AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #41 Skrevet 26. februar 2023 Nei, det ville være helt absurd all den tid bmi er et helt ræva mål. Mannen min er høy og tung, med store deilige muskler. Markert mage når han strammer, store armer og kraftige bein. Lav fettprosent men ikke mager. Bmi-en hans tilsier fedme. Åpenbart tenner jeg ikke på fedme, så hvis jeg skulle brydd meg om bmi hadde jeg kastet bort den mest sexy mannekroppen jeg vet om. Så dum er jeg ikke. Anonymkode: f50af...951 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #42 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg spør ikke om BMI. Men sånn generelt så gjør man jo er vurdering på fettmengde uten at det blir tallfestet. Fedme er uaktuelt. Overvekt er lite ønskelig. Normalvekt er ok. Slank/tynn er å foretrekke. Så jo, jeg har vel i grunn krav til vekt/bmi/fettprosent. Er mann som selv er ganske slank. Har hatt 3 kjærester med overvekt så ikke ukjent med det. Var akseptabelt siden de var relativt unge (rundt 20), men overvekt og høy alder blir for fælt. Synes det gir dårlig synergi. Mye som henger og slenger da. 🙈 Anonymkode: e33fa...409 Enig i mye her. Kvinne 43. Helt uaktuelt å date noen med overvekt. De er ikke på radaren en gang. Det er spesielt lite fint på eldre menn….. synes det er uattraktivt når man er 40+ og ikke trener og tar vare på kroppen. Anonymkode: 5b181...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #43 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skulle jeg gjerne likt å vite også. Jeg er en forholdsvis tung mann. BMI tilsier nok overvekt. Det er før man vet at jeg driver aktivt med styrkeløft og tidligere drev med fitness. Med andre ord, jeg har mye vekt i muskler og en lav fettprosent. BMI forteller ingen gjerdens ting om meg, min helse og fysiske forfatning. Anonymkode: da86f...b0e Styrkeløfter her også og BMI tilsvarer fedme grad 1 😂😂 Anonymkode: 9dc29...ae7
minister-mio Skrevet 26. februar 2023 #44 Skrevet 26. februar 2023 AprilLudgate skrev (5 timer siden): Hva vet du om helsen til noen basert på at de er en viss vekt? Hva tror du at det ikke er noe helserisiko å være alvorlig undervektig eller å ha alvorlig fedme? Ikke minst sier det noe om risiko for hjerte og karsykdommer, men det er forbundet med høy dødelighet. Se her f. Eks: https://www.fhi.no/fp/overvekt/hvilken-kmi-gir-lavest-dodelighet/ 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #45 Skrevet 26. februar 2023 AprilLudgate skrev (7 timer siden): Hva vet du om helsen til noen basert på at de er en viss vekt? Alt vi vet om kropper tilsier at overvektige har dårligere helse. Kanskje har de ikke det når de er 25, men når kroppen er 45 og fortsatt overvektig, kan jeg garantere at overvekten har satt spor. Høyt kolesterol, hjerte og karsykdommer, høyt blodtrykk, slitasje på ledd og skjellett… osv. Det er en årsak til at det ikke anbefales å være enorm (roald dahl-ordet!), det er ikke bra for deg. Anonymkode: 5b181...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #46 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 23.09): Alt vi vet om kropper tilsier at overvektige har dårligere helse. Kanskje har de ikke det når de er 25, men når kroppen er 45 og fortsatt overvektig, kan jeg garantere at overvekten har satt spor. Høyt kolesterol, hjerte og karsykdommer, høyt blodtrykk, slitasje på ledd og skjellett… osv. Det er en årsak til at det ikke anbefales å være enorm (roald dahl-ordet!), det er ikke bra for deg. Anonymkode: 5b181...3b7 Da tar du feil. Nærmer meg 50, har vært enorm som det nå heter, de siste 20 årene. Har fint blodtrykk, normale kolesterolverdier, ingen tegn til hjerte-og kar-sykdommer og ingen problemer med leddene. Jeg er derimot sterk fordi kroppen har båret på disse ekstra kiloene, men jeg trener aldri. Kan godt gå meg en tur, og har helt grei kondis, men det skjer ikke regelmessig. I følge fastlegen er jeg feit, men fit. BMI sier ingenting om helsetilstanden på en kropp, da den vil variere med muskelmasse og høyde. Trenger vel ikke si at jeg ikke hadde krav til bmi når jeg datet? Det er andre ting som er viktigere. Som en klok person en gang sa: Jeg er feit, du er dum. Jeg kan slanke meg… Anonymkode: 0cc0b...777 2
K.B. Skrevet 8. mars 2023 #47 Skrevet 8. mars 2023 Jeg har en batteri med tester potensielle partnere må gjennom, vanligvis tar screening prosessen et sted mellom to og fire uker, desverre faller mange fra under kolonoskopien.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #48 Skrevet 8. mars 2023 Foretrekker damer med BMI = 24. Men jeg er ikke kresen så alt innen 23-25 er akseptabelt. Anonymkode: 398e0...a60 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #49 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 22.46): Jeg spør ikke om BMI. Men sånn generelt så gjør man jo er vurdering på fettmengde uten at det blir tallfestet. Fedme er uaktuelt. Overvekt er lite ønskelig. Normalvekt er ok. Slank/tynn er å foretrekke. Så jo, jeg har vel i grunn krav til vekt/bmi/fettprosent. Er mann som selv er ganske slank. Har hatt 3 kjærester med overvekt så ikke ukjent med det. Var akseptabelt siden de var relativt unge (rundt 20), men overvekt og høy alder blir for fælt. Synes det gir dårlig synergi. Mye som henger og slenger da. 🙈 Anonymkode: e33fa...409 Og hvordan ser du ut, om jeg får spørre? Du er vel den lekkerbisken, du da.. Anonymkode: 5cdd5...e23
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #50 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Foretrekker damer med BMI = 24. Men jeg er ikke kresen så alt innen 23-25 er akseptabelt. Anonymkode: 398e0...a60 Haha😆 Anonymkode: 5cdd5...e23
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #51 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 22.48): Sitter folk på date og spør hva bmi'en til folk er? Siden dere vet dette. Det virker veldig rart å være så ekstremt opptatt av sånt. De fleste burde også vite at folk kan se ulike ut med samme bmi. Det er ikke nødvendigvis et godt mål på hvordan noen ser ut. For min del liker jeg ikke så godt ytterpunktene, men det finnes unntak der også. Jeg har synes at noen som var litt for overvektig var attraktive og også noen som kanskje var litt i tynneste laget. Jeg vurderer det etter om jeg finner vedkommende attraktiv og da er det ikke nødvendigvis slik at jeg går etter en sjekkliste der jeg krysser av for at ting må stemme eller så gir jeg ikke personen en sjanse. I bunn og grunn koker det ned til helheten ved en person, men jeg er mer opptatt av personlighet og kjemi. At de tingene må stemme. Det er tross alt det som betyr noe i det store og det hele. Ikke spesielt interessant å ha høyt fokus på utseendet om man faktisk ønsker å ha et forhold over tid og det er det jeg ønsker. Det virker som få har fokus på det når jeg leser tråder her inne. Anonymkode: b1998...b84 Klokt og godt skrevet. Deg liker jeg, og da fyker bmi rett ut vinduet. Anonymkode: c8640...508
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #52 Skrevet 8. mars 2023 Hvem sjekker BMI? Spør dere hva folk veier og regner det ut? Har nå falt fullstendig for en mann jeg egentlig syns er for tynn/spinkel. Men er helt sykt tiltrukket av han, så det har virkelig null betydning. Anonymkode: 7e344...710
Hjelpsom Skrevet 8. mars 2023 #53 Skrevet 8. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvem sjekker BMI? Spør dere hva folk veier og regner det ut? Har nå falt fullstendig for en mann jeg egentlig syns er for tynn/spinkel. Men er helt sykt tiltrukket av han, så det har virkelig null betydning. Anonymkode: 7e344...710 Enig, førsteinntrykket kan være svært missvisende. For meg er personlighet viktigere og selvfølgelig spiller mine preferanser på utseende også inn. Men nå er jo ikke jeg helt A4 på hva jeg synes er vakkert 🤗
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #54 Skrevet 9. mars 2023 Såklart, driver ikke med hvalfangst. Anonymkode: 8f30d...77d
Helene1982 Skrevet 9. mars 2023 #55 Skrevet 9. mars 2023 Spørsmålet er jo: Har du med målestokk, badevekt og kalkulator på date? Det er i såfall kjemperart. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå