Gå til innhold

Lamineringsmaskin - hva bruker du din til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ønsket meg -og fått :hoppe: - lamineringsmaskin til jul!!

Nå lurer jeg på hva du bruker din til, hvis du har...?

Jeg har en sånn som ikke går på hverken strøm eller batteri, og som du kan bytte kassett i, slik at man kan få laminering med magnet på baksiden hvis man vil også..... *digge masse*

Men tips til bruksområder...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ønsker du deg noe til jul som du ikke vet hva du skal bruke til? Overflodssamfunnet på sitt verste!

Skrevet

Ja, hva skal man med en lamineringsmaskin hjemme? Jeg har aldri savnet en, ihvertfall!

Gjest Betty Boop
Skrevet

Gratulerer. Jeg fikk også lamineringsmaskin og ble kjempeglad. Det er en slik ting jeg synes at jeg ikke kan forsvare å kjøpe til meg selv. Fordi den strengt tatt ikke er nødvendig, men da er det jo hyggelig å få en i gave.

Jeg testet den ut ved å lage et kort til min bestemor som hun kunne ha i vesken med telefonnr. til alle barna sine. Hun begynner og bli litt glemsk. Det er lov det når du har passert nitti.

Jeg har planer om å lage bokmerker. Kanskje henge opp noen bilder av ungene på kjøleskapet med magnet. Jeg er glad i å tegne, så om jeg lager noe jeg har lyst til å ta ekstra vare på er jo dette en super måte å gjøre det på. Du kan ta vare på små minner ved å feste et bilde på et kort med f.eks. en presset blomst og en liten kommentar. Du kan lage personlige invitasjoner og bordkort med noe av det samme elementet. Dørskilt til barnas rom? Her bor... Juletrepynt? Mulighetene er bare begrenset av fantasien. :)

Jeg har tatt vare på kortene fra fødeavd. med høyde, vekt osv. Har hatt de i glass og ramme med armbånd og rosa og blå tøybånd. Klarte og knuse en under siste flytting og vurderer og laminere de.

Gleder meg til å sette i gang og leke meg. Håper du får mye moro ut av din. Det er jeg forresten sikker på at du får! :)

Skrevet
Hvorfor ønsker du deg noe til jul som du ikke vet hva du skal bruke til? Overflodssamfunnet på sitt verste!

Du bør lese litt nøyere før du svarer og kanskje ikke tenke det verste om folk i utgangspunktet. Hun har vel sine egne idéer, men lurte litt på hva andre bruker slike til som hun kanskje ennå ikke har tenkt på. Ser ikke noe galt i å spørre om det.

Ja, hva skal man med en lamineringsmaskin hjemme? Jeg har aldri savnet en, ihvertfall!

Det kommer helt an på dine interesser. Kjenner er par godt voksne menn som ikke har førerkort og de savner det ikke.

Skrevet

:forvirret:

Skrevet

Er det Xyron du har?

Genial maskin! Jeg bruker den mest til lim jeg da (får kjøpt det superbillig :sjarmor: ) Uendelige muligheter :)

Skrevet

Betty, tusen takk for tips!! :)

Jeg skal ihvertfall lage gangetabellen til ungene mine, som de kan ha på pultene sine her hjemme. Bokmerker er jo supert også, og å laminere papirene fra sykehuset var lurt!! :) Sånne ting er jo bare lagt inn i ungenes permer, så hvis jeg laminerer de er det jo mye mindre sjans for at de går i stykker.

Ellers har jeg tenkt å lage kort, og magnet bilde har jeg laget allerede :hoppe: Kult å få hengt opp ting på kjøleskapet!

Kanskje jeg skulle lage en telefonnummerdings som lillemann kan ha på magnettavlen på rommet sitt, nå skal han jo snart begynne å være hjemme alene litt.......

Tar gjerne imot enda flere gode tips :)

Skrevet
Er det Xyron du har?

Genial maskin! Jeg bruker den mest til lim jeg da (får kjøpt det superbillig  :sjarmor: ) Uendelige muligheter :)

Ja jeg tror det var det den het.....

hva mener du - bruke til lim...? :klø:

Skrevet

Man får kjøpt lim til den også, sånn at man kan lage klistremerker av alt mulig.

Skrevet

Mannen min laget laminerte terminlister over favorittlaget Starts kamper for sesongen 2006. Laget dem i "kredittkortformat". De ble en hyggelig ekstra julegave til hans far og brødre!

Skrevet
Man får kjøpt lim til den også, sånn at man kan lage klistremerker av alt mulig.

Så kult!!! :hoppe:

Skrevet
Mannen min laget laminerte terminlister over favorittlaget Starts kamper for sesongen 2006. Laget dem i "kredittkortformat". De ble en hyggelig ekstra julegave til hans far og brødre!

:ler: *tips*

Skrevet

Jeg og vil ha en sånn.....til å laminere tegninger og sånt smurfen min lager etterhvert.

Skrevet

"Nei, jeg vil ikke kjøpe VG for 10 kr, jeg leser den gratis på nett" som Qlio kan ha ved utgangsdøren sin.

Gratulerer med maskinen, forresten,flere bruksområder har jeg ikke!

Skrevet

Man kan lage medlemskort, gavekort og sjablonger.

Skrevet

Laminerer mye jeg - telefonlister og adressekort - i kredittkortstørrelse, koffertlapper, lisenskvitteringer (brukes som navnelapp på bag) - bruksanvisninger, kart og bilder som jeg har brukt til bokmerker.

Adgangskort/sesongkort etc. holder jo også mye lenger om det er laminert.

• 8 år senere...
Skrevet

Jeg vil dytte denne tråden opp jeg :-) Vurderer å kjøpe meg en lamineringsmaskin, men lurer litt på hva jeg kan bruke den til. Tenkte å laminere oppskrifter og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...