man ikke for de søte små? ;) Men si meg, hopper du over middag også om dagen du da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grace: Kan du ikke det da? Er det pga jobbing?

Rognis: Plommer er ikke førstepri ;):ler:

Xavia: Spennende er det i hvertfall ikke :riste:

-------------------------------------

Tassen har sin beste magedag siden han begynte å reagere. Har på følelsen av at det er melk, men tar det rolig når jeg introduserer andre matvarer også... Han spiser oftere og i går/natt ble det mat kl 22, 01, 04 og 07. Litt ofte synes jeg :Gjesp:

I dag har jeg ryddet og fikset i leiligheten, men kl 12 dro hele familien på løkka for å treffe to vennepar. En med ei lita ei på 3 mnd og det andre paret er gravide. Vi dro på Mekka (skrives det med c'er?) og spiste lunsj. De andre koste seg mens jeg spiste brød :roll:. Så forresten MURF der :)

Nå skal mannen se kamp og jeg hopper til køys. Kanskje jeg får et par timer på øyet om jeg har flaks?

Nå griner ungen, kanskje han skal få mat først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting går bedre, det med å kutte ut ting i dietten din var det neste jeg skulle til å foreslå, men jeg ser du er godt i gang allerede!

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...