AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #21 Skrevet 26. februar 2023 Ja jeg må si jeg digger den. Men de andre uten min datter liker den ikke. Kara i huset vil ha litt fett på maten. Har stekt mye kylling klubber i den, bedre enn i oven. Samme med pommes frites. Testet en biff i pannen og en i fryeren. Og fryeren vant for min del på smak og konsistens Anonymkode: d4422...88e 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #22 Skrevet 26. februar 2023 Ja, lager mat daglig i den. Enkelt, slipper å stå å passe på noe i ei panne og veldig raskt. Anonymkode: 1221e...9cb
Gjest Adobyen Skrevet 26. februar 2023 #23 Skrevet 26. februar 2023 Jeg fikk en av merket Salter i gave i fjor sommer. Den er helt super til å steke kyllinglår og vinger i, en kotelett, panert fisk, laksefilet, vårruller, pølser og flere ting. Jeg har begynt å bruke bakepapir i den for enklere rengjøring. Det er en ting jeg ikke ønsket meg, men som er grei. Minuset er at den tar plass. Min er av de enkleste og billigste, og jeg vet at det finnes mye flottere og dyrere å få kjøpt.
newman01 Skrevet 27. februar 2023 #24 Skrevet 27. februar 2023 Har nylig skaffet en Philips Airfryer XL, og den er jo bare superpraktisk til oppvarming av restepizza, boller osv. Og baconsurret indrefilet av svin. Har ikke prøvd hel kylling ennå, men det står på planen. Siden ovnsvolumet er lite brukes det mye mindre strøm enn stekeovn når man varmer opp ting. Man kan faktisk koke egg i den. Og bake boller og brød. Fisk blir visst veldig godt. Og pommes frites, løkringer, kyllingvinger og den slags. Så har man plass på kjøkkenet, og gidder å hente den frem er den gull. Men å kjøpe en bare for å kjøpe er tull. Eggekoker er forresten lurt å bruke, varmer opp mye mindre vann enn når man koker egg i kjele. Så der sparer man også strøm
Viktualia Skrevet 27. februar 2023 #25 Skrevet 27. februar 2023 KJøpte en airfryer, fant ingenting den var bedre til enn den ovnen jeg har med god varmluftsfunksjon. Den ble kanskje varm litt fortere, men det var vel omtrent det.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #26 Skrevet 27. februar 2023 Bruker den også daglig og finner stadig ut mer å bruke den til. Kjøper halvstekte rundstykker, ciabatta eller baguetter, putter de i airfryeren og på 2-3 minutter er de varme og sprø. Perfekt også til ostesmørbrød. Fisk og kjøtt blir også bra. Det positive med den er at den blir så kjapt varm og ting blir fort ferdig, lettvint å slippe kasseroller og fett til steking. Bruker noen store kaffefilter i den for enklere rengjøring, der det passer. Har tenkt å kjøpe en oppskriftsbok for har nok ikke funnet ut av alle muligheter og funksjoner ennå. Minuset er som sagt at den tar stor plass og at den ikke rommer så mye. Anonymkode: 3ecdb...a19 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #27 Skrevet 27. februar 2023 Vi bruker den også omtrent daglig. Lager ikke hele middagen i den, men deler. Potetbåter (så lettvint å bare skjære opp rå poteter og putte inni), laks, grønnsaker, osv. Halvstekte rundstykker som AB over nevner. Anonymkode: ab1d6...2b5 1
AprilLudgate Skrevet 27. februar 2023 #28 Skrevet 27. februar 2023 Viktualia skrev (3 timer siden): KJøpte en airfryer, fant ingenting den var bedre til enn den ovnen jeg har med god varmluftsfunksjon. Den ble kanskje varm litt fortere, men det var vel omtrent det. Dette tror jet nok er ganske så korrekt ja. Jeg bruker den jevnlig, men da til meg selv og ikke middag for hele familien. Vår ovn er ikke høykvalitet, så ting som frossen laksefilet blir tørrere der. At man ikke trenger en liten skvett olje/smør er jeg uenig i. Det blir tørt uten. Veldig fornøyd med min (cosori), men den er kjøpt mtp «enmannsshow eller fries». Bråker, så bakst er uaktuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #29 Skrevet 27. februar 2023 Beste kjøpet Den gjør alt en varmluftsovn kan bare mye bedre og med mye lavere strømforbruk. Den fjerner masse fett fra mat(om du ønsker det) og du kan bruke den helt uten olje eller med langt mindre enn vanlig. Jeg begynte med en billigmodel som fungerte godt, nå har jeg en dyr med flere skuffer. Anonymkode: a2f15...21b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #30 Skrevet 27. februar 2023 Vi har også lurt på det. Men hva gjør egentlig airfryeren som ikke en vanlig steeovn ( med ørten funksjoner) gjør? Og er det noe vits når man er en familie på fire med to storspiste tenåringer? Anonymkode: 32a15...c11
Gjest Made4u Skrevet 27. februar 2023 #31 Skrevet 27. februar 2023 Mysticgirl skrev (17 timer siden): Det er fantastisk, kan lage alt slags mat i den uten å bruke smør eller olje. Smør og oljer setter god smak på mat, det går på livskvaliteten løs å bli så fanatisk opptatt av kalorier at man spiser mat som ikke smaker så godt som den kan gjøre, har smakt stekt potet fra airfryer og kan bare si at tilbredningsmetoden er noe herk sammenlignet med en frityr eller stekeovn hvor nettopp fett benyttes, det smaker bare ikke like godt. Så slutte å fremme mat som smaker langt dårligere enn hva den kan gjøre, du reklamerer i så fall for tullete påfunn som er helt meningsløst da det representerer å senke standarder totalt.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #32 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, kjøpte den. Perfekt, man slipper å kjøpe kullsyrevann. Man tar vanlig vann, skrur den på i 1 time, så er det bobler. Anonymkode: 0fd63...7bb Nå lo jeg høyt 😂 Anonymkode: f0ae1...c50
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #33 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har også lurt på det. Men hva gjør egentlig airfryeren som ikke en vanlig steeovn ( med ørten funksjoner) gjør? Og er det noe vits når man er en familie på fire med to storspiste tenåringer? Anonymkode: 32a15...c11 Her bruker vi den hver dag, men ikke til å lage full middag til hele familien. Det er den for liten til. Ungene bruker den til toast, osteskiver, billy pizza ol. Jeg steker halvstekte rundstykker i den hver morgen. Tar 3 minutt. Pomfri blir knallgodt i den. Samme med fiskepinner og annen panert mat. Mye bedre smak enn i ovn. Og det går superraskt. Anonymkode: f0ae1...c50 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. februar 2023 #34 Skrevet 27. februar 2023 Made4u skrev (3 minutter siden): Smør og oljer setter god smak på mat, det går på livskvaliteten løs å bli så fanatisk opptatt av kalorier at man spiser mat som ikke smaker så godt som den kan gjøre, har smakt stekt potet fra airfryer og kan bare si at tilbredningsmetoden er noe herk sammenlignet med en frityr eller stekeovn hvor nettopp fett benyttes, det smaker bare ikke like godt. Av og til smaker frityr stekt mat bedre, men det er mye sunnere i hverdagen og bruke Air Fryer.Og den kan brukes til det meste. Perfekt om man vi unngå for mye fett . Made4u skrev (3 minutter siden): Så slutte å fremme mat som smaker langt dårligere enn hva den kan gjøre, du reklamerer i så fall for tullete påfunn som er helt meningsløst da det representerer å senke standarder totalt. Jeg synes det smaker kjempebra, den bevarer saftene i maten, bare å legge bakepapir under eller stekefolie rundt, så kan du ta av toppen mot slutten for å få maten sprøere. Smaker kjempegodt
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #35 Skrevet 28. februar 2023 Kan man putte frossene ting rett i den? Halvstekte rundstykker, pizza, laks, fiskegrateng osv? Anonymkode: 3ab34...405
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #36 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man putte frossene ting rett i den? Halvstekte rundstykker, pizza, laks, fiskegrateng osv? Anonymkode: 3ab34...405 Ja. Anonymkode: a9003...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #37 Skrevet 28. februar 2023 Vi er veldig fornøyde og den brukes mye. Som annen skriver, vi finner stadig flere ting å bruke den til. Vi er en familie på 4, der ingen sliter med overvekt fra før av. Det var sånn sett ikke det å bruke mindre olje som motivasjonen, men så tåler jeg ikke så godt frityrstekt mat, det blir for tungt og jeg får oppstøtt. Men airfryer går fint. vi har fått nytt kjøkken i 2019 og vi har dermed ny stekeovn med varmluftfunksjon, men det kan jo ikke sammenliknes, og ikke helt samme bruksområder? pommes fritt blir fortsatt mye bedre i airfryer, og det går mye fortere. Vi har phillips xxl smart-typen. Anonymkode: bf0c4...a9b 1
Maskinfører Skrevet 28. februar 2023 #38 Skrevet 28. februar 2023 Kjøpte denne rundt påske i fjol og er meget fornøyd 🙂 https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskiner/tillagingsapparater/frityrgryter-og-fonduer/varmluftsfrityrkoker-008245/
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #39 Skrevet 28. februar 2023 19 hours ago, Made4u said: Smør og oljer setter god smak på mat, det går på livskvaliteten løs å bli så fanatisk opptatt av kalorier at man spiser mat som ikke smaker så godt som den kan gjøre, har smakt stekt potet fra airfryer og kan bare si at tilbredningsmetoden er noe herk sammenlignet med en frityr eller stekeovn hvor nettopp fett benyttes, det smaker bare ikke like godt. Så slutte å fremme mat som smaker langt dårligere enn hva den kan gjøre, du reklamerer i så fall for tullete påfunn som er helt meningsløst da det representerer å senke standarder totalt. du burde dra til lege og sjekke dine kolesterolnivåer. Høres ut som du står i fare for tidlig død, bare pga kostholdet. Ikke vær som Remy Hoset, som skulle være ansiktet for protest mot vegetar pølser i kantina på jobb, når også Remy Hoset ser nettopp ut som han absolutt trenger mer grønnsaker og mindre kjøtt i livet sitt, hvis han vil leve lengre enn til 60. https://www.nrk.no/klima/xl/ase-mot-kjotteterne-1.15496406 Anonymkode: bf0c4...a9b
Gjest Made4u Skrevet 28. februar 2023 #40 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): du burde dra til lege og sjekke dine kolesterolnivåer. Høres ut som du står i fare for tidlig død, bare pga kostholdet. Ikke vær som Remy Hoset, som skulle være ansiktet for protest mot vegetar pølser i kantina på jobb, når også Remy Hoset ser nettopp ut som han absolutt trenger mer grønnsaker og mindre kjøtt i livet sitt, hvis han vil leve lengre enn til 60. https://www.nrk.no/klima/xl/ase-mot-kjotteterne-1.15496406 Anonymkode: bf0c4...a9b Sist jeg sjekket, i Januar tror jeg det var, så var kolesterolnivået veldig greit, det samme var blodtrykket. Nå spiser jeg mer enn snittet av både grønnsaker, frukt og bær, jeg er faktisk ganske bevisst å spise tilstrekkelig mye av det. Også fisk er jeg påpasselig å spise minst tre dager i uken til middag. Men altså, jeg er ikke redd kjøtt og heller ikke å steke kjøtt. Hva gjelder pølser og andre bearbeidede kjøttprodukter (farseprodukter) så er jeg en som ikke er all verdens begeistret for det, da velger jeg heller rene kjøttprodukter og lager middager basert på det, mest fordi jeg synes at det smaker best - pølser er i alle fall oppskrytt. Men ja, jeg foretrekker gode tilbredningsmetoder fremfor å benytte kjøkkenapparater som gir en mer smakløs matopplevelse (altså er jeg ikke redd for at maten skal bade i litt fett - da smaker maten definitivt bedre). Vellsmakende mat trenger ikke å være så ille for helsa, dessuten kan man jo tilpasse energinivået man inntar også innenfor rammene av et kosthold hvor man benytter mer kaloririke tilberedningsmetoder hvor det man tilbereder faktisk smaker bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå