AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #1 Skrevet 24. februar 2023 Har i de siste 3 ukene slitt med svimmelhet. Legen mener det er en slags «nakkesvimmelhet». Går til en fysioterapeut, og kjenner det har løsnet opp litt og er ikke fullt så svimmel lenger, men heller mere ør. Tatt alt av målinger slik som blodtrykk, O2, puls, CRP og blodprøver, og alt har vært fint. I den siste tiden så har jeg strevet med intens tunghet i pannen og som går nedover ansiktet. I tillegg så har jeg hatt et slags trykk på hjernen og en lett hodepine. Var hos legen i går og blitt henvist til MR neste uke. I går kveld ble jeg helt nummen i halve ansiktet og i armen på høyre side. Ble så redd at jeg ringte legevakta. Hun mente at dette ikke var noe farlig og kan skyldes pga. svimmelheten jeg har hatt i det siste. I tillegg så merket hun at jeg snakket helt fint, og jeg kunne fint kjenne ansiktet mitt når jeg tok på det. Tok en Paracet og la meg til for å sove. Har nå i kveld igjen den numme følelsen i halve ansiktet og i armen. Sitter her nå og er like redd. Jeg vet med meg selv at damen på legevakten sa at det ikke var noe farlig. Både legen, fysio og damen på legevakten mener det kan være en migrene, men jeg har ikke noe særlig vondt i hodet når jeg har den numme følelsen i ansiktet. Mulig jeg forverrer symptomene og stresser mere der nummenheten blir verre. I kveld kan jeg kjenne på en tunghetsfølese i hodet Klarer fint å smile, prate, løfte begge armene og går fint… skal jeg kontakte legevakta igjen?? Anonymkode: feeb1...bbf
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #2 Skrevet 24. februar 2023 Det er slett ikke farlig å ringe og snakke med dem. En telefonsamtale, det er ikke akkurat noen stor belastning på noen. Hvis du tror du vil føle deg bedre så bare gjør det. Jeg må innrømme at jeg lurer på om dette kan være stress/angst siden det kommer om kvelden. Anonymkode: f42ab...144 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er slett ikke farlig å ringe og snakke med dem. En telefonsamtale, det er ikke akkurat noen stor belastning på noen. Hvis du tror du vil føle deg bedre så bare gjør det. Jeg må innrømme at jeg lurer på om dette kan være stress/angst siden det kommer om kvelden. Anonymkode: f42ab...144 Jeg tror også det er stress/angst. Jeg strever med dette. Det har vært veldig mye legebesøk i de siste ukene som gjør at jeg overtenker, stresser og er redd Ts. Anonymkode: feeb1...bbf
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Skrevet 24. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror også det er stress/angst. Jeg strever med dette. Det har vært veldig mye legebesøk i de siste ukene som gjør at jeg overtenker, stresser og er redd Ts. Anonymkode: feeb1...bbf Uff, det er ikke noe godt å ha det sånn. Prøve å distrahere deg litt med noe kanskje? Men ring legevakten først og hør hva de sier. Anonymkode: f42ab...144 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #5 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Uff, det er ikke noe godt å ha det sånn. Prøve å distrahere deg litt med noe kanskje? Men ring legevakten først og hør hva de sier. Anonymkode: f42ab...144 Ringte de nå. Hu over telefonen sa akkurat det samme som hu i går. Får prøve å slappe av og roe meg ned litt ts. Anonymkode: feeb1...bbf
Andro Skrevet 24. februar 2023 #6 Skrevet 24. februar 2023 Det kan være det man kaller "stille migrene", som har alle sidesymptomene til migrene, men uten den klassiske bankende hodepinen. Det kan være mange andre ting også, men ring legevakta om det endrer seg. Lykke til med diagnostikk! 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #7 Skrevet 24. februar 2023 Jeg tenker (vestibulær) migrene jeg da 🤷♀️ Anonymkode: f464b...bee
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #8 Skrevet 24. februar 2023 Jeg har på samme måte og hatt det i mange år. Har nerver i klem i nakken. Blir doven i arm og oppover halsen på ene siden. Har mye angst og blir svimmel og får alle mulige symptomer når jeg har klart å ase meg selv opp… Anonymkode: d8b7e...18b 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2025 #9 Skrevet 17. april 2025 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 21.00): Har i de siste 3 ukene slitt med svimmelhet. Legen mener det er en slags «nakkesvimmelhet». Går til en fysioterapeut, og kjenner det har løsnet opp litt og er ikke fullt så svimmel lenger, men heller mere ør. Tatt alt av målinger slik som blodtrykk, O2, puls, CRP og blodprøver, og alt har vært fint. I den siste tiden så har jeg strevet med intens tunghet i pannen og som går nedover ansiktet. I tillegg så har jeg hatt et slags trykk på hjernen og en lett hodepine. Var hos legen i går og blitt henvist til MR neste uke. I går kveld ble jeg helt nummen i halve ansiktet og i armen på høyre side. Ble så redd at jeg ringte legevakta. Hun mente at dette ikke var noe farlig og kan skyldes pga. svimmelheten jeg har hatt i det siste. I tillegg så merket hun at jeg snakket helt fint, og jeg kunne fint kjenne ansiktet mitt når jeg tok på det. Tok en Paracet og la meg til for å sove. Har nå i kveld igjen den numme følelsen i halve ansiktet og i armen. Sitter her nå og er like redd. Jeg vet med meg selv at damen på legevakten sa at det ikke var noe farlig. Både legen, fysio og damen på legevakten mener det kan være en migrene, men jeg har ikke noe særlig vondt i hodet når jeg har den numme følelsen i ansiktet. Mulig jeg forverrer symptomene og stresser mere der nummenheten blir verre. I kveld kan jeg kjenne på en tunghetsfølese i hodet Klarer fint å smile, prate, løfte begge armene og går fint… skal jeg kontakte legevakta igjen?? Anonymkode: feeb1...bbf Hei, opplever noe lignende, fant du årsak til det, ga det seg? Anonymkode: c659e...83b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #10 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 0.40): Hei, opplever noe lignende, fant du årsak til det, ga det seg? Anonymkode: c659e...83b Hei du! Fant aldri ut av hva det var for noe. Lege og nevrolog mente at jeg var sterkt utbrent på den tiden. Ble bedre etter noen mnd. Kan fortsatt merke fra en tid til en annen at jeg kan bli nummen på venstre og høyre kinn den dag i dag. Vært til lege med dette igjen og tatt nye prøver, men finner ingenting galt ts. Anonymkode: feeb1...bbf
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #11 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 12.58): Hei du! Fant aldri ut av hva det var for noe. Lege og nevrolog mente at jeg var sterkt utbrent på den tiden. Ble bedre etter noen mnd. Kan fortsatt merke fra en tid til en annen at jeg kan bli nummen på venstre og høyre kinn den dag i dag. Vært til lege med dette igjen og tatt nye prøver, men finner ingenting galt ts. Anonymkode: feeb1...bbf Kjenner du fortsatt på trykket i hodet også? Anonymkode: c659e...83b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #12 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 10.22): Kjenner du fortsatt på trykket i hodet også? Anonymkode: c659e...83b Ja inne imellom kan jeg kjenne på det, men det er sjeldent ts. Anonymkode: feeb1...bbf
snillOnkel Skrevet 29. april 2025 #13 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 21.00): Har i de siste 3 ukene slitt med svimmelhet. Legen mener det er en slags «nakkesvimmelhet». Går til en fysioterapeut, og kjenner det har løsnet opp litt og er ikke fullt så svimmel lenger, men heller mere ør. Tatt alt av målinger slik som blodtrykk, O2, puls, CRP og blodprøver, og alt har vært fint. I den siste tiden så har jeg strevet med intens tunghet i pannen og som går nedover ansiktet. I tillegg så har jeg hatt et slags trykk på hjernen og en lett hodepine. Var hos legen i går og blitt henvist til MR neste uke. I går kveld ble jeg helt nummen i halve ansiktet og i armen på høyre side. Ble så redd at jeg ringte legevakta. Hun mente at dette ikke var noe farlig og kan skyldes pga. svimmelheten jeg har hatt i det siste. I tillegg så merket hun at jeg snakket helt fint, og jeg kunne fint kjenne ansiktet mitt når jeg tok på det. Tok en Paracet og la meg til for å sove. Har nå i kveld igjen den numme følelsen i halve ansiktet og i armen. Sitter her nå og er like redd. Jeg vet med meg selv at damen på legevakten sa at det ikke var noe farlig. Både legen, fysio og damen på legevakten mener det kan være en migrene, men jeg har ikke noe særlig vondt i hodet når jeg har den numme følelsen i ansiktet. Mulig jeg forverrer symptomene og stresser mere der nummenheten blir verre. I kveld kan jeg kjenne på en tunghetsfølese i hodet Klarer fint å smile, prate, løfte begge armene og går fint… skal jeg kontakte legevakta igjen?? Anonymkode: feeb1...bbf Dama på legevakta er inkompetent. Dette kan helt klart være drypp (tia) eller hjerneslag. Du bør få tatt ct av hodet, og legges inn på hjerneslagavdeling på sykehus (der det etter hvert tas Mr). Det er helt sant at migrene kan være ledsaget av nummenhet. Men hjerneslag må uansett først utelukkes. Jeg hadde spurt legevakta om hen er helt sikker på at det ikke er tia eller hjerneslag. Og i så fall hvordan hen kan vite det.
snillOnkel Skrevet 29. april 2025 #14 Skrevet 29. april 2025 Svimmelhet er også symptom på hjerneslag. Hjerneslag-pasienter med svimmelhet beskriver ofte en slags ustøhet eller ørhet, og har ofte vondt i (bak-)hodet.
snillOnkel Skrevet 29. april 2025 #15 Skrevet 29. april 2025 Uff, jeg håper du har ringt legevakt igjen. Dette haster faktisk litt.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #16 Skrevet 29. april 2025 snillOnkel skrev (2 minutter siden): Uff, jeg håper du har ringt legevakt igjen. Dette haster faktisk litt. Fordi? Det er 2 år siden Anonymkode: 6b729...aab 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2025 #17 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 21.00): Har i de siste 3 ukene slitt med svimmelhet. Legen mener det er en slags «nakkesvimmelhet». Går til en fysioterapeut, og kjenner det har løsnet opp litt og er ikke fullt så svimmel lenger, men heller mere ør. Tatt alt av målinger slik som blodtrykk, O2, puls, CRP og blodprøver, og alt har vært fint. I den siste tiden så har jeg strevet med intens tunghet i pannen og som går nedover ansiktet. I tillegg så har jeg hatt et slags trykk på hjernen og en lett hodepine. Var hos legen i går og blitt henvist til MR neste uke. I går kveld ble jeg helt nummen i halve ansiktet og i armen på høyre side. Ble så redd at jeg ringte legevakta. Hun mente at dette ikke var noe farlig og kan skyldes pga. svimmelheten jeg har hatt i det siste. I tillegg så merket hun at jeg snakket helt fint, og jeg kunne fint kjenne ansiktet mitt når jeg tok på det. Tok en Paracet og la meg til for å sove. Har nå i kveld igjen den numme følelsen i halve ansiktet og i armen. Sitter her nå og er like redd. Jeg vet med meg selv at damen på legevakten sa at det ikke var noe farlig. Både legen, fysio og damen på legevakten mener det kan være en migrene, men jeg har ikke noe særlig vondt i hodet når jeg har den numme følelsen i ansiktet. Mulig jeg forverrer symptomene og stresser mere der nummenheten blir verre. I kveld kan jeg kjenne på en tunghetsfølese i hodet Klarer fint å smile, prate, løfte begge armene og går fint… skal jeg kontakte legevakta igjen?? Anonymkode: feeb1...bbf Gammel tråd. Har ikke ts fått svar på tråd fra 2023 i 2025, så har hun neppe bruk for svar. Enten er hun død av sitt hjerneslag, eller så har hun innsett at hun absolutt ikke hadde symptomer på hjerneslag. Jeg tenker det siste er mest sannsynlig. Anonymkode: 09c60...4df 1
snillOnkel Skrevet 29. april 2025 #18 Skrevet 29. april 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gammel tråd. Har ikke ts fått svar på tråd fra 2023 i 2025, så har hun neppe bruk for svar. Enten er hun død av sitt hjerneslag, eller så har hun innsett at hun absolutt ikke hadde symptomer på hjerneslag. Jeg tenker det siste er mest sannsynlig. Anonymkode: 09c60...4df Symptomer på hjerneslag hadde hun jo. Men mest sannsynlig var årsak en annen. Hun burde likevel blitt innlagt for utredning.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2025 #19 Skrevet 30. april 2025 snillOnkel skrev (10 timer siden): Symptomer på hjerneslag hadde hun jo. Men mest sannsynlig var årsak en annen. Hun burde likevel blitt innlagt for utredning. Hei! Det er 2 år siden jeg skrev dette innlegget. Tok MR og fant ikke noe på disse bildene. Det går bedre med meg i dag ts. Anonymkode: feeb1...bbf 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå