Gå til innhold

Mine bonusbarn er penere enn mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er i bare barneskolealder, både bonusbarn og mine egne. Jeg vet det er helt syyykt at jeg blir sjalu og starter en slags konkurranse.

Jeg ønsker bare å bli kvitt denne følelsen.

Anonymkode: 2a82a...4cd

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow.

Anonymkode: ee947...a38

• Liker 3
Skrevet

:strikker:

Anonymkode: 06552...545

• Liker 3
Skrevet

Djisuss 😂😂🥶

Skrevet

Sier ikke dette ofte men: stakkars unger... 

Her må du virkelig jobbe med deg selv. Er det virkelig det her du vil bruke tiden din på? Å tenke på noe så meningsløst? 

Anonymkode: e88fd...c8e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Yikes. Vet ikke hva jeg skal si. 

Anonymkode: 9bd3b...ed0

Skrevet

Sånn er livet. Gjør vel ikke noe det vel?

Anonymkode: 89b57...a9c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De er i bare barneskolealder, både bonusbarn og mine egne. Jeg vet det er helt syyykt at jeg blir sjalu og starter en slags konkurranse.

Da håper jeg du er voksen nok til å holde de følelsene for deg selv . Stakkars både barn og bonusbarn , hvis utseende deres er den hardeste «valutaen « .Du blir kvitt denne følelsen så fort du fokuserer på noe annet enn utseendet . F eks personlige egenskaper. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er spørsmålet? Hvordan du blir kvitt denne følelsen? Eller hvordan du skal forskjellsbehandle dem etter hvor pene de er? Eller hvordan dine barn kan bli penere? Eller hvordan dine bonusbarn kan bli styggere? 🤪 

Anonymkode: c2f33...543

• Liker 3
Skrevet

Vel, det er vel rimelig å anta at dine barn har styggere foreldre enn dine bonusbarn da.

Anonymkode: 9732c...87d

• Liker 13
Skrevet

Ingen er penere enn egne barn. Herregud.

Anonymkode: 48740...149

• Hjerte 3
Skrevet

Hvis følelsene ikke går over snart ville jeg vurdert å oppsøke profesjonell hjelp.

Du kan forsøke å skrive ned de tankene og følelsene du får rundt sjalusien.

Hva har det å si om du synes bonusbarna er penere enn egne barn?

Hva tror du kan skje, hva frykter du? Hva slags andre følelser enn sjalusi kan du kjenne? Er det irritasjon, redsel, tristhet etc.

Handler det f.eks om at du føler deg mislykket ift mannens eks siden du mener de har fått veldig pene barn sammen? Er det frykt for at bonusbarna skal få mer oppmerksomhet enn dine barn i familieselskaper osv? Er du bekymret for at dine barn skal føle seg mindreverdige sammenlignet med bonusbarna, f.eks hvis noen lett får seg venner, kjæreste, er typisk "populær"? 

Anonymkode: 30a44...19e

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva er det som gjør at du kjenner deg sjalu pga dette, TS? Jeg er sikker på at du ikke velger å føle det sånn, og tipper at du skriver om det her inne fordi du skammer deg, og ikke ønsker å fortelle dette til noen andre. 
Kjenn litt etter, hva er det som trykker. Handler om at han mannen/samboer har laget "penere" barn enn deg, at eksen hans gjort det? Eller bare at du synes de er penere? Skulle du ønske barna dine så annerledes ut? Tenk litt etter, og finn ut av hvorfor du føler som du gjør. Du er ikke slem, du føler ikke slik med vilje. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

0/10 

Anonymkode: d368d...a56

Skrevet

Kan det bare være fordi du missliker dine barns far og de har arvet trekk fra han, synes du at du selv er stygg og de har arvet trekk fra deg, er du blendet av forelskelse og bonusbarn har arvet trekk fra sin far???

De er jo også bare små enda, de kan utvikle seg og bli veldig vakre, ikke at utseende betyr så mye. 

Du bør kanskje søke psykologhjelp om du ikke greier å komme deg vekk fra disse tankene selv.

• Nyttig 1
Skrevet

Du må fokusere på de andre kvaliteter barna dine er bedre på. Er dine barn mer tålmodig, flinkere å synge, god på noe? Ta stolthet i det istedenfor. Utsende forandrer seg som den stygge andungen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sikkert fordi moren dems var også penere. 

Anonymkode: 36f8e...f79

• Liker 3
Skrevet

Sjalusi er vanlig i familie med mine og dine barn. Ofte handler det om dynamikken, og hvordan du føler kjæresten din ser deg og barna dine.  Er den nye mannen din flink til å se dine barn, og er omsorgsfull og flink med dem? 
Jeg har også slitt med vanskelige følelser i forhold til bonusbarn. Men det gikk mye på at jeg var aktiv og tilstedeværende med dem, og ekskjæresten min brydde seg lite om mine ( vi bodde ikke sammen). Det ble vanskelig, og jeg gjorde det slutt. Barna er alltid uskyldig. 

Anonymkode: d298e...9fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vil det gjøre deg bedre å forskjellsbehandle barna?

Kanskje dine egne barn kan få dyrere gaver, bli bedre fulgt opp, få lov til å  være med på aktiviteter bonusbarna ikke får lov til, nekte bonusbarna diverse de ønsker osv? 

Tror kanskje disse grepene vil få deg til å føle deg bedre?  

Anonymkode: bc525...33a

Skrevet

Jeg forstår egentlig TS litt jeg, venter selv barn med en som har ei datter fra før og er litt redd for at vår barn ikke skal bli i den ligaen hun eldste er. Hun er altså så sinnsykt nydelig med spesielle trekk og får ofte høre det. 😅

Anonymkode: 1092b...c1c

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...