Gå til innhold

Mine bonusbarn er penere enn mine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er da helt normalt å se at andre barn er finere enn dine egne. Man blir ikke blind selv om man er blitt mamma. 

Anonymkode: cfb79...4ca

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvis følelsene ikke går over snart ville jeg vurdert å oppsøke profesjonell hjelp.

Du kan forsøke å skrive ned de tankene og følelsene du får rundt sjalusien.

Hva har det å si om du synes bonusbarna er penere enn egne barn?

Hva tror du kan skje, hva frykter du? Hva slags andre følelser enn sjalusi kan du kjenne? Er det irritasjon, redsel, tristhet etc.

Handler det f.eks om at du føler deg mislykket ift mannens eks siden du mener de har fått veldig pene barn sammen? Er det frykt for at bonusbarna skal få mer oppmerksomhet enn dine barn i familieselskaper osv? Er du bekymret for at dine barn skal føle seg mindreverdige sammenlignet med bonusbarna, f.eks hvis noen lett får seg venner, kjæreste, er typisk "populær"? 

Anonymkode: 30a44...19e

Skal staten bruke penger på å snakke med en mor om dette mener du?? 

Anonymkode: d3ec4...de3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De er i bare barneskolealder, både bonusbarn og mine egne. Jeg vet det er helt syyykt at jeg blir sjalu og starter en slags konkurranse.

Jeg ønsker bare å bli kvitt denne følelsen.

Anonymkode: 2a82a...4cd

Er mange barn som er penere enn mine. Men mine er best likevel. Aldri møtt fine barn enn mine 🥰

Anonymkode: df64e...6f8

• Hjerte 3
Skrevet

Det var jo også en ting å skrive... Meget spesielt 

Skrevet

So what om det er sant? Å være pen er ikke alt i livet. Det er viktigere å være snill, omtenksom, ha empati, viljestyrke og humor.  

Dessuten betyr ikke barnslig pen alltid voksenpen og vice versa. Du ser med dine øyne, andre ser kanskje noe annet. 

Anonymkode: 2e4a2...a78

• Liker 1
Skrevet

Utseende er faktisk noe som verdsettes i vår kultur, men jeg er sikker på at dine barn har mange gode kvaliteter selv om de kanskje ikke er like "pene" som bonusbarna dine.

Hva med de personlige egenskapene de har? Kanskje du kan vektlegge dem og dyrke frem de positive tingene du faktisk kan påvirke?

En helt annen ting er at utseende endrer seg gjennom livet, ofte er ikke de barna som er typisk vakre som barn de som ender opp med best utseende som voksne. Et eksempel på det motsatte er prinsesse Martha  Louise som så helt ordinær ut som barn, og som bare blir penere for hvert år som går nå som voksen dame.

• Liker 2
Skrevet

Det er krig i Ukraina, jeg bare nevner det....

Jeg har da null problemer med å se at det finnes andre som er penere enn mitt barn. 

Barnet mitt er MITT, har omsorg for andre, empati, humor, tar ansvar for seg selv - ja, lista er lang. Et modell-utseende kan på ingen måte kompensere for noe av dette! 

Noe sier meg at du ikke har helt troen på deg selv, TS, og at utseendet av den grunn tydeligvis er viktig. Ta tak i dette, altså egen selvfølelse, så kanskje du kan reparere det du eventuelt har overført til dine barn.

Anonymkode: 757f8...c45

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nå dessverre slik at pene mennesker får store fordeler i livet. Så skjønner jo at du bekymrer deg.

Anonymkode: 9bd60...fec

• Liker 1
Skrevet

Herregud , hvor overfladisk går  det an å bli ? 🙈🙄

Anonymkode: 0d1bc...3fb

• Liker 1
Skrevet

Både du og barna dine kommer mange ganger i livet til å møte på andre mennesker som er penere enn dem, lev med det. 

Anonymkode: 326e0...16b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De er i bare barneskolealder, både bonusbarn og mine egne. Jeg vet det er helt syyykt at jeg blir sjalu og starter en slags konkurranse.

Jeg ønsker bare å bli kvitt denne følelsen.

Anonymkode: 2a82a...4cd

Synes det er fint at du setter ord på det. Vi mammaer bekymrer oss for alt mellom himmel og jord, og ikke alt er like akseptabelt å si høyt. Vi alle ønsker det beste for barna våre, uten at det betyr at vi ikke ønsker det samme for de andre barna. Selv blant biologiske søsken kan dette med utfall av gener slå uheldig ut for noen. At det kan forårsake vonde følelser hos barna med "mindre heldig utseende" kan man ikke være blind for. Jeg antar at det er dette som er utfordringen her. Samtidig er det viktig å minne seg selv på at vi mødre har en tendens til å krisemaksimere litt når det kommer til bekymringer generelt for egne barn. I hvert fall er det min erfaring. Ting ordner seg stort sett greit. 

Anonymkode: 6a108...2c1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er krig i Ukraina, jeg bare nevner det....

Jeg har da null problemer med å se at det finnes andre som er penere enn mitt barn. 

Barnet mitt er MITT, har omsorg for andre, empati, humor, tar ansvar for seg selv - ja, lista er lang. Et modell-utseende kan på ingen måte kompensere for noe av dette! 

Noe sier meg at du ikke har helt troen på deg selv, TS, og at utseendet av den grunn tydeligvis er viktig. Ta tak i dette, altså egen selvfølelse, så kanskje du kan reparere det du eventuelt har overført til dine barn.

Anonymkode: 757f8...c45

Idiotisk å dra fram at det er krig når noen tar opp andre ting. 

Det går an å ha flere tanker i hodet samtidig som det er krig. Hva gjør du for å stoppe krigen? 

Man spiser, lever, puster, har problemer osv, SELV om det er krig. 

Anonymkode: ce10b...f59

• Liker 1
Skrevet

Det finnes nok hundretusenvis av barn som er mye penere enn dine, så disse bonusbarna er nok det minste problemet i denne sammenhengen...

Heldigvis er sønnen min "den finaste eg veit"!

Anonymkode: fd76f...666

• Liker 1
Skrevet

Hvem er snillest? Det har mye å si på penheten😊

Anonymkode: 006e7...94c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil det gjøre deg bedre å forskjellsbehandle barna?

Kanskje dine egne barn kan få dyrere gaver, bli bedre fulgt opp, få lov til å  være med på aktiviteter bonusbarna ikke får lov til, nekte bonusbarna diverse de ønsker osv? 

Tror kanskje disse grepene vil få deg til å føle deg bedre?  

Anonymkode: bc525...33a

Mener du dette? Du oppfordrer TS til å behandle bonusbarna sine dårlig? 

TS virker på ingen måte slem eller ufin, og hun gir uttrykk for at hun synes det er vanskelig å kjenne på disse tingene. Så å si at hun vil føle seg bedre av å behandle bonusbarna slik du beskriver er langt over streken. 

• Liker 1
Skrevet

Noen barn er penere enn andre. Hva så?

Anonymkode: d92b7...303

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Du er en av dem som ikke er blind selv om de har fått barn. Gratulerer!

Det er i utgangspunktet ikke noe galt eller farlig med å se at andre barn er penere enn ens egne barn.

Problemet hos deg er kanskje at du dermed tenker at stebarnas mor er penere enn deg, og er sjalu på grunn av det?

Skrevet

Jeg synes jeg har hørt historien før...  🤔jo stemmer, Snøhvit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...