AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #1 Del Skrevet 23. februar 2023 Spørsmålet er enkelt, men allikevel litt komplisert, for det er jo stor forskjell på hvor støl man er, og det er en subjektiv følelse. Men til dere som har litt peiling, hvis du er så støl to dager etter trening at du må gå ned i kg på øvelser pga man er svakere, er det da bedre å ta en lettere økt, eller vente en dag eller to til man er restituert og kan kjøre på hardere enn forrige økt? Anonymkode: cdab1...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 24. februar 2023 #2 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Spørsmålet er enkelt, men allikevel litt komplisert, for det er jo stor forskjell på hvor støl man er, og det er en subjektiv følelse. Men til dere som har litt peiling, hvis du er så støl to dager etter trening at du må gå ned i kg på øvelser pga man er svakere, er det da bedre å ta en lettere økt, eller vente en dag eller to til man er restituert og kan kjøre på hardere enn forrige økt? Anonymkode: cdab1...432 Da ville jeg nok tatt en litt lettere økt, og så tatt en hardere økt igjen når du får til. Og så ville jeg analysert litt for å finne ut hvorfor du blir SÅ støl, hvis det ikke bare var et engangstilfelle 😊 Jevnlig trening skal ikke skape så mye stølhet at du må gå ned på vekter ved neste økt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #3 Del Skrevet 24. februar 2023 Hører som du kan ha gått for hardt ut. Om du er nybegynner med vekter er det lurt å starte lavt til du har teknikken inne og ta det gradvis. Ikke hoppe opp i vekter selv om du føler deg sterkere. Anonymkode: 6ea22...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #4 Del Skrevet 24. februar 2023 Lett trening hjelper mot stølhet. Det øker blodsirkulasjonen i musklene, som igjen er med på å helbrede de små riftene i musklene som er årsaken til stølheten du føler. Så ja, jeg tar en lett økt om jeg er daustøl. Jeg blir støl om jeg gjør noe jeg ikke pleier å gjøre, som tar litt annerledes på musklene. Selv om jeg aldri blir støl av knebøy, kan jeg bli dritstøl av bulgarske utfall selv med lette vekter om det er lenge siden jeg tok dem. Anonymkode: 04a42...4b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 24. februar 2023 #5 Del Skrevet 24. februar 2023 Kan også vise til denne tråden for litt mer info: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1654264-hva-hjelper-deg-å-restituere-musklene-raskere-støl/?do=findComment&comment=31541504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå