Gå til innhold

Når blomstrer tulipanene i Nederland?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei, jeg spør for foreldrene mine som har lyst til å ta en langhelg i Amsterdam til våren. Og da har de selvfølgelig lyst til å reise når tulipanene blomstrer.

Så det jeg lurer på er: Når bør man reise for å oppleve blomstringen på det beste?

Noen som vet? Har selv vært i Amsterdam, men det var lenge etter at blomstene var visnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke man kan dra noe senere enn slutten av april...

Vi var der 12-13 mai i år og da var tulipanene nesten utblomstret på Floriaden iallefall...enda der hadde de plantet så det skulle blomstre i 3 "omganger".

Vi fikk heller ikke med oss de store tulipanåkrene som er litt på utsiden av Amsterdam - de var også ferdigblomstret og høstet (men vi så en et stykke på utsiden av Amsterdam.... :D )

Det er jo litt kjedelig å reise for å se tulipaner og ikke "finne" noen...sjekk litt med et reisebyrå også - de vet ofte sånt...

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg reiste sammens med familien min (ikke første gangen) til nederland påsken 98, og da var vi også i blomsterparken Keukenhof. (har vært der flere ganger før, har bodd i rotterdam). Det er kjempefint i Nederland på den tiden, varmt er det også. Jeg og familien min gikk i t-skjorter og shorts (det var selvfølgelig dager med regn osv...slik som det er på alle steder).

Så i april-mai...er det rette for tulipan-besøk ;)

God Tur!!

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste sammens med familien min (ikke første gangen) til nederland påsken 98, og da var vi også i blomsterparken Keukenhof. (har vært der flere ganger før, har bodd i rotterdam). Det er kjempefint i Nederland på den tiden, varmt er det også. Jeg og familien min gikk i t-skjorter og shorts (det var selvfølgelig dager med regn osv...slik som det er på alle steder).

Så i april-mai...er det rette for tulipan-besøk ;)

God Tur!!

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste sammens med familien min (ikke første gangen) til nederland påsken 98, og da var vi også i blomsterparken Keukenhof. (har vært der flere ganger før, har bodd i rotterdam). Det er kjempefint i Nederland på den tiden, varmt er det også. Jeg og familien min gikk i t-skjorter og shorts (det var selvfølgelig dager med regn osv...slik som det er på alle steder).

Så i april-mai...er det rette for tulipan-besøk ;)

God Tur!!

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reiste sammens med familien min (ikke første gangen) til nederland påsken 98, og da var vi også i blomsterparken Keukenhof. (har vært der flere ganger før, har bodd i rotterdam). Det er kjempefint i Nederland på den tiden, varmt er det også. Jeg og familien min gikk i t-skjorter og shorts (det var selvfølgelig dager med regn osv...slik som det er på alle steder).

Så april-mai...er det rett for tulipan-besøk ;)

God Tur!!

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

explorer klikket, derfor kom innlegget mitt 4 (?) ganger på rad. det kunne jeg dessverre ikke gjøre noe med. beklager.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...