Gå til innhold

Valp som "skriker" i bilen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har familie og venner på Østlandet, hvor det jo veldig mye av både folk, hunder og annet, så jeg hadde håpet å få en hund som kan være med rundt på besøk til de. 😅 

Jeg har veldig lyst til å ta henne med ned til bygda her, men er så redd for at bilsyken/frykten for bilen skal bli blandet sammen med inntrykkene hun får der. Tilsvarende med valpekurs. Er det best å la være, mon tro? Jeg tviler på at hun kommer til å venne seg til bilturer i løpet av denne uka liksom (hun er nesten nøyaktig 13 uker nå, så da har vi vel en ukes tid igjen på oss før ting blir veldig vanskelig? 😲 )  så da må vi nesten ta et valg...

Anonymkode: e18bb...552

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bor selv på landet. Bruker bur i bil og kjører dit jeg skal. Om valpen sutrer og hyler, får den gjøre det. Det går over etterhvert som den erfarer at hver gang vi stopper, gjør vi noe kjempemorsomt. Å skulle bruke lang tid på tilvenning i bur/bil gjør at du går glipp av en veldig viktig fase, som @Tabrisnevner. 

Endret av Troyamin
staveleifer
  • Liker 1
Skrevet

«Its me or the dog» på YouTube har en nylig episode med en whippet som også gråter av biltur! Sjekk ut den og se om dere får noen tips 

Anonymkode: cb1cf...f48

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...