Gå til innhold

Er airfryer verdt pengene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe. Er dere fornøyd og hva bruker dere den til? Er bare redd den kommer til å støve ned slik som popcornmaskin og eggkoker og diverse ting man har kjøpt oppgjennom..

Anonymkode: 0e49a...207

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kjøpte den. Perfekt, man slipper å kjøpe kullsyrevann. Man tar vanlig vann, skrur den på i 1 time, så er det bobler.

Anonymkode: 0fd63...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, kjøpte den. Perfekt, man slipper å kjøpe kullsyrevann. Man tar vanlig vann, skrur den på i 1 time, så er det bobler.

Anonymkode: 0fd63...7bb

?

Anonymkode: 4b754...437

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva lags mat du pleier å lage. Jeg fikk en til jul og har ikke helt kommet i gang med den ennå, men jeg lager mye pastaretter og curryer eller salater til middag og ikke så mye ovnsbakt/ovnsstekt mat. Men jeg er likevel fornøyd så langt. Jeg bor alene og det er unektelig mer lettvint med den lille saken på kjøkkenbenken enn å forvarme en stekeovn bare for en laksefilet, for eksempel. Veldig enkel å sjekke maten underveis (jeg bruker grilltermometer for å sjekke kjernetemperatur på fisk og kjøtt). Samtidig ser jeg at jeg fint kunne klarte meg uten pga mine matvaner. 

Anonymkode: 81604...ddb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer litt an på hva lags mat du pleier å lage. Jeg fikk en til jul og har ikke helt kommet i gang med den ennå, men jeg lager mye pastaretter og curryer eller salater til middag og ikke så mye ovnsbakt/ovnsstekt mat. Men jeg er likevel fornøyd så langt. Jeg bor alene og det er unektelig mer lettvint med den lille saken på kjøkkenbenken enn å forvarme en stekeovn bare for en laksefilet, for eksempel. Veldig enkel å sjekke maten underveis (jeg bruker grilltermometer for å sjekke kjernetemperatur på fisk og kjøtt). Samtidig ser jeg at jeg fint kunne klarte meg uten pga mine matvaner. 

Vi lage også mye pasta og gryter som står og koker lenge. Salater med bulgur/pasta/quinoa også. Gjærbakst/brød er det vi lager mest og det er kanskje ikke så egnet for en airfryer🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske unødvendig. Skjønner ikke hva slags behov den skal dekke.. som ikke allerede er dekt

Anonymkode: d2d06...c90

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min fikk en til jul og hun bruker den omtrent hver dag. Hun er kjempefornøyd. Bruker mindre tid på matlaging. 

Endret av Eva-Lena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi lage også mye pasta og gryter som står og koker lenge. Salater med bulgur/pasta/quinoa også. Gjærbakst/brød er det vi lager mest og det er kanskje ikke så egnet for en airfryer🫣

I airfryergrupper og diverse blogger/insta/Pinterest/TikTok ser jeg at en del faktisk baker brød og kanelboller i sine, men det blir jo små brød, da. Ser for meg at man like gjerne kan bake dem i ovn, egentlig. I de gruppene er det gjerne folk som vil lage alt i airfryer, inkludert koke egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vurderer å kjøpe. Er dere fornøyd og hva bruker dere den til? Er bare redd den kommer til å støve ned slik som popcornmaskin og eggkoker og diverse ting man har kjøpt oppgjennom..

Har hatt denne en stund og den er i bruk så og si daglig, hadde en vanlig før og den ble så og si aldri brukt.

https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kjoekkenapparater/airfryers-og-frityrkokere/airfryers/onemoon-oa9-airfryer-ovn-10-l/p-1929777/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Datteren min fikk en til jul og hun bruker den omtrent hver dag. Hun er kjempefornøyd.

Ja, det er veldig mange som sier det. Jeg er ikke helt der, men jeg tror jeg bør bruke litt tid til å bli venn med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ganske unødvendig. Skjønner ikke hva slags behov den skal dekke.. som ikke allerede er dekt

Anonymkode: d2d06...c90

Er ganske mye faktisk, bare Google det 🙂

Her har den erstattet endel ting på kjøkkenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig mange som sier det. Jeg er ikke helt der, men jeg tror jeg bør bruke litt tid til å bli venn med den. 

Det er utgitt en bok om mat i airfryer. Jeg har ikke sett i den selv, men masse tips og oppskrifter i den. Hørte om den på tv faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er alene og en som bruker mikroen mye, så kan airfryer komme til å brukes ofte. En del mat blir bedre i airfryer. 
Men den rommer begrenset, så om dere er mange, er stekeovn vel så bra

Anonymkode: 6c3c1...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Det er utgitt en bok om mat i airfryer. Jeg har ikke sett i den selv, men masse tips og oppskrifter i den. Hørte om den på tv faktisk.

Jeg fikk den boken til jul også. :fnise: Og jeg har sett veldig mye på YouTube og lest på nett pluss at det fulgte med oppskriftshefte til maskinen. Det handler vel for min del mest om mine matvaner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk den boken til jul også. :fnise: Og jeg har sett veldig mye på YouTube og lest på nett pluss at det fulgte med oppskriftshefte til maskinen. Det handler vel for min del mest om mine matvaner. 

Men veldig nyttig tips fra deg, altså! Det handler en del om å "oversette" tid og temperatur fra vanlig ovn samt se mulighetene til hva man kan lage i den, og der er bl.a den boken nyttig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker vår mye, griller gjerne hel kylling i den eller fisk og har ovnsbakte grønnsaker til.  Da slipper jeg å stå å passe på noe, alt bare ordner seg selv og det blir mindre stekos enn steking i panne. man kan fint greie seg uten for all del men jeg synes den er et godt tilskudd på mitt kjøkken. Jeg bruker eggekoker også forresten 😄

Den er også gull til å freshe opp pizza, riste brød og slikt med også men det er nok litt spesifikt for meg som har cøliaki. Den er mye raskere og energismart enn å fyre opp stekovnen for å varme opp en liten ting eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (10 minutter siden):

Har hatt denne en stund og den er i bruk så og si daglig, hadde en vanlig før og den ble så og si aldri brukt.

https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kjoekkenapparater/airfryers-og-frityrkokere/airfryers/onemoon-oa9-airfryer-ovn-10-l/p-1929777/

Så fin! Og sikkert mer praktisk i og med at den har så stor kapasitet og på mange måter en miniovn. 

Ulempene for meg ville vært 1) tar litt stor plass, jeg har ganske lite kjøkken med ganske lite benkeplass, og 2) lav temperatur, går bare opp til 200 grader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker den kun til pommes frites. Så for oss er den ikke verdt det den koster. Den tar stor plass, synes den bråker og for en familie på 6 så blir den liten, selv med XL modellen. 

Anonymkode: 5d25f...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...