Gå til innhold

Når synes dere man begynner å bli gammel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

70+

Bare tåpelig å hevde man er gammel når man er 30-40. 

Anonymkode: cc69d...aa5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her på KG er du gammel straks du passerer 20.

Anonymkode: 08d5d...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel er noe jeg tenker om personer jeg møter, uavhengig av alder. Jeg føler meg som en ungdom, leken og aktiv, men passert 50. Ser ikke på meg selv som gammel, men det er mange rundt meg, yngre og eldre jeg vil definere som gamle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2023 den 20.35):

Skjønner at dette er svært individuelt, men jeg er nysgjerrig... Jeg er 30 år og stundet, føler meg kjempe gammel, og nesten klar for grava. Jeg er eldst i klassen, så kan være det som er avgjørende... Hva tenker ander?

Anonymkode: 3504e...7b7

60 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 9.54):

55- da begynner man å dra på åra, smågammel. Jeg tror menn synes de er unge lenger, det  er bare å gå inn på datingapper så ser man menn på 40+ som ønsker barn en gang i fremtiden😄Vi kvinner er oftest mere selvkritiske. 

Anonymkode: cc7d7...b0e

Og menn BLIR gamle etter 50 - 55. De stivner i sjela og kroppen...forfaller raskere i retning full kollaps/slutten på trudelutten. Morsomt de tror aldring rammer kvinner hardere når det er omvendt.

Anonymkode: 75bc9...26b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva har dette med religion å gjøre?

Anonymkode: a678b...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på livssituasjon og instilling. Jeg er 35, men det er mange av mine kollegaer i 20-årene som jeg tenker at egentlig er eldre enn meg. De er så sjukt ordentlige. 

Min bestemor ble aldri gammel. Etter jeg ble tenåring, følte jeg aldri på noen aldersforskjell når vi snakket sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir snart 40 og føler meg overhodet ikke gammel! 

Gammel, da er man iallfall 70+.  Mine foreldre er i begynnelsen av 60 årene, og de er heller ikke spesielt gamle. De jobber, holder seg i form og ser ikke særlig gamle ut. 

Anonymkode: 26c35...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Handler ikke om alder. Men hvis du bruker rullator, bor på eldrehjem og er trangsynt og gammeldags så er du gammel. . 

Anonymkode: 1ab5d...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 48 og synes alderen er gammel. Dog er ikke jeg gammel.

Litt forskjell der synes jeg.

Anonymkode: 9e4e9...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
AnonymBruker

Gammel = grått hår, litt sammenkrøket kroppsholdning, problemer med inkontinens, generell funksjonssvikt, pensjonist.

Jeg er 42 år og småbarnsmamma. Livet er på sitt beste🥰 Og jeg tenker jeg er midtveis og har mye kjekt i vente i årene fremover. Langt i fra gammel!

Anonymkode: 1ed66...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når er man ‘eldre’ da vil dere si? Ser dere på det som synonym av å være gammel?

Anonymkode: 1ed66...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker vel at man begynner å bli gammel rundt pensjonsalder (og da tenker jeg en fornuftig pensjonsalder, ikke de som går av med tidligpensjon), så rundt 65-70. Men hvis man er sprek og  står i arbeid lenger, så er du ikke gammel før du blir pensjonist!

Hadde en kollega som gikk av med pensjon da han var 76, og frem til da var han på fjelltur hver helg. Når han gikk av med pensjon så flyttet han inn hos sønnen - ikke for å få hjelp selv, men fordi han hadde tatt på seg å ta en totaloppussing av huset sønnen hadde kjøpt... 

Anonymkode: 50a4d...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• min far er 80 og først nå siste året har han startet virke gammel, han er sprek som fy, kan sikkert gåfra de fleste som er halvparten så gammel selv om han har en dårlig dag men det er små ting som gjlr det, litt ekstra skjelving med kaffikoppen, stemmen endres, noen ganger spør han om ting han tidligere ville hatt stålkontroll på selv osv.. 
  • min manns tante er knapt 60 og er mye eldre enn min far, hun er lite i stand til å bevege seg, har dårligere helse, mangler styrke i kroppen, trenge rhjelp til mye..
  • en nabo er til min store overraskelse bare 35 år gammel men jeg trodde oppriktig at vedkommende var nermere 50, klesstil, holdninger, utseende lurte meg fullstendig, vedkommende er satt om dere skjønner og samtidig makelig av seg i den forstand at alt skjer veldig sakte, virker som om alt er tungt - selv det å hente posten opp fra postkassen hvor vi som regel treffes og slår av en prat, så når det i en bisetning ble nevt at familien hadde planlagt 35 års selskap fordi 30 års dagen ikke ble feiret fikk jeg litt sjokk.. 

Konklusjonen min basert pådette er vel at alder i seg selv er ikke avgjørende for om man er gammel, det er helt andre ting som avgjør om noen oppfattes som gammel eller ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...