Gå til innhold

Når blomstrer tulipanene i Nederland?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, jeg spør for foreldrene mine som har lyst til å ta en langhelg i Amsterdam til våren. Og da har de selvfølgelig lyst til å reise når tulipanene blomstrer.

Så det jeg lurer på er: Når bør man reise for å oppleve blomstringen på det beste?

Noen som vet? Har selv vært i Amsterdam, men det var lenge etter at blomstene var visnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke man kan dra noe senere enn slutten av april...

Vi var der 12-13 mai i år og da var tulipanene nesten utblomstret på Floriaden iallefall...enda der hadde de plantet så det skulle blomstre i 3 "omganger".

Vi fikk heller ikke med oss de store tulipanåkrene som er litt på utsiden av Amsterdam - de var også ferdigblomstret og høstet (men vi så en et stykke på utsiden av Amsterdam.... :D )

Det er jo litt kjedelig å reise for å se tulipaner og ikke "finne" noen...sjekk litt med et reisebyrå også - de vet ofte sånt...

God tur!!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg reiste sammens med familien min (ikke første gangen) til nederland påsken 98, og da var vi også i blomsterparken Keukenhof. (har vært der flere ganger før, har bodd i rotterdam). Det er kjempefint i Nederland på den tiden, varmt er det også. Jeg og familien min gikk i t-skjorter og shorts (det var selvfølgelig dager med regn osv...slik som det er på alle steder).

Så i april-mai...er det rette for tulipan-besøk ;)

God Tur!!

:):)

Skrevet

Jeg reiste sammens med familien min (ikke første gangen) til nederland påsken 98, og da var vi også i blomsterparken Keukenhof. (har vært der flere ganger før, har bodd i rotterdam). Det er kjempefint i Nederland på den tiden, varmt er det også. Jeg og familien min gikk i t-skjorter og shorts (det var selvfølgelig dager med regn osv...slik som det er på alle steder).

God Tur!!

Skrevet

God Tur!!

Skrevet

Så april-mai...er det rett for tulipan-besøk ;)

God Tur!!

Skrevet

explorer klikket, derfor kom innlegget mitt 4 (?) ganger på rad. det kunne jeg dessverre ikke gjøre noe med. beklager.

:-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...