Gå til innhold

Har du en max/min BMI-krav til de du dater?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spør hverken om vekt/bmi eller høyde. 

Anonymkode: 09c2b...1ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel ikke noe krav, men preferanse.

Skrevet (endret)

Ingenting jeg tenker på, men foretrekker en sunn mann som tar vare på seg selv.

Endret av Ellah
  • Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke overvektige menn, det har nok mest med barndomstraume å gjøre. Han som jevnlig voldtok meg som barn var liten og rund. Så jeg dater kun normalvektige menn. Ved høyde så kan de godt være like høy som meg (166). Makshøyde av de jeg har vært med før har vært 180. 

Anonymkode: 1cab1...038

• Hjerte 1
Skrevet

Max BMI er 35. Men for å være pen må den oftest være under 32 fordi alle former blir babyrunde over det. Er jo personen jeg elsker, så har vært sammen med større, men da trekker ekstremovervekten ned selv i alle sammenhenger. Bevegeligheten blir dårligere, og det er i praksis en funksjonsnedsettelse. Studier viser at folk vurderer fedme og rullestolbruk likt.

Anonymkode: 1daed...49c

Skrevet
minister-mio skrev (17 timer siden):

Ja, god helse er veldig viktig for meg i en eventuell partner 

Hva vet du om helsen til noen basert på at de er en viss vekt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

En venn av meg hadde en kompis han ikke ville navngi, som hadde fortalt at han faktisk hadde en fetisj/spesifikk preferanse.

Og det var supertynn type anorektisk. Vanlig slank holdt ikke.

Like kokko som feeders.

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod.  

Endret av Perelandra
Skrevet

Ja, livmålet til menn bør ikke være over 102, da er det overvekt.

Anonymkode: 88bfb...5f6

Skrevet

Har ikke som vane å spørre om hva BMI ligger på. 

Jeg tiltrekkes av slanke og trente menn, og er det også selv. Jeg tenker at en overvektig mann med en innaktiv livsstil heller ikke ville ha valgt meg. 

Anonymkode: 65059...c2c

Skrevet

Overvekt er greit, mens fedme er det litt verre med. Etter en lang periode av livet mitt med problemer rundt mat, er jeg opptatt av å spise riktig og å være aktiv. Og vil helst ha en partner som ikke nødvendigvis er helt lik, men i hvert fall har litt samme syn på akkurat det 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mange har høydekrav.

Mange har vektkrav.

Hva med BMI?

Anonymkode: 83065...bd6

Jeg har et krav om at de ikke skal være tykk i hodet.

• Liker 4
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Altså. Gjennom et ( relativt) langt samliv har bmi’en til både meg og mannen variert mye. Min pga graviditeter, sykdom, sporty perioder, og travle perioder. Jeg har vært tynn, vanlig og enorm (som det nå tydeligvis heter😂)

Min mann sin bmi har og gått opp og ned gjennom livet. Jeg elsker han like høyt som tykk som tynn. Han elsker meg like høyt tykk som tynn. Det viktigste er at vi trives i egen kropp. Når jeg har vært på mitt største har jeg ikke hatt det bra med meg selv, og tatt tak. Heldigvis har mannen min alltid bare støttet meg, stor eller liten. 

Anonymkode: c62cf...60a

Er så enig. Bmi er uvesentlig når du har dypere følelser. Jeg så gjennom bildene av meg og eksen her om dagen og vi har begge vært store, tynne og midt i mellom. Jeg for min del brydde meg ikke om vekta til eksen. Jeg så bare den som var viktigst for meg da, og da ser man med andre øyne. 

Skrevet

Jeg har et krav om at bmi-en skal tilsi at han har en sunn, trent kropp og en aktiv livsstil. Ingen pappakropp med kvapsete mage.

(nei, jeg går heller ikke etter de mennene som har så store muskler at bmi-en vil påstå at de er overvektige. Så store muskler indikerer heller ikke noen sunn helse.)

Anonymkode: d3f3c...d17

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mange har høydekrav.

Mange har vektkrav.

Hva med BMI?

Anonymkode: 83065...bd6

Om du går rundt med BMI krav og spesifikk høydekrav har du autistiske trekk. Ingen normale folk går rundt med målebånd og linjal. 

Anonymkode: 63e1d...eb3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg bryr meg ikke akkurat om bmi spesifikt, men vil tro de fleste kvinner jeg har datet og er tiltrukket av ligger i toppsjiktet av overvektig, og over i fedme. En bmi-kalkulator jeg fant nå sier at hun største jeg har datet ligger på rundt 85 i bmi. 

Anonymkode: 407da...0b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Max BMI er 35. Men for å være pen må den oftest være under 32 fordi alle former blir babyrunde over det. Er jo personen jeg elsker, så har vært sammen med større, men da trekker ekstremovervekten ned selv i alle sammenhenger. Bevegeligheten blir dårligere, og det er i praksis en funksjonsnedsettelse. Studier viser at folk vurderer fedme og rullestolbruk likt.

Anonymkode: 1daed...49c

Gjerne link til påstanden du slenger ut her😅 Jeg er svær, men kommer meg mye lettere frem enn en med rullestol. Selvfølgelig er jeg ikke like lett på tå som når jeg var slankere, men jeg sliter ikke med å bevege meg akkurat som jeg trenger.

Synes det er litt morsomt hvis dette faktisk stemmer, at min overvekt ses på på lik linje som en rullestol😂

Anonymkode: a6c75...f2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjerne link til påstanden du slenger ut her😅 Jeg er svær, men kommer meg mye lettere frem enn en med rullestol. Selvfølgelig er jeg ikke like lett på tå som når jeg var slankere, men jeg sliter ikke med å bevege meg akkurat som jeg trenger.

Synes det er litt morsomt hvis dette faktisk stemmer, at min overvekt ses på på lik linje som en rullestol😂

Anonymkode: a6c75...f2f

Jeg løp lett 5 km med BMI på 34, skulle likt å se en i rullestol gjøre det. 

Anonymkode: edd5a...61a

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold, spekulasjoner, latterliggjøring og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Hadde mye heller datet ei som var slank og pen som satt i rullestol. En ei vanlig dame med fedme. 🙈

Anonymkode: cbddb...001

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (5 timer siden):

Hva vet du om helsen til noen basert på at de er en viss vekt?

Skulle jeg gjerne likt å vite også.

Jeg er en forholdsvis tung mann. BMI tilsier nok overvekt.

Det er før man vet at jeg driver aktivt med styrkeløft og tidligere drev med fitness.

Med andre ord, jeg har mye vekt i muskler og en lav fettprosent.

BMI forteller ingen gjerdens ting om meg, min helse og fysiske forfatning.

Anonymkode: da86f...b0e

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...